Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Starożytna magia rytualna elfów
 16-09-2006, 10:27
 Hipiss
 6877 x przeczytano

Starożytna magia rytualna elfów sięga samych początków, gdy doszło do rozłamu na Elfy Wysokie i Leśne. Wtedy to, gdy na dobre zaszyły się w lasach, a drzewa stały się ich przyjaciółmi, doszło do zawarcia paktu. Najstarsze z drzew swą pieśnią wezwało trzech najbardziej oddanych duchom Elfów. Najstarsze z drzew wyśpiewało im tajemnice i sekrety. Nauczyło ich słuchać. Tak został zawarty pakt między Lasem, a Elfami.
Odtąd trzej wieszcze, zwani pieśniarzami, mieli wrócić do swych domów i poinformować wszystkich o radosnej nowinie. Później zaś nakazano im nauczać, by nowa tradycja przetrwała przez wieki do końca istnienia.
 
Oto pierwsi pieśniarze, legendarna trójka wieszczów (imiona podane w ludzkiej, w miarę zrozumiałej formie):
 
Głos Dwunastu Roześmianych Liści – w momencie zawarcia paktu był już stary, a wiedza jego sięgała daleko poza horyzont. Nazywano go największym wieszczem, co niekoniecznie było prawdą. Jako pierwszy jednak zrozumiał naturę paktu i zasady nim rządzące. Jego głos był najczystszy i najdonioślejszy ze wszystkich trzech. Za swego duchowego opiekuna wybrał właśnie najstarsze z drzew. Takoż zmarł oparty o jego pień.
 
Dźwięk Prastarego Głazu – jako jedyny z trójki przekroczył Góry Szare i zawędrował głęboko w lasy przyszłego Imperium, gdzie nauczał pieśni i zasad paktu. Nigdy już nie wrócił do Athel-Loren, nie słyszano, co się z nim stało. Co ciekawe, w lasach ludzkiego królestwa także nieznane są losy pieśniarza.
 
Pieśń Długich Wieków – najmłodszy z Elfów w chwili zawarcia paktu. Razem z najstarszym pieśniarzem okrążył pięciokrotnie las, by przekazywać wiedzę. Wkrótce okazało się, że to właśnie w nim leży największy potencjał i moc. To właśnie jemu udało się najlepiej odwzorować pieśń drzew. O jego późniejszych losach niewiele wiadomo. Przypuszcza się, że dalej istnieje pod postacią jednego z drzew, by kontrolować poczynania innych, kolejnych pieśniarzy.
 
Należy wspomnieć, że pieśniarzy jest w rzeczywistości niewielu – w Athel-Loren może być ich nie więcej, jak piętnastu. W lasach Imperium zapewne można ich spotkać więcej, jednak ich moc jest silnie ograniczona przez dużą odległość od prawdziwego źródła paktu i pewne przeinaczenia powstałe w wyniku nauki.
 
Do czego służy owa magia rytualna? Z całą pewnością nie jest wykorzystywana w celach ofensywnych. Nie używa się jej też na co dzień. Jest raczej pewną pomocą w życiu, zapewnieniu ochrony królestwa Elfów.
Co ciekawe, nie można też wykorzystywać cierpliwości drzew. Do tej pory zdarzyły się dwa wypadki nadużycia paktu – w obu Elfy naraziły się na gniew i albo zostały wygnane, albo zaszyły się gdzieś i przestały używać swej mocy.
 
W owej magii wykorzystywane są tak zwane Znaki. Przedstawiają one (choć człowiek nic ciekawego w nich nie zobaczy) szereg nazw gwiazdozbiorów, a dla drzew stanowią jakby wskazówkę do działania. Nieraz przy rytuałach wymagane są Znaki, bez których niepowodzenie jest niemalże pewne. Nieważne, czy Elf wyrysuje go na ziemi, czy na kartce i położy ją w odpowiednie miejsce – Znak jest i tylko to się liczy.
Warto też wspomnieć, że prócz rytuałów, mają one o wiele szersze zastosowanie: często wykorzystują je grupy wojowników klanowych, przemierzających las w poszukiwaniu wroga. Nic innego, jak przydatne wskazówki.
 
Nazwa: Ustanowienie drogi
Typ: starożytny pakt
Magia: 1
PD: 150
Składniki: odrobina krwi pieśniarza (+1)
Warunki: cisza i spokój, pieśniarz powinien stać przed zagrodzonym miejscem
Konsekwencje: w razie niepowodzenia drzewa sprzeciwiają się i pozostaną głuche na pieśni przez kolejny dzień.
Wymagany poziom mocy: 6
Czas odprawiania: 15 – 30 minut
Czas trwania: 12 godzin
Opis: pieśniarz, stojąc przed zagrodzonym przez drzewa miejscem, powinien powołać się po elficku na starożytny pakt, upuszczając w tym samym czasie odrobinę krwi. Drzewa będą się rozstępować wraz z pieśnią.
 
Nazwa: Zamknięcie drogi
Typ: starożytny pakt
Magia: 1
Ilość PD: 150
Składniki: odrobina krwi pieśniarza (+1)
Warunki: cisza i spokój, pieśniarz powinien wyrysować na ziemi symbol bariery
Konsekwencje: w razie niepowodzenia drzewa sprzeciwiają się i pozostaną głuche na pieśni przez kolejny dzień.
Wymagany poziom mocy: 6
Czas odprawiania: 15 – 30 minut
Czas trwania: trwały
Opis: pieśniarz wyrysowuje na ziemi symbol bariery w miejscu, gdzie drzewa mają zatarasować drogę. Staje naprzeciw miejsca, które ma zostać zamknięte i powołuje się na starożytny pakt, upuszczając w tym czasie odrobinę krwi. Miejsce staje się niemal niemożliwe do przekroczenia. Tego rytuały elfy często używają do ukrycia swoich osad.
 
Nazwa: Oczyszczenie ziemi
Typ: starożytny pakt
Magia: 2
Ilość PD: 250
Składniki: garść czystej, żyznej ziemi (+1)
Warunki: cisza i spokój, pieśniarz powinien wyrysować na skażonej ziemi okrąg (wraz ze znakami oczyszczenia) o promieniu co najmniej 5 metrów.
Konsekwencje: w razie niepowodzenia ziemia nadal jest „zatruta”, w dodatku przez kolejny dzień nie da się jej oczyścić. W przypadku rażącego niepowodzenia, pieśniarz może zaszkodzić, zamiast pomagać.
Wymagany poziom mocy: 14, +2 za każde kolejne pięć metrów
Czas odprawiania: 2 godziny
Czas trwania: trwały
Opis: tego rytuału używa się najczęściej, gdy na terenie lasu padnie skażona ofiara – z reguły pomiot Chaosu. Pieśniarz powołuje się na pakt i stara się oczyścić teren, przyspieszając rozkład nieczystych zwłok, zamieniając je w… pożyteczny nawóz.
 
Nazwa: Śpiew lasu
Typ: starożytny pakt
Magia: 3
Ilość PD: 350
Składniki: brak
Warunki: pieśniarz powinien znajdować się na wzniesieniu, by był dobrze słyszany
Konsekwencje: w razie niepowodzenia las pozostaje głuchy na pieśni
Wymagany poziom mocy: 20
Czas odprawiania: 15 – 20 minut
Czas trwania: różny
Opis: gdy nadchodzi niebezpieczeństwo, pieśniarze zaczynają śpiewać i zachęcać do tego drzewa, cały las. Gdy te rozpoczną swą złowieszczą pieśń, wszelkie istoty o złych zamiarach (gobliny, pomiot Chaosu itd.), a także wszelcy intruzi (ludzie) muszą wykonać test strachu, inaczej nie odważą się wejść do lasu. Pieśń trwa do czasu wypędzenia głównej części wroga, resztą zajmą się Elfy.
 
Nazwa: Taniec Driad
Typ: starożytny pakt
Magia: 3
Ilość PD: 400
Składniki: związane gałązki cisu, dębu, brzozy i wierzby, poświęcone krwią pieśniarza (+2)
Warunki: pieśniarz umiejscawia splecione gałązki w miejscu, w które chce przywołać Driady
Konsekwencje: w razie niepowodzenia Driady mogą przybyć rozgniewane, czasem żądne zemsty za przerwany spokój. Z reguły jednak, gdy rytuał jest nieudany, nie reagują na wołania.
Wymagany poziom mocy: 20
Czas odprawiania: 15 minut
Czas trwania: różny
Opis: pieśniarz może wezwać Driady, jeśli uzna, że jest potrzebna ich pomoc (np. w czasie bitwy, jeśli same się nie zjawiły). Wkrótce po zakończeniu rytuału da się wokół usłyszeć radosne śmiechy. To Driady przybyły.
 
Na sam koniec chciałbym ostrzec, że cała starożytna magia rytualna jest tylko moim wymysłem, potrzebą wypełnienia pewnej luki w działaniu Leśnych Elfów. Powyżej podałem jedynie szkic całej idei – jak widać niewiele jest rytuałów, niewiele też dogłębnie opisanych faktów, czy zasad. Jeśli któremuś Mistrzowi Gry pomysł się spodoba, z całą pewnością sam go rozwinie według własnych upodobań.
Sam również nie zamykam tematu, może się zdarzyć tak, że powstaną kolejne teksty na temat starożytnego paktu, zawierające nieco więcej historii, czy zasad. Zachęcam jednak do korzystania z własnych zasobów fantazji.

Redakcja: Maeth


Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:


 
19-09-2006, 16:15 | Guaranga | Komentarzy w sumie: 172
zdecydowanie ciekawsze wykorzystanie elfow, niz projektowanie dla nich kolejnych bojowych profesji :)


 
16-09-2006, 19:36 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Ten temat dla mnie jest jak rzeka. Tak samo, jak Kamień Rhun.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 1
jwomenjacket
Cywile: 52

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3451520
Dziś gości: 147
Ten miesiąc: 13399
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 145