Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Historia Krasnoludów -1499 do -650
 11-11-2007, 20:38
 dark kaczuszka
 4121 x przeczytano

-1499
Kolejna twierdza - Karak Varn, zostaje zniszczona przez połączone oddziały Nocnych Goblinów i Skavenów.
 
-1498
Kopalnie Ekrund zostały po miesiącach ciężkich walk zajęte przez dzikie plemiona orków. Strażnice i wieże obserwacyjne usytuowane na terenie Przełęczy Szalonego Psa zostały opuszczone lub zdobyte przez zastępy goblinów.
 
-1457
Kopalnie złota w okolicach Gunbad, po wielu latach walk wpadają w ręce Nocnych Goblinów.
 
-1387
Początek Wojen Srebrnej Drogi. Bitwy są toczone przez wiele lat wokół Góry Srebrnej Włóczni - najbogatszej, ciągle pozostającej w rękach krasnoludów kopalni. Krasnoludy bronią jej zaciekle. Lecz chyba nikt nie ma większej nadziei, że ją utrzymają. Khazadom zależy na utrzymaniu i eksploatowaniu jej jak najdłużej.
 
-1367
Staje się nieuniknione - Góra Srebrnej Włóczni zostaje w końcu zajęta przez Urka Grimfanga, przywódcę orków. Zmieniona zostaje też nazwa na cześć zdobywcy – Góra Grimfang.
 
-1362
Pokonane i upokorzone krasnoludy opuszczają ostatnie przyczółki we wschodniej części Gór Krańca Świata. Władze tam przejmują orkowie
 
-1250
Niespodziewana erupcja Wulkanu Góry Grzmotów, zmusza hordy orków, goblinów i trolli do udania się na północ. Na drodze swej ucieczki napotykają pomniejsze  kopalnie Khazadów. Nie mają one szans przeciwstawić się tak ogromnej sile i w końcu kapitulują. Osiedla Valhorn i Budrikhorn na południe od Karaz-a-Karak zostają splądrowane i zniszczone. Rozpoczynają się czasy tak zwanych Wojen Trolli.
 
-1245
Krasnoludzki król Morgrim Czarnobrody prowadzi swoje oddziały na południe. Po kilku bitwach wypędza orki i inne plugawe stworzenia z terenów Gór Krańca Świata na północ od Przełęczy Wściekłego Psa. Inna, znacznie większa armia Khazadów, prowadzona przez Logazora Brightaxe’a, odbija Górę Gunbad. Niestety nie na długo. Jest ona zmuszona do opuszczenia kopalni, kiedy przybywają posiłki orków. Krasnoludy jeszcze raz starały się odbić ważną dla nich Srebrną Górę, jednak zostają zmuszone do wycofania się, kiedy nieprzeliczone hordy trolli i ogrów zbliżają się do Karaz-a-Karak. Bohaterska obrona i poświęcenie krasnoludów sprawia, że udaje się obronić stolicę królestwa. Przez kolejne trzysta lat kontynuowane są wysiłki w celu oczyszczenia Gór Krańca Świata z zielonego pomiotu. Z różnym skutkiem.
 
-1185
Kolejna ekspedycja, tym razem prowadzona przez śmiałego kowala run - Kadrina Redmane'a. Oczyszcza on ruiny Karak Varn, wypędzając Skavenów do najgłębszych tuneli. Przy okazji, kowal odkrywa ogromne pokłady gromrilu i prosi najwyższego króla o zgodę na ponowne rozpoczęcie wydobycia tego cennego metalu. Krasnoludy osiedlają się powoli w Karak Varn. Praca w kopalni rozpoczęła się na nowo.
 
-1136
Kowal Kadrin Redmane wpada w zasadzkę i zostaje zabity niedaleko brzegów Mrocznej Wody, podczas prowadzenia karawany transportującej gromril do Najwyższego Króla. Kadrin, jak opowiedział jedyny Khazad, który przeżył napaść, zabił trzydzieści sześć potężnych orków, zanim otrzymał śmiertelną ranę. Ostatnie, co udaje mu się zrobić, to wyrzucić jego potężny, runiczny młot daleko w głębiny Mrocznej Wody, aby nigdy nie wpadł w ręce wroga. Oddziały krasnoludów po paru latach eksploatacji kopalni zostają wyparte z Karak Varn. Twierdza znów zostaje zajęta przez Skaveny.
 
-975
Kolejna smutna karta w Historii Khazadów - Bitwa Tysiąca Nieszczęść. Król Snorri Morgrimson prowadzi wielką armię krasnoludów na północ, mając nadzieję odbić Karak Ungor. Khazadom udaje się bez większego problemu oczyścić południową dolinę. Niedaleko bramy zostają jednak zaskoczeni i zmuszeni do wycofania się. Najmłodszy syn Snorriego – Furgil i kilku wojowników dostaje się do niższych poziomów twierdzy, jednak już nigdy nie wraca. Pewnym jest, że nie żyją, toteż nie wysyła się ekspedycji poszukiwawczej w tak niebezpieczny teren. Snorri cierpi, stracił wielu członków swojego klanu, stracił także rodzonego syna, a na domiar złego nie ma możliwość pochowania go. Król prowadzi swe zdziesiątkowane oddziały z powrotem do Karaz-a-Karak i jak podają legendy, umiera z żalu niedługo po powrocie.
 
-750
Twierdza Karaz Azgal zostaje zaatakowana przez gobliny. Zostają oni jednak wyparci po długotrwałych walkach.
 
-720
Pierwsze spotkanie, jak się można domyśleć bardzo nieprzyjemne, ze smokiem Skaladrakiem, który jak historia pokaże, ma stać się przodkiem wielu potężnych smoków, łącznie z Graugiem Straszliwym.
 
-701
Górnicy pracujący w głębinach Karak Osiem Szczytów, natrafiają na tunel Skavenów. Alarmują króla. W te tereny zostaje wysłany spory oddział żołnierzy do pilnowania tego miejsca. Krasnoludy w obecnej sytuacji nie mogą sobie pozwolić na wojnę. Niestety, jak się okazało, odkrycie tego tunelu było wyrokiem śmierci dla twierdzy
 
-650
Baragor, pierwszy Król-Zabójca, poświęca świątynię w Karak Kadrin. Przyjmuje imię Ungrim, co oznacza "Związany Przysięgą". Kroczący tą samą drogą, co on, do dziś określają się tym imieniem. Król nie może pogodzić ze sobą roli władcy i zabójcy. Zdrowy rozsądek zwycięża i na prośbę poddanych zostaje, aby im królować. Jako zapłatę, całym sercem wspierał zabójców, a jego przysięga przeszła na jego syna – wielkiego krasnoludzkiego króla Ungrima Ironfirsta.
 
Autor: Piotr „Dark Kaczuszka” Krzystek
Redakcja: Michał „Wiewiór” Musiał

Informacje dodatkowe:
 

Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 46

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3345928
Dziś gości: 1132
Ten miesiąc: 7824
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 132