Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
V-Game - Przewodnik po grze
 03-04-2009, 11:33
 ARTUT
 8086 x przeczytano

1.0  Założenia ogólne
 
V-Game to gra fabularna ściśle zintegrowana z profilem użytkownika serwisu Valkiria Network. Jest rozgrywana za pomocą przeglądarki internetowej, ale jak w każdej dobrej grze RPG, by zabawa była jeszcze lepsza należy użyć swej wyobraźni. V-Game tym różni się od całej masy innych gier działających w przeglądarkach stron www, że jest ściśle zintegrowana z silnikiem serwisu publicystycznego. Jest to najprawdopodobniej pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Nie spotkaliśmy się także z podobnym rozwiązaniem w zagranicznych portalach.
 
Gra z założenia ma być dodatkiem i ciekawą funkcjonalnością, która uatrakcyjnia przeglądanie treści publikowanych w serwisie. Jednocześnie ma być formą wyróżnienia i nagrodzenia aktywnych użytkowników, którzy poprzez swoją pracę i zaangażowanie tworzą materiały dla innych użytkowników (artykuły, wieści itp.). Każdy użytkownik posiada swój profil, w którym zapisywane są jego dokonania w serwisie (publikowane komentarze, artykuły, wieści itp.). Dodatkowo może wpisać swoje zainteresowania, sygnaturę i graficzny avatar. Uzupełniliśmy ten profil o wirtualny avatar – wirtualną postać, która reprezentuje jego osobę. Wcielając się w tego żołnierza rodem z filmów, gier czy książek SF i Space Opera, może wykonywać różnorodne misje, rozwijać swe atrybuty, zdobywać nowe przedmioty i pojazdy oraz piąć się po szczeblach wirtualnej kariery w ramach struktur wyimaginowanej armii Militarnej Sieci Valkiria. Oczywiście całą grę należy traktować z przymrużeniem oka. Klimat, który nawiązuje do takich hitów jak gra Starcraft czy filmy Gwiezdne Wojny i Żołnierze Kosmosu pełen jest patosu, bohaterstwa i fantastycznych przygód.
 
2.0  Panel Profilu
 
W zakładce Zobacz profil znajduje się profil użytkownika oraz karta jego wirtualnej postaci. Bohatera opisują konkretne Atrybuty:
 
2.1 Atrybuty
 
Atrybuty opisują fizyczne i psychiczne cechy wirtualnego bohatera gry. Oto one:
 
2.1.1 Siła
 
Określa fizyczną siłę postaci. Definiuje możliwość używania niektórych przedmiotów i pojazdów. Odpowiedni jej poziom pozwala na udział w niektórych misjach. Podstawowa cecha w walce wręcz.
 
2.1.2 Celność
 
Opisuje umiejętności strzeleckie postaci. Odpowiednia wysokość tej cechy jest wymagana do posiadania lub używania niektórych przedmiotów i pojazdów, oraz udziału w misjach. Odpowiada także za umiejętność dowodzenia pojazdami kosmicznymi.
 
2.1.3 Wytrzymałość
 
Jest odzwierciedleniem poziomu kondycji fizycznej bohatera. By używać niektórych przedmiotów, pojazdów lub brać udział w wybranych misjach trzeba dysponować odpowiednim poziomem tego atrybutu.
 
2.1.4 Morale
 
Określa poziom zdrowia psychicznego, empatii, umiejętności dowódczych i zaangażowania. Odpowiednia wysokość tej cechy jest wymagana do posiadania lub używania niektórych przedmiotów i pojazdów, oraz udziału w misjach. Najwyższy poziom tej cechy posiadają oficerowie MSV.
 
2.1.5 Energia
 
Współczynnik odpowiada za szybkość działania postaci. Maleje przy wykonywaniu większości akcji. Automatycznie powraca do poziomu pierwotnego po określonym czasie (1% atrybutu w ciągu 1 minuty realnego czasu).
 
2.1.6 Doświadczenie
 
Jak sama nazwa wskazuje cecha odpowiada za zdobywane doświadczenie, znajomość nowych procedur i działań oraz zdobywaną wiedzę. Odpowiednia wysokość tej cechy jest wymagana do posiadania lub używania niektórych przedmiotów i pojazdów, oraz udziału w misjach.
 
2.1.7 Kredyty
 
Atrybut określa wirtualną walutę niezbędną do zakupów większości przedmiotów i pojazdów.
 
2.2 Pojazdy
 
Każdy bohater może posiadać jeden rodzaj pojazdu. Aby zdobyć pojazd należy kliknąć myszką w kwadrat (slot) pojazdu. Aby zdobyć większość pojazdów należy za nie zapłacić wirtualną walutą, czyli V-Kredytami. Dodatkowo wiele z nich wymaga posiadania atrybutów na odpowiednio wysokim poziomie. Pojazdy dodają odpowiednio wysoki modyfikator do poszczególnych cech.
 
2.3 Ekwipunek
 
Do ekwipunku zaliczamy przedmioty, które może posiadać i przenosić bohater oraz wszelkiego rodzaju odznaczenia, dystynkcje i specjalne nagrody. Tam też można znaleźć budynki i sprzęt specjalny, który należy lub podlega zarządowi gracza.
 
2.3.1 Ekwipunek główny
 
Ekwipunek główny to pięć przedmiotów, które bohater nosi w pięciu różnych „miejscach” na sobie. Pięć głównych slotów (pozycji) to odpowiednio: głowa, tułów, prawa ręka, lewa ręka, nogi. Aby ubrać lub wziąć przedmiot do używania należy kliknąć myszką w odpowiedni slot (pozycję) oznaczoną zielonym kwadratem, a następnie wybrać odpowiedni ekwipunek. Aby móc używać przedmiotów należy zazwyczaj za nie zapłacić wirtualną walutą, czyli V-Kredytami. Dodatkowo wiele z nich wymaga posiadania atrybutów na odpowiednio wysokim poziomie. Ekwipunek dodaje odpowiednio wysoki modyfikator do poszczególnych cech. Jeśli jakiś atrybut spadnie poniżej wymaganego przez przedmiot poziomu to ten element automatycznie zostanie „zdjęty” do czasu aż cecha odpowiednio wzrośnie.
 
2.3.2 Pozostałe przedmioty
 
Pozostałe przedmioty to inne elementy ekwipunku (w tym budynki). Można ich posiadać dowolną ilość. Aby je zdobyć należy je kupić za wirtualną walutę (klikając w link „kup”). Można je także sprzedać. Zakupione przedmioty nie są automatycznie ubierane ani brane do użytku. Należy je „ubrać” klikając w nie myszką. Przeniosą się wtedy do odpowiedniego slotu (pola).
 
2.3.3 Medale, odznaczenia i specjalne przedmioty
 
Medale, odznaczenia i specjalne przedmioty to elementy ekwipunku, które można zdobyć w wyjątkowych sytuacjach (np. wykonując specjalne misje). Przyznawane są przez administratorów gry.
 
3.0 Akcje
 
Podstawową czynnością w grze jest wykonywanie tzw. akcji. Aby je wykonać należy kliknąć myszką w odpowiedni link poniżej slotu (pola) pojazdu. Lista akcji jest dość obszerna. Każda akcja jest opisana swoją nazwą, treścią oraz statystykami atrybutów wymaganych do jej wykonania. Ponadto podane są możliwe do zdobycia punkty zwiększające odpowiednie atrybuty. Podana jest także procentowa szansa prawdopodobieństwo wystąpienia pecha, sytuacji patowej (gdy nic się nie dzieje), sukcesu oraz krytycznego sukcesu (wyjątkowego powodzenia akcji). Zazwyczaj każda akcja wymaga zużycia odpowiedniej wielkości punktów energii, które później się regenerują. Na czerwono zaznaczone są poziomy atrybutów, które trzeba posiadać by wykonać daną akcję.
 
Każda akcja trwa odpowiednio długi czas w realnych minutach. Gdy wykonuje się już jakąś akcję w tym czasie nie można wykonywać innej, ani manipulować ekwipunkiem czy pojazdami.
 
Rozpoczynając grę najlepiej zacząć wykonywać krótkie czasowo misje. Długie misje (liczone w realnych godzinach) warto zlecać gdy odchodzi się od komputera (np. na noc). Wyłączenie przeglądarki internetowej i komputera nie zatrzymuje czasu wykonywania misji.
 
3.0.1 Eventy (imprezy)
 
W grze często są organizowane specjalne eventy (imprezy). Aby wziąć w nich udział należy śledzić dział wieści na stronie głównej serwisu Valkiria http://www.valkiria.net (oznaczone ikoną granatu). Informacje na temat eventów można znaleźć także na głównej stronie gry http://vgame.valkiria.net oraz na forum dyskusyjnym dostępnym na stronie. Dzięki tym akcjom specjalnym można zdobyć wiele unikalnych pojazdów, elementów ekwipunku, odznaczeń oraz dodatkowe punkty Doświadczenia i V-Kredytów.
 
4.0 Inni gracze
 
W każdej chwili klikając na pseudonim innych graczy można zajrzeć do ich profilu by podpatrzyć co aktualnie robią ich bohaterowie oraz jakim ekwipunkiem dysponują.
 
5.0 Pozostałe informacje
 
Większość dodatkowych informacji można zdobyć śledząc forum dyskusyjne gry. Tam też można zadać pytania twórcom gry i innym graczom oraz uzyskać pomoc.
 
 
Autorzy gry:
 
Michał „eXscythe” Kmieć – koncepcja gry, skrypty, grafika
Artur „ARTUT” Machlowski – koncepcja gry, fabuła

Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:


 
09-04-2012, 14:56 | Pan.Birski | Komentarzy w sumie: 2
Ciekawa inicjatywa


 
11-07-2011, 22:51 | Diodak | Komentarzy w sumie: 2
Pierwszy "krzak" - panel po lewej stronie sugeruje założenie pasa. W chwili obecnej nie ma na to miejsca.


 
27-04-2011, 18:31 | slayers | Komentarzy w sumie: 1
właśnie próbuję grać , a co będzie obaczymy :)


 
16-04-2011, 18:28 | ultramarine98 | Komentarzy w sumie: 27
super pomysł z tą gierką


 
27-07-2009, 16:38 | silly.hunter | Komentarzy w sumie: 3



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

* * * UWAGA! * * *

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v01-1402/240309

Do wszystkich skoszarowanych żołnierzy MSV!

Bezzwłocznie należy zalogować się w swym Panelu Profilu by pobrać ekwipunek podstawowy!

- - Komunikat zakończony - -

 

|#$#%sd#&^%fdsa|
|ds$fdg$#^%%&gf#|
|#$#%sd#&^%fdsa|
|ds$fdg$#^%%&gf#|
|#$#%sd....   ..  ..    .|
|przekaz nieczytelny|
|niezbędny klucz      |

 

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v03-1411/240309

Służba dla Valkirii najwyższym wyróżnieniem!

Ku chwale Valkirii!

- - Komunikat zakończony - -

 

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v03-1411/240309

W przypadku postrzału natychmiast wezwij służby medyczne lub udaj się do najbliższego szpitala polowego! Każdy żołnierz MSV jest cenny!

 - - Komunikat zakończony - -

Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja


Szukaj





Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 37

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2927095
Dziś gości: 81
Ten miesiąc: 4176
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 214