Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Namar Sül - Wieża pożegnania
 06-05-2006, 00:26
 Xaplan
 6721 x przeczytano

Aelian siedział przygarbiony na drewnianym fotelu. Rozkazy przyszły razem z krasnoludami. Leśni łowcy mieli stać na straży porządku i walczyć z każdym. A tuż przed nimi miały stać karły i trzymać każdego szaleńca w odpowiedniej odległości. Szaleńców było wielu... pośród nich trolle, orkowie, czasem mutanci, a ponad wszystko ludzie i ich ciekawość.
Stary, elfi dowódca wiedział doskonale, co oznacza to dla niego i całego garnizonu Wieży pożegnalnej. Każdego dnia niebiosa wołały: „Dagrar! Dagrar” – wojna, a razem z nią i śmierć. Ale w tej chwili ta druga była pewniejsza. Obrońców pozostała garść, a napastników nieskończoność.
Góry Krańca Świata pamiętały swoje początki, kiedy to trolle niczym owce pasły się na ich zboczach, obgryzając drzewa, a mutanci przypominali bardziej dzisiejszych ludzi. Tutaj na północnym wschodzie Kislevu działo się wiele, a odbywało się to w wielkim milczeniu. Nikt nigdy nie wspominał o przemarszach armii, o krwawych wojnach i bitwach, nikt nie mówił o tym, co dzieje się pod górami, gdzie krasnoludy stawały dzielnie przeciwko czarnym orkom z Norski. Razem z górami milczały wiecznie żywe drzewa.
 
Namar Sül, to posterunek, wieża, która miała kiedyś stać się potężną twierdzą, broniącą Stary Świat przed napaściami z północy. Wieża pożegnania, gdyż znajduje się w lasach na północy od Kislevu, na granicy z Krainą Trolli. Żegnała ona spokojne jeszcze przed przybyciem ludzi tereny Imperium i całego Starego Świata. Była miejscem, skąd obserwowano każdy ruch na północy, miejscem, gdzie krasnoludy i elfy razem broniły Starego Świata przed potęgą, mocą i furią Chaosu.
Dziś niewiele pozostało z dumnego pomnika pochodzącego na trzy tysiąclecia przed Sigmarem. Karły zapomniały o tym miejscu, elfów jest zbyt mało, aby ją obsadzić. Pozostał tylko jeden – Aelian. Jeden z najstarszych elfów świata. Przez lata życia z duchami stał się do nich bardzo podobny. Jednakże teraz nie strzeże tylko północnej granicy Starego Świata (przez elfów zwanej bardzo odpowiednio: Miejscem Ognia), strzeże także dumy elfów i krasnoludzkiego kunsztu przed ludzką nienawiścią i chciwością. Nastały złe czasy… ale mury twierdzy nadal zdobi elfia poezja:
 
Daleko stąd
Lud słyszał jego słowa;
- Znajdę drogę
I nastanie dzień
Kiedy coś zostanie zrobione
 
Wtedy potężna moc
Zstąpi z miejsca ognia
- odpowie na wezwanie
w Namar Sül
 
Oto czas
By być świadomym*
 
 
Pomysły:
  • Wyprawa do wieży – pomysł stary jak świat, a jednak cały czas w jakiś niewyjaśniony sposób jary. BG dowiadują się od kogoś w karczmie o wieży i bogactwach, a to pobudza ich chciwość;
  • BG są elfami i dostają zadanie od swoich opiekunów, aby odnaleźć ten pomnik i stanąć jeszcze raz do walki;
  • W wieży ukryty jest skarb – artefakt, którego bohaterowie mogą na ten moment śmiertelnie potrzebować. A jak śmiertelnie, to im Aelian pokaże...;
  • Niekończąca się opowieść – Bohaterowie podróżują, aż w końcu docierają do wieży, nocują tam, ale w środku nocy budzi ich bitwa fantomów lub troll, który połknął niechcący haczyk;
  • Któremuś z BG przyśniła się wieża (nieważne, czy to sen naturalny, czy wywołany przez jakiegoś maga). Jest tam, kolejnej nocy następny BG się tam dostaje i tak dalej. Jakie jest wyjście?;
  • Bohaterowie są wojskowymi, ich dowódca otrzymuje rozkaz przygotowania wieży do naprawy i objęcia ważnego strategicznie posterunku. Oddział z BG zostaje wysłany na przebadanie terenu.
 
Wygląd wieży:
Trzy piętra plus ostatnie otwarte z blankami. W niektórych miejscach ślady zniszczenia przez ogromne głazy. Wieża stoi na wzgórzu ponad lasem, jest doskonale widoczna, ale i daje świetną widoczność. Kunszt krasnoludów i wizja elfów doprowadziły do tego, że za dnia wieża wygląda niczym rozłożyste drzewo, jednakże nocą przypomina rękę, która próbuje sięgnąć nieba. Wnętrze pozostawiam do Twojej, Mistrzu Gry, decyzji, jednakże warto, abyś wymyślił coś niekonwencjonalnego – obrastające wieżę rośliny, coś w ten deseń.
 
Aelian:
Bardzo stary leśny elf. Jest postacią Neutralną, jednakże cechuje go duża niechęć do ludzi. Za to z elfem, czy krasnoludem podzieli się ostatnim kawałkiem chleba. Nie zdaje sobie sprawy z tego, jaka jest obecnie sytuacja polityczna Starego Świata, ma niewielkie pojęcie o ludziach i ich państwach. Miał jasne rozkazy – pozostać w wieży i bronić się przed każdym, kto nie jest elfem, bądź krasnoludem.
Niestety z czasem znalazł się na skraju szaleństwa i do dziś ma to do siebie, że żywe elfy i krasnoludy zastąpiły mu ich duchy. W tej chwili nie zdaje sobie sprawy z tego, kim jest, (nie pamięta) i nie chce myśleć o niczym, ponad dobrem swego posterunku i jego nieumarłej załogi.
 
Bitwa fantomów:
Grupa awantruników znalazła się u wrót potężnej wieży, która na tle księżyca zdawała się by ogromną dłonią, która chce porwać księżyc. Ottowi, łowcy nagród przypomniała się nagle opowieść z dzieciństwa, o takich, co to chcieli ukraść księżyc, a w końcu oddali pewnemu trędowatemu chłopu ziemie całego Imperium. Zaśmiał się cicho na samą myśl. Ragnar, norsmeński włóczykij podszedł do drzwi. Chwilę siłował się z drewnianym skrzydłem, nim to uległo. Chłód uderzył ich ze środka. Goniła go ciemność, która zalewała całe wnętrze. Messa, tileańska skrytobójczyni wyczuła chwilę, rozcięła sztyletem powietrze, a na ziemię padł nagle elf, który nie wiadomo, jak skrył się w ciemnościach.
Ciszę rozdarł dźwięk rogu. Ziemia zadudniła pod dziesiątkami stóp. Ze strzelnic na wieży wyleciały strzały. Na północnym zboczu trwała upiorna walka duchów przeszłości...
 
 
*Fragment jest moją osobista wariacją tekstu Let there be more light Pink Floyd
 
Redakcja: Hipiss

Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:


 
29-06-2006, 23:44 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
mnie w aferę biilboardową wciągną :) a jak mnie to i Artut i Hipiss pójdą siedzieć :D to może być działanie KBZ :P


 
15-06-2006, 15:51 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Gosiewski sprawdzi, czy przypadkiem za tym nie stoi PO... uważaj!


 
10-06-2006, 22:48 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
dostałem dzisiaj mejla, że prezentowanie zapatrywań politycznych w moim tekście nie powinno być tak wyraźne i że łamię w ten sposób prawo... jakie prawo, przepraszam, skoro istnieje wolność słowa a tekst: "opowieść z dzieciństwa, o takich, co to chcieli ukraść księżyc, a w końcu oddali pewnemu trędowatemu chłopu ziemie całego Imperium" wcale nie opowiada o braciach Kaczyńskich i Andrzeju Lepperze i choć może to przypominać faktyczną sytuację (lepper - trędowaty), to nie miałem tego konkretnie na myśli i nie wiąże się to nijak z sytuacją, że w chwili publikacji tekstu byliśmy świeżo po nowinach o wybraniu Leppera na Ministra rolnictwa. Po prawdzie tekst liczy sobie 3 lata, a dopiero ostatnio doczekał się publikacji. Pozdrawiam i chciałbym uciąć wszelakie podejrzenia co do moich antypatii i sympatii politycznych...


 
08-05-2006, 00:07 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
a czemuz to wpadłeś w przygnębienie? Coś nie tak z tekstem?


 
07-05-2006, 10:51 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4706
Ups sorry. Rzeczywiście. W takim razie to kolejny dobry tekst Xaplana :D


 
07-05-2006, 10:50 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
To pisał Xaplan ;)


 
07-05-2006, 09:26 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4706
Kolejny znakomity tekst Hipissa. Dobra robota stary!

P.S.
"artefakt, którego bohaterowie mogą na ten moment śmiertelnie potrzebować. A jak śmiertelnie, to im Aelian pokaże...; "

LOL... rozbiłeś mnie tym tekstem :D Dobre...


 
07-05-2006, 09:05 | Nicademus | Komentarzy w sumie: 3
cytając ten tekst wpadam w przygnębienie przechodzące w depresje...


 
06-05-2006, 11:07 | Guaranga | Komentarzy w sumie: 172
miejsce szalenstwa i smierci; przy takiej ilosci widm, czy innych istot eterycznych walesajacych sie po okolicy, mozna by z tego zrobic b. dobra sesje w klimacie horroru; do tego szalony "wlasciciel"...



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 23

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3320564
Dziś gości: 123
Ten miesiąc: 5929
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 354