Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Kamienne Kręgi
 01-07-2006, 21:04
 Hipiss
 4424 x przeczytano

Albion, mój przyjacielu, to tajemnicze miejsce. Obcy nie mają tu wstępu. Na przestrzeni dziejów było tylko kilku mędrców spoza Wyspy, którzy tu dotarli i okazali się godni przekazania im wiedzy. Wierz mi, bracie, pilnie strzeżemy naszych tajemnic. Jako żeś moim uczniem, wskażę ci miejsca, gdzie znajdują się nasze święte kamienne kręgi, miejsca kultów i debat. Nikt inny, prócz nas, druidów, nie ma prawa znać ich położenia. Zapamiętaj to. W przeciwnym wypadku zostaniesz srogo ukarany. Spójrz teraz na południe. Tam, w Górach Yarra znajduje się jeden z kręgów. Dokładnie w momencie przesilenia letniego spotykamy się tam i rozważamy sposoby pozbycia się legendarnych olbrzymów, które niszczą góry. Spójrz na północ. Gdy nastaje zima, przedzieramy się przez zaspy, walczymy z furią wiatru. Tak, tam znajduje się kolejny krąg. Te dwa są najważniejsze, zapamiętaj. Resztę poznasz wraz z nabywanym doświadczeniem…

Niebawem czeka cię rytuał oczyszczenia. Zostaniesz jednym z nas. Ważne, byś do tego czasu zachował wstrzemięźliwość w jedzeniu. Pamiętaj też, że twoje myśli muszą być czyste. Za cztery noce rozbierzesz się do naga i wkroczysz do kręgu, który zostanie ci wskazany. Wtedy rozpocznie się rytuał. Zostaniesz natchniony przez duchy, a one nauczą cię wszystkiego, czego nauczyły nas. Tylko one są w stanie przekazać ci najważniejszą z nauk.

Trzy razy do roku wszyscy mędrcy Albionu spotykają się, by rozmawiać. Dyskutujemy o najważniejszych problemach, które nieraz mogą mieć duży wpływ na losy Wyspy. Gdy moja broda nie była jeszcze tak długa i siwa, gdy byłem jeszcze pełen wigoru, debatowaliśmy o problemie trolli, które przebudziły się w pewnej dolinie. Jak dziś pamiętam słowa Starego Kruka…

Bracia moi, słuchajcie mnie, starca zmęczonego już kolejami losu. Nawet ja nie pamiętam, gdy te paskudne trolle sprawiały jakiś problem. Będąc malcem, straszono mnie nimi, ale cóż to miało za znaczenie, skoro wszystkie te potwory spały kamiennym snem? Dziś przyszła pora na wyrwanie się ze snu. Trolle są głodne, opuszczą więc dolinę w poszukiwaniu jadła! Ostrzegam przeto wszystkich z was! Podejmijmy właściwe kroki, nim będzie za późno. Trolle, tak samo jak wszystkie inne istoty, mają prawo do życia, jednakowoż musimy wyznaczyć im terytorium. Zamknięte terytorium, z którego nie będą w stanie się wydostać. Inaczej marny czeka nas los…

Stary Kruk nie zdołał przekonać Rady, by zamknęła wejścia do doliny. Potwory faktycznie opuściły to miejsce i sparaliżowały życie w kilkunastu wioskach. To był czas grozy. Dziś trolle śpią, jednak za kilkaset lat znów wyjdą ze swoich ciemnych jaskiń. Kto je wtedy powstrzyma? Nie jestem pewien, czy pojawi się ktoś taki, jak Drekkar…

Już niebawem nauczysz się kilku rytuałów, mój chłopcze. Gdy zostaniesz już oczyszczony, pokażę ci, jak się je odprawia. Najważniejszy z nich – Rytuał Przyzwania, będziesz już odprawiał za kilka miesięcy z innymi druidami. Przywołasz duchy lasu, które będą strzegły Wyspy przed niechcianymi intruzami. W końcu zrozumiesz, że nasza moc opiera się głównie na pomocy duchów.

Drugi rytuał… drugi poznasz w swoim czasie. O nim opowiedzą ci pradawni mieszkańcy tego miejsca.

Tyle wystarczy na początek. Lepiej, byś wszystkiego nauczył się sam. Nie będę wiecznie się tobą opiekować. W końcu przejmiesz moje zadania. Nie chcę, byś przyniósł mi wstyd.

Kamienne kręgi

To miejsca święte, nikt, poza druidami nie ma tak naprawdę prawa wstąpić w ich obręb, a już na pewno nie mają do nich wstępu istoty dobre i złe – odwieczni wrogowie Natury.

Miejsce utworzenia takiego kręgu nie może być przypadkowe. Druidzi posiadają naturalny zmysł wyczuwania linii mocy i znając ich przebieg wybierają takie miejsca, gdzie te się krzyżują.

Umiejscowienie kręgów wiąże się także z magią tych specyficznych miejsc. Niektóre z nich są kalendarzami, inne jeszcze wskazują fazy Maanslieba, jeszcze inne są wrotami, naturalnymi miejscami, gdzie energia Matki Ziemi manifestuje się w postaci burz, huraganów i trzęsień ziemi, które później rozchodzą się po starym Świecie.

Kamienne kręgi nie powstają z potu i krwi tysięcy osób. Powstają magicznie i całkowicie dzięki woli druida. Dlatego tylko ci najpotężniejsi są w stanie przywołać skały. Głazy wykorzystywane do tworzenia kręgów nie są zwykłymi kamieniami. Każdy z nich ma w sobie zaklętego ducha żywiołów i pochodzi z odrębnego miejsca w Albionie. W ciemności widać, jak lekka magiczna poświata bije od runów wykutych na kamieniach.

Ludność Albionu odnosi się wrogo, wręcz zawistnie do uświęconych miejsc. Wiąże się to z faktem, iż niejeden raz znaleziono jakiegoś zaginionego wioskowego w centrum takiego kręgu. Niestety miejsca te są także przeklęte i skupiają zmarłych wokół siebie, przyciągają ich dusze, a jeśli ciało zostanie zakopane w niedalekiej okolicy, nagle pojawia się ono pośrodku takiego kręgu. W tym czasie nie zostaje ono poddane rozkładowi. Stąd też częsta niechęć do druidów, którzy pilnują świętych miejsc, jako do morderców.

Redakcja: Robert "Xaplan" Gala


 

Ocena artykułu:
Ten artykuł jak dotąd oceniło 6 żołnierzy, średnia ocena: 4.8.
Komentarze:


 
03-07-2006, 09:38 | Guaranga | Komentarzy w sumie: 172
fajny i bardzo mi sie podoba ;)


 
02-07-2006, 17:12 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Prowadzenie ludzi za rączkę przez świat Warhammera nie ma do końca sensu. My dajemy tylko zarys, pokazujemy, jak to może wyglądać. Reszta to już nie od nas zależy.


 
02-07-2006, 16:17 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
Kojot, ale moim skromnym zdaniem to my piszemy ludziom głównie pomysły i dajemy możliwość wykazania się im samym, wydaje mi się, że pisanie komuś czegoś od początku do końca jest niepotrzebnym zamykaniem "czegoś". Zawsze wolałem szkice, bo pomysłów sam miałem dużo i mogłem wypełnić pustki pozostawione przez autora swoimi ideami.


 
02-07-2006, 12:22 | el coyote | Komentarzy w sumie: 521
Elementy, a nie elemty :)


 
02-07-2006, 12:21 | el coyote | Komentarzy w sumie: 521
Komentarz zbędny :) Nie no, właściwie to uważam, że tego typu tekst spokojnie można by pociągnąc jeszcze długo. Zwłaszcza, że zawiera elemty legendy. Do tego można dorzucić jakiś "fakt historyczny", parę wydarzeń z przeszłości związanych z kręgami itd. Może jakaś charakterystyka typowego druida. Coś w tym stylu ...


 
02-07-2006, 11:18 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
fajny i bardzo mu się podoba


 
02-07-2006, 11:14 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
poprawiłem, dzięki :)
a jak się podobał tekst ?
fajny i bardzo Ci się podoba ?


 
02-07-2006, 10:30 | el coyote | Komentarzy w sumie: 521
O tworzeniu rezerwatów itd. Co z tego, że dla trolli.

Mały byczek :

"Kamienny krąg nie powstaje z potu i krwi tysięcy osób. Powstają magicznie i całkowicie dzięki woli druida." - w pierwszym zdaniu liczba pojedyncza, w drugim mnoga.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 32

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3321094
Dziś gości: 77
Ten miesiąc: 6459
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 200