Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Historia Krasnoludów -513 do 2503
 01-12-2007, 10:28
 dark kaczuszka
 4040 x przeczytano

-513
Upada Karak Osiem Szczytów. Z biegiem lat, liczba goblinów i skavenów w okolicy twierdzy wzrosła kilkukrotnie. Twierdza przez ten czas była w permanentnym oblężeniu. Każdy dzień z życia warowni zamieniał się w bitwę o przetrwanie. Mimo tego że krasnoludy zostały zdziesiątkowane, nie poddawały się, uległość nie leży w naturze Khazadów . Koniec walk niestety przyszedł nagle i bynajmniej nie zakończył się wielką bitwą. Skaveny zatruły studnie w twierdzy i wpuściły do środka trujący gaz, by udusić mieszkańców. Król Lunn, nie widząc innego wyjścia z sytuacji, rozkazał zapieczętować runami grobowce swoich poprzedników, by nie zostały zbezczeszczone, po czym twierdza została opuszczona.
 
-469
Nad krasnoludami wisi widmo zagłady. Ogromna twierdza - Karak Azgal została zaatakowana i zniszczona przez rozszalałe hordy orków i goblinów. Zachęcona tym zwycięstwem armia zielonych kieruje się pod Karak Brazh, które również zostaje zdobyte. Wódz orków nazwał to miejsce Czarną Turnią. W czasie kolejnych lat, zarówno Przełęcz Wściekłego Psa jak i Góra Ognia zostają zajęte przez zielonoskórych. Już niewiele siedzib pozostało w rękach Khazadów.
 
-380
Ugrok, zwany Palaczem Bród, prowadzi hordy orków na północ i atakuje krasnoludzką stolicę - Karaz-a-Karak. Wydaje się, że ma być to koniec Khazadów, gdyż siły zielonoskórych są wielokrotnie liczniejsze niż siły obrońców. Wiele mniejszych osiedli zostaje zniszczonych i tysiące krasnoludów zostaje zabitych, ale sama twierdza jest nie zdobyta. Bohaterska obrona i pełna poświęcenia postawa uchroniła stolicę od zagłady. W następnym roku udaje się pokonać oddziały Ugroka w bitwie o Mroczną Wodę.
 
-250
Krasnoludy nawiązują kontakty handlowe z plemionami ludzi na terenach, które później będą należeć do Imperium. Ludzie są słabymi rzemieślnikami i uczą się powoli, ale w niedalekiej przyszłości ma się okazać jak przydatne będą zawarte wtedy stosunki.
 
-15
Karawana z Karaz-a-Karak zostaje napadnięta w okolicy Gór Szarych, a król Kurgan Żelaznobrody schwytany przez orki. Szybko jednak okazuje się, że zielonoskórzy mają nowego potężnego przeciwnika, kiedy sławny Sigmar odbija krasnoludzkiego króla. W zamian za ten czyn, człowiek ów zostaje obdarowany potężnym młotem runicznym, Ghal Marazem, który stał się jednym z symboli Imperium.
 
-1
Ogromna bitwa o Przełęcz Czarnego Ognia. Wiele orków i goblinów zostaje zabitych przez zjednoczone armie Sigmara i Khazadów. Niedługo po tym wydarzeniu powstaje Imperium, zaś jego cesarzem staje się właśnie Sigmar. Powstanie Imperium otwiera nowe drogi rozwoju krasnoludom. Wielu z nich wyjeżdża pomagać ludziom budować ich miasta. Krasnoludy mogą liczyć na chwilę względnego spokoju dzięki potężnemu sojusznikowi.
 
657
Thori Gundrikson odkrywa gromril w jaskiniach na zachód od Mrocznej Wody. Krasnoludy budują tunele i eksplorują złoże przez następne lata. Jednak już niedługo kopalnie zostają zniszczone przez zmasowany atak skavenów. Krasnoludy broniły się długo, zresztą jak zawsze, kiedy chodzi o złoża gromrilu.
 
685
Dorin Heldour przynosi skórę smoka Fyrskara. Kowal run, Finn Sourscowl robi z niej płaszcz wykuwając na nim liczne magiczne runy. Potem ów płaszcz będzie własnością króla zabójców – Ungrima Ironfirsta.
 
742
Khazalidzcy bohaterowie – Dorin Heldour i Katalin Kandoom ratują Elmandora i Oldora Finnsonów z lochów Czarnej Turni. Dzięki temu wyczynowi stają się niezwykle popularni wśród swoich ziomków. Niedługo później Elmandor zostaje Najwyższym Królem.
 
1032
Skalf Zabójca Smoków zabija Grauga Straszliwego, który pustoszył nie tylko okolice twierdz krasnoludzkich, ale siał też postrach na terenie Imperium.
 
1111
Czarna Plaga rozprzestrzenia się w Starym Świecie. Krasnoludy zabezpieczają swoje twierdze, by nie dopuścić do siebie epidemii. Niemal w tym samym czasie atakują z podziemi liczne oddziały skavenów. Nie udaje im się jednak zdobyć żadnej z twierdz. Zabezpieczenia uchroniły Khazadów przed plagą.
 
1420
Ziemie wokół Karak Kadrin są atakowane przez wielkiego smoka Skaladraka. Zabójcy hordami wybierają się do jego pieczary by szukać chwalebnej śmierci. Niestety, wszyscy ją znaleźli.
 
2010
W tych latach Krasnoludy biorą udział wraz z Imperium w wielu bitwach przeciwko wampirzym książętom, między innymi w walce o zamek Tempelhof i w bitwie przeciw hrabinie Emmanuelle.
 
2205
Bitwa pod Czarnymi Wodospadami. Khazadzi i gobliny spotykają się niedaleko Mrocznej Wody. Najwyższy Król Krasnoludów - Alrik i Gobliński Pan Wojny Gorkil Eye Gouger umierają podczas pojedynku niedaleko Czarnych Wodospadów. Goblin otrzymuje śmiertelną ranę, jednak udaje mu się jeszcze przed śmiercią zepchnąć krasnoludzkiego władcę w przepaść. Armia zielonoskórych zostaje zniszczona. Mimo to Khazadzi obwołują żałobę.
 
2302
Wielka Wojna przeciw Chaosowi. Karaz-a-Karak zostaje zaatakowane, jednak udaje się utrzymać stolicę. Oddziały krasnoludów zostają wysłane, by wspomóc Magnusa Pobożnego w bitwie o Praag – Najbardziej wysuniętemu miastu ku królestwom Chaosu.
 
2350
Siedziba Gildii Inżynierów w Karaz-a-Karak zostaje wstrząśnięta eksplozją wywołaną przez Burloka Damminsona i Svena Hasslefiesana, a dokładniej rzecz ujmując, przez prowadzone przez nich eksperymenty nad ciśnieniem.
 
2420
Grom – Najwybitniejszy dowódca goblinów tego okresu, szaleje wzdłuż Gór Krańca Świata. Niszczy grobowce, kopalnie i mniejsze osiedla krasnoludów. Mimo to nie zdołał zdobyć żadnej twierdz. Udaje mu się za to zniszczyć armię Khazadów wysłaną przeciw jego oddziałom.
 
2503
Bitwa o Zatokę Złamanej Nogi. Po dziesięciu latach ciągłego plądrowania, Gnashrak – gobliński dowódca, zostaje pokonany przez Króla Ungrima Ironfista z Karak Kadrin. Wtedy podarowany zostaje mu płaszcz ze smoczej skóry.
 
W chwili obecnej większość twierdz krasnoludzkich jest obleganych. Raczej nie grozi im jednak decydujący szturm. Orki i gobliny nie mają wystarczająco siły, by móc takowy  przypuścić. Khazadzi w obleganych twierdzach mają łączność ze światem dzięki podziemnym tunelom. Największym jednak problemem krasnoludów jest ich niewielka liczebność, która stale maleje jeszcze bardziej. Męstwa i pracowitości Khazadom nigdy nie brakowało, tylko liczebność jest największą bolączką.
 
Autor: Piotrek „Dark Kaczuszka” Krzystek
Redakcja: Michał „Wiewiór” Musiał

Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:


 
01-12-2007, 14:43 | Wiewiór | Komentarzy w sumie: 942
Ech, daje radę taka historia. Czyta się ją z zapartym tchem jak o krucjacie albo II WŚ...



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 25

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3320829
Dziś gości: 12
Ten miesiąc: 6194
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 157