Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Zhufbar
Opis twierdzy Zhufbar
 29-04-2004, 17:05
 Cino
 5514 x przeczytano

W odróżnieniu od pozostałych twierdz, Zhufbar powstał głównie jako centrum przemysłowe. Zhufbarem rządzi Król Morgrim Ironforge z klanu Karangaz oraz jego żona Królowa Lenka. Jak większość szlachetnych klanów, Karangaz twierdzi, że jego członkowie są bezpośrednimi następcami Grungniego.

Historia
Miasto powstało w roku 314 przed Złotym Wiekiem Khazadów. Znaczenie osady rosło z każdym stuleciem.

Podczas Złotego Wieku, Zhufbar miał populację rzędu 125,000 – to więcej niż jedna trzecia populacji Karaz-a-Karak. Niestety, wieki wojen zmniejszyły populację w bardzo znacznym stopniu.

Miasto upadło w 1501 roku w czasie wojen goblińskich. Słaby system baszt i murów oraz nieliczne wojsko Zhufbaru nie były w stanie przeciwstawić się potężnym siłom goblińskim. Miasto ostatecznie padło po roku ciężkiego oblężenia.

W 1755 roku miasto zostało odbite przez armię z Karak Kadrin. Rozpoczęła się mozolna odbudowa twierdzy. Na szczęście zapieczętowane runami ukrycia skarbce okazały się nietknięte.

Zhufbar było wiele razy atakowane przez plemiona goblińskie. Nigdy jednak nie upadło po raz drugi.

Z upływem lat wszystkie przejścia prowadzące do straconego Karak Varn oraz większość kopalń wokół czarnych wód zostały zdobyte przez skavenów.

Budowa
Zhufbar („Rozdarta Brama”) leży dzień drogi od straconego Karak Varn. Twierdza ta jest usytuowana w głębokim, otoczonym z trzech stron górami, kanionie, utworzonym przez wielki wodospad opadający z Drazh Varn (Czarnej Wody) do rzeki poniżej. Opadająca woda wprawia w ruch potężne koła wodne, które napędzają zgniatarki, wielkie młoty, wiertła, wypłukiwarki, kuźnie i inne maszynerie. Odgłos spadającej wody i Krasnoludzkich machin wypełnia cały kanion, odbijając się od jego ścian.

Ciężkie stalowe bramy chronią mieszkańców Zhufbaru przed najazdami plemion orków i goblinów

Mała górska ścieżka prowadzi na północny-zachód od bram Zhufbaru do Imperialnej prowincji Sylvanii. Wykładana droga wiedzie w górę rzeki przez kilkaset metrów do żelaznych bram, wykutych w litej skale w pobliżu wodospadu. Pod górami, chroniona przez potężne runy, Brama Grimbara strzeże wejścia do poddrogi. Od zewnętrznych części tuneli brama może być otwarta tylko za pomocą czterech kluczy, które są w posiadaniu Króla, Królowej, Mistrza Gildii oraz Zhufbarskiego Strażnika Bramy, Gorma Barakundi. Od wewnątrz Brama Grimbara może zostać otwarta bez przeszkód. Jest tak skonstruowana, aby otwierać się i zamykać automatycznie. Runy Wykrywające Wroga, wygrawerowane od wewnątrz, świecą na czerwono, jeżeli w pobliżu pojawią się orki.

Problemy
Zhufbarowi grożą zielonoskórzy od powierzchni oraz skaveni od podziemi. Ciągły stan oblężenia ukształtował zachowanie Krasnoludów do tego stopnia, że przyjezdni są dopuszczani tylko do nadziemnych części fortecy. Podziemia są dostępne tylko dla zaprzyjaźnionych Krasnoludów oraz dla zaufanych – obcy są zawsze eskortowani. Osoby złapane na próbie wykradzenia przemysłowych sekretów zostają wypędzone na tereny nawiedzane przez orków, dostając do obrony najwyżej sztylet.

Militaria
Garnizon 15.000 wojowników i inżynierów doskonale wywiązuje się z obowiązków obrony Zhufbar. Jest on jednak zbyt mały, aby prowadzić większe działania z dala od twierdzy. Silna Gildia Inżynierów zapewnia doskonałej jakości broń prochową: zaczynając od ręcznych pistoletów, poprzez rusznice i działa organowe, kończąc na ogromnych mortarach. Armia z Zhufbaru ma najwięcej broni palnych ze wszystkich wojsk z Karaz Ankor.

Kopalnie
Liczne patrole sprawdzają czy tunele są bezpieczne, lecz w głębszych częściach kopalni dochodzi do częstych potyczek ze skavenami. Jednakże ze względu na występujące tam bogate naturalne złoża mineralne, kopalnie są nadal eksploatowane bez względu na zagrożenie. Dostarczają one rud żelaza, węgla oraz niedużych ilości gromiru.


Redakcja: Saovin



Komentarze:


 
18-08-2006, 23:35 | Guivan | Komentarzy w sumie: 4
Nawet nie wiedziałem że mam takie ustawienia. Mój gg-6538992.


 
15-08-2006, 10:45 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Guivan, z całym szcunkiem, ale jak ja mam się z Tobą skontaktować, skoro masz ustawioną opcję w profilu, że nie chcesz przyjmować v-maili od innych? Nie masz podanego numeru GG, ani maila...
Piszesz do mnie, a ja nie mogę Ci odpisać. Ludzie...


 
01-04-2006, 22:34 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
gdybyś mógł mi je podesłać byłbym bardzo wdzięczny...


 
19-03-2006, 20:21 | Guivan | Komentarzy w sumie: 4
Dlaczego nie umieście innych twierdz. Kiedyś były tutaj. Mam je na kompie, jakby w czasie zamieszania wam zgineło.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 1
ARTUT
Cywile: 36

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3345940
Dziś gości: 1144
Ten miesiąc: 7836
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 132