Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
2012: The Day of Fallout - zapowiedź
 07-03-2010, 21:22
 Narmo
 5704 x przeczytano


2012: The Day of Fallout jest planszową grą taktyczną dla 2 graczy. Gra toczy się w roku 2012 i osadzona jest na Ziemi po nuklearnej wojnie z rasą Arkarian. Celem gry jest poprowadzenie swojej armii – jednej z dwóch uczestniczących w konflikcie – do zwycięstwa i przejęcie kontroli nad Ostatnim Dystryktem. Cały świat bazuje na powieści o tym samym tytule, która ukaże się jeszcze w tym roku.

Zawartość pudełka:

- rozkładana plansza podzielona na 16 pól na których umieszcza się karty jednostek oraz niektóre karty Działań Natychmiastowych

- 62 karty (talia podzielona jest na 2 armie po 31 kart jednostek, pojazdów oraz kart Działań Natychmiastowych)

- 6 kart Misji Specjalnych

- 2 plansze rekrutacji

- 24 żetony (Punkty Promieniowania, Punkty Zwycięstwa oraz Obrażenia)

- instrukcja w formie książeczki z fragmentami książki

- instrukcja multimedialna na płycie CD

Zwycięstwo:

Warunki zwycięstwa są zróżnicowane i zależne od prowadzonej rozgrywki:

1. Zajęcie 3 z 4 pól do wystawiania jednostek przeciwnika (pola na planszy oznaczone pomarańczowym obrysem) lub

2. Zdobycie 9 Punktów Zwycięstwa i utrzymanie przynajmniej 3 swoich pól wystawiania jednostek (3 z 4 pól nie może być zajęte przez jednostki przeciwnika) lub

3. Zniszczenie całej armii przeciwnika (przeciwnikowi nie pozostanie ani jedna karta w talii, w ręce ani na planszy.

Armie w 2012: TdoF

W podstawowej grze 2012: The Day of Fallout mamy dwie walczące ze sobą armie: Sekcje 8 oraz Arkarian.

Sekcja 8 to głównie mocne jednostki ofensywne, dodatkowe uzbrojenie, granaty, pancerze czy też dodatkowe wyposażenie w postaci kart Działań Natychmiastowych np. woda w pojemniku, która oczyszcza organizm z Punktów Promieniowania.

Arkarianie to owadopodobne kosmiczne istoty z planety Arkarris, które napadły Ziemię i za wszelką cenę chcą przejąć kontrolę nad Ostatnim Dystryktem. Mają do dyspozycji mobilne jednostki w swojej armii, elementy obronne oraz moce, które pozwalają na przejmowanie kontroli nad ludźmi.

Misje specjalne w 2012: TdoF

Misji Specjalnych w grze jest w sumie sześć. Odpowiednia ilość punktów zwycięstwa pozwala na przeprowadzenie misji specjalnej. Znaczniki podjęcia misji specjalnej na planszy oznaczone są symbolem radioaktywności (pomarańczowe pola) na planszy w torze Punktów Zwycięstwa każdego gracza.

Po osiągnięciu określonej ilości PZ z symbolem misji, gracz losuje jedną kartę z talii Misji Specjalnych. Każda misja ma inny wpływ na rozgrywkę i wymaga poświęcenia na odpowiednią ilość tur wybranych jednostek. Podczas wykonywania misji należy wybrać jednostkę, która jest na planszy właściwej (nie wolno do misji przeznaczać jednostki w trakcie rekrutacji) i zastąpić jednostkę kartą misji na planszy. Po odpowiedniej ilości tur gracz wprowadza z powrotem jednostkę na planszę i może użyć zdolności, którą dała mu Misja Specjalna.


Fazy rozgrywki:

Gra podzielona jest na następujące po sobie tury graczy. W każdej turze gracz realizuje w odpowiedniej kolejności fazy. Gracz, który wykonał wszystkie fazy kończy turę i swoją turę rozpoczyna gracz przeciwny.

1. Faza uzupełnień – uzupełnianie kart do liczby 3-ch w ręce, możliwość odrzucenia jednej z kart w tej fazie.

2. Faza rekrutacji – przemieszczanie jednostek rekrutujących się na odpowiednie pole na karcie rekrutacji i na planszę oraz wystawienie nowych jednostek do rekrutacji.

3. Faza ruchu – w zależności od symbolu kierunku ruchu jednostek (może to być jeden kierunek, dwa kierunki lub cztery) poruszamy jednostki zgodnie z ilością punktów ruchu. Po wejściu na pole oznaczone symbolem skażenia (4 pola na planszy) jednostka otrzymuje jeden Punkt Promieniowania.

4. Faza ataku – jednostki atakują się walką wręcz lub atakiem strzeleckim będąc tylko na polach przyległych do siebie i w odpowiednim kierunku. W ataku strzeleckim są wyjątki, które podnoszą zasięg strzału do większej ilości pól. Gracze porównują wartości ataku i pancerza. Jeśli wartość ataku jest równa bądź wyższa wartości pancerza przeciwnika,atakujący zadaje obrażenie obrońcy. Jeśli jest niższa – walka zostaje zakończona remisem. Po pojedynku zgodnie ze zdolnościami specjalnymi jednostek dodaje się lub odejmuje punkty napromieniowania jednostek. Każda karta jednostek ma swoją liczbę Punktów Promieniowania (PP). Jeśli nie zostanie wyleczona, po przekroczeniu limitu PP otrzymuje jedno obrażenie a PP zostają przywrócone do poziomu początkowego.

5. Faza Punktów Zwycięstwa – w tej fazie gracz sumuje Punkty Zwycięstwa. Za każdą zlikwidowaną jednostkę przeciwnika, gracz otrzymuje jeden Punkt Zwycięstwa, który zaznacza na torze Punktów Zwycięstwa po swojej stronie.

Gra jest dynamiczna choć wymaga myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika. Planowanie strategii działania, poruszania się jednostkami i blokowania przeciwnika jest bardzo ważne podczas całej gry. Atak można przeprowadzić jedną lub większa ilością jednostek.

Elementów losowych zostało wprowadzonych bardzo niewiele (losowanie kart z talii) co daje graczom pełną kontrolę nad rozgrywką.

Trailer video z gry:


Planowana premiera gry to przełom kwietnia i maja 2010 roku. Cena sklepowa gry oraz w pre-orderze zostanie ujawniona w pierwszej połowie marca.

Planowane są rozbudowane dodatki do gry, wprowadzające nowe tereny, armie i misje specjalne.

Wydawcą gry jest ESSENCEGAME.com



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *
Zaciągnij się do jednostki lub zostań jej dowódcą!

* * *

Szukasz kontaktu z V-Sztabem? Napisz do nas: kontakt[at]valkiria.net

* * *

Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *


Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *

W przypadku utraty łączności z Terminalem Głównym nie zapominaj o Podręcznym Zestawie Samobójczym!

* * *










Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

$$5#3... transmisja przerwana...





Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 31

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2915392
Dziś gości: 50
Ten miesiąc: 4436
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 147