Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Bazar
 27-09-2005, 17:55
 Belial
 7426 x przeczytano

Ach witam szanownych państwa! Jak to miło, że znowu zagościliście w naszej okolicy. Ależ proszę się nie lękać, nasz kram otwarty jest od samiuśkiego świtu, aż do momentu, gdy tarcza słoneczna tuż za nieboskłonem się chowa. Tak więc zapraszam do izby, ogrzejemy się,  zjemy, wypijemy, ciepła strawa zawsze się znajdzie… A zaraz po kolacji, oczywiście, pójdziemy na bazar. Każdy na pewno znajdzie tam coś dla siebie.
 
Stary Świat to w istocie miejsce pełne magii – wspaniałej i potężnej, ale także złej i niebezpiecznej. Jedna pozwala leczyć, druga zabijać. Za jej pomocą sprowadzisz deszcz ognia na przeciwników, stworzysz niesamowitą iluzję. Lecz tamta magia nie jest dla zwykłych ludzi. Posługujący się nią są naprawdę potężni, poświecili niemało pieniędzy i czasu by osiągnąć takie wyniki. Nikt natomiast nie wspominał o magii dla przeciętnego szarego obywatela. O jakimś przedmiocie, który niekoniecznie będzie niszczył całe osiedla ale o takim, który pomoże w podróży, ucieczce lub… Możliwości jest wiele. I właśnie o takich przedmiotach będzie ta praca. Może niezbyt potężnych, ale zapewne „niedrogich”, które także mogą wpaść w ręce łowcy przygód. Tak więc zapraszam i życzę miłej lektury.
- Belial
 
 
Suche buty - to wysokiej jakości buty szyte ze skóry jaguara z Answan, a przeszywane nićmi z grzywy jednorożca. Są całkowicie nieprzemakalne, a dodatkowo nie pozwalają dostać się do środka niepożądanym rzeczom, takim jak małe kamyczki czy brud, które tak skutecznie przeszkadzają w podróży naszym bohaterom.
 
Ciepły kocioł - wygląda na zwykły osmolony kocioł do gotowania zupy, jednak to tylko pozory. Gdy zapuka się od spodu kawałkiem metalu, kocioł zaczyna natychmiast podgrzewać to, co ma w środku. Aby wyłączyć jego działanie, należy również zapukać od spodu.
 
Pajęcze buty - zrobione są z mocnej skóry oraz dodatkowo z sieci olbrzymiego pająka i smoły. Dzięki nim ich właściciel może dowolnie chodzić nawet po pionowej powierzchni lub po suficie bez obawy że spadnie.
 
Magiczny kufel - na życzenie właściciela napełnia się winem dowolnej jakości (marki, niestety, nie da się wybrać, bo jest ona ustalana przez czarodzieja w trakcie tworzenia przedmiotu). Tej magicznej właściwości można użyć  zazwyczaj trzy razy na dobę.
 
Samopiszące pióro - fajna zabawka, bo nie robi błędów ni kleksów… i w ogóle oszczędza czas i pieniądze. Potrzeba mu jedynie kałamarza z atramentem. Ma jednak jedną wadę – pisze praktycznie wszystko co usłyszy, jeżeli ma dostęp do papieru i atramentu.
 
Kamień światła - na życzenie właściciela, wypowiadającego formułkę niech stanie się światłość - kamień rozbłyskuje jasnym, białym światłem (taka nowoczesna pochodnia). Pierwotna moc wystarcza na około sześć godzin świecenia bez ustanku. Można go później znowu naładować poprzez trzygodzinne podgrzewanie magicznym ogniem.
 
Magiczna złota korona powrotu – na pierwszy rzut oka jest najzwyklejsza złota korona, jednak po wypowiedzeniu hasła skąpiec natychmiast teleportuje się do dłoni właściciela.
 
Magiczny sztylet trucizn - z pozoru wygląda na zwykły, zakrzywiony i ozdobiony szmaragdami sztylet. To nie jest prawda. Drzemie w nim olbrzymia siła śmierci. Przy nawet najmniejszym zranieniu zadaje dodatkowo obrażenia od jednej dawki trucizny najsilniejszej dla danej istoty.
 
Maska strachu – no co? Zwykła maska typowa dla nadwornych błaznów. Jednak na życzenie  noszącego wzbudza strach w każdej istocie humanoidalnej.
 
Amulet pływania - może wydać się śmieszne, ale osoba nosząca na szyi ten oto amulet w kształcie rybiej płetwy, po prostu nie może utonąć!
 
Naszyjnik zwierząt -  podobno istnieje tyle rodzajów naszyjników ile gatunków zwierząt. Ten, któremu uda się zdobyć ten skarb (a nie jest to łatwe), może mówić o prawdziwym szczęściu. Pozwala on na rozmowę ze zwierzętami oraz na zmianę w zwierzę wygrawerowane na naszyjniku.
 
Cicha sakiewka – po prostu najzwyklejsza w świecie materiałowa sakiewka. Jednak całkowicie tłumi dźwięk, który wydają podrzucane monety .
 
Świecąca kreda – zwykła kreda do rysowania, która w ciemności świeci jasnym światłem.
 
Leśna szata – nie ma wątpliwości, że te szaty dawno temu wykonywały jedynie leśne elfy.
Niemal wszyscy znają jej magiczne zalety. Oprócz tego, że jest całkowicie nieprzemakalna, potrafi doskonale wtopić się w leśny krajobraz.
 
Pierścień paraliżu – wygląda jak zwykły pierścień z dużym, czarnym kamieniem szlachetnym. Po prostu paraliżuje na k10 rund osobę, która go założy!
 
Smocza krew – specjalnie umagiczniona i przeczyszczona smocza krew ma wspaniałe właściwości: gdy ją wypijesz podziel swoją odporność przez dwa i pomnóż swoją krzepę dwukrotnie. Czas trwania specyfiku – 2k10 tur.
 
Napój feniksa –  kiedy osoba w czasie działania tego specyfiku zostanie wystawiona na działanie ognia, natychmiast zyskuje tyle punktów Żw, ile miała stracić. Czas trwania – jedna godzina.
 
Róg przerażenia – zadmij w ten róg, aby wystraszyć każde napotkane zwierzę (niefantastycne) o Sile Woli 10 lub mniejszej.
 
Zęby drakolicza – rzuć te zęby na ziemię , powiedz wstańcie  i niech k10 szkieletów powstanie z ziemi by ci służyć
 
Samozapalająca świeca – z pozoru wygląda na zwykłą świecę dowolnego koloru. Jednak po wypowiedzeniu dowolnego hasła typu niech się stanie światłość lub gestu (np. klaśnięcie w dłonie albo pstryknięcie palcami) natychmiast się zapala.
 
Trąba głuchych – mały, kręty róg bawoli. Jeżeli ktoś z całej siły weń zadmie, z rogu wydobywa się stłumiony  odgłos. Wszystkie istoty, które go usłyszą (wraz z osobą korzystającą z przedmiotu),  natychmiast głuchną na k10 rund. Trąby można użyć raz dziennie.
 

Magiczna igła – mała i srebrząca się igła. Mówi się, że jeżeli dowolny ubiór przeszyje się nicią z grzywy jednorożca nawiniętą na właśnie tę igłę, staje się on niczym pancerz!

Puchar odurzeniazwykły zdobiony puchar do picia napojów wszelakich. Lecz najdziwniejsze jest to, że każdy trunek wypity z tego naczynia wydaje się być dwukrotnie mocniejszy.

Buty niezwykłościpanie, mówię ci, że w tych butach musiał któryś z bogów chodzić albo co! Otóż, gdy miałem je na sobie i przez wodę chciałem uciekać przed zbójami, ot jakby cud się stał! Zamiast pod wodę iść wprost na dno, one mnie samego na wodzie utrzymały! Wspaniale, prawda?

Amulet trzeźwości – rzecz to najzupełniej pewna, że człek, który owy amulet na szyi nosi, nigdy, ale to nigdy pijanym nie będzie.

Muszla snów - panie, a ten przedmiot otrzymałem wiele lat temu będąc nad morzem. Pewnego ciepłego wieczora przechadzając się po plaży natknąłem się na jakąś osobę. Była to kobieta o niezrównanej urodzie. Piękna nieznajoma nic nie mówiła tylko gestem nakazała abym był cicho. Potem tylko wyjęła owa muszlę i wyszeptała kilka słów. Nie wiem, czy będę potrafił powtórzyć, ale to brzmiało, jak cobbit ine semn ir, albo jeszcze jakoś inaczej…
 
Opisana wyżej muszla wywołuje bardzo przyjemne dla odbiorcy wizje i sny (po uprzednim przyłożeniu muszli do ucha).
 
Rękawice piorunów – rękawice te po wcześniejszym potarciu ich o siebie pozwalają wywołać tak silne wyładowania, że można dosłownie rzucać piorunami!
 
Cechy :
  • każde potarcie daje możliwość rzucenia piorunem (który zadaje uderzenie z siłą 3), jednak nie więcej niż 10 na godzinę. I jeden na rundę. ( potarcie – akcja, rzucenie – akcja)
  • po dotknięciu rękawicami materiału łatwopalnego, dosłownie wybucha pożar - tylko uważajcie na płomienie!
  • rękawicami można też ogrzewać powietrze w zamkniętym pomieszczeniu. Jedna runda nagrzewania podwyższa temperaturę o dwa stopnie Celsjusza (maksymalnie o dwadzieścia).
Amulet kłamstwa - ten drewniany amulet to dosłownie wyrzeźbiony język jakiejś istoty. W jego obecności każdy, kto będzie chciał skłamać i tak prawdę powie.
 
Sieć starego rybaka – na pierwszy rzut oka wygląda, jak stara, podziurawiona i wiele razy naprawiana rybacka sieć. Jednak gdy pozostawi się ją samą na noc zanurzoną w rzece, jeziorze czy morzu, to rankiem na śniadanie będziemy mieć świeżą, pieczoną rybkę z ogniska.
 
Pędzel malarza z Nuln – to zadziwiające w jaki sposób ci wspaniali artyści tworzą swoje jeszcze wspanialsze dzieła. Otóż mając w ręku ten oto pędzel, możemy namalować piękny obraz, do którego wcale nie były nam potrzebne żadne kolorowe farby. Pędzel sam maluje takim kolorem, jakim zażyczy sobie malarz.
 
Redakcja: Hipiss

Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:


 
03-01-2008, 13:11 | Aunrae | Komentarzy w sumie: 1
Jakiś czas temu na sesji... mój znajomy domagał się przedmiotu od maga, który zlecił mu zadanie argumentując, że jedyne co mu się udało osiągnąć to całe szaty w szambie (po ucieczce przez kanały)... No i mistrz gry mu dał takowy... magiczną tarkę do prania! Pierze wszystko do czysta nawet bez wody i mydła! wystarczy dany przedmiot o nia potrzec... xD


 
09-12-2005, 18:19 | Belial | Komentarzy w sumie: 2
Wiem że te przedmioty moze nie zabardzo pasują do super hiper ultra mrocznego systemu jakim jest WFRP 2 ( sam artykul byl pisany przezemnie jakies 2 lata temu i raczej do pierwszej edycji ), ale tak jak uprzejmie zaznaczyl juz Hipiss - chodzilo mi raczeko ukazania ze magia w wfrp nie musi byc jedynie magią bojową i tak samo jedyne magiczne przedmioty w grze nie musza byc mieczami +1 toporami +2 czy halabardami +3. Zreszta kto wam karze panowie wogule te przedmioty wykorzystywac.

Furiath - gdzie jest napisane ze kazdy z ludzi musi miec owe przedmioty i ze są one dostepne na KAZDYM bazarze

Noitan - Ta sakwe bez dna chyba sam sobie wyobraziles ( jakies niespelnione marzenia ? ) - tresztą troche wyobrazni Panie Noitan


 
23-11-2005, 10:35 | Xaplan | Komentarzy w sumie: 98
Niekoniecznie jednak bohater musi taki przedmiot posiadać. Może należeć do przeciwnika. Tyle na obronę.
Jednak wydaje mi się, że niektóre przedmioty są przegięte... nieważne...


 
22-11-2005, 02:10 | noitan | Komentarzy w sumie: 1
Sakwa bez dna... Wyobraz sobie. Rwąca rzeka - a tu gracz: płytówka do sakwy, miecz do sakwy, konia(?!) do sakwy... i przez rzeke plynie. Takie "niewinne" przedmioty potrafią narobic bałaganu w przygodzie. Już wole by gracz miał miecz magiczny (najlepiej niech sie obędą bez mag. przedmiotów)


 
30-09-2005, 14:12 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Może część tych przedmiotów faktycznie jest dziwna, ale uważam, że sama idea rzuca nowe światło - nie istnieją TYLKO magiczne przedmioty dające bonusy do walki.
Jak odbierzesz ten artykuł - Twoja sprawa, Furiath, ja uważam, że sama idea jest naprawdę dobra. A swoją drogą... nawet najwięksi herosi mogą mieć te dwie samozapalające się świeczki :P


 
28-09-2005, 21:44 | Furiath | Komentarzy w sumie: 12
O ile się nie mylę Warhammer to nie D&D i dostępność magicznych przedmiotów jest mocno ograniczona. W 2 ed. nawet zaznaczono, że jedynie wielcy herosi posiadają jeden - dwa magiczne przedmioty.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 54

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3451511
Dziś gości: 138
Ten miesiąc: 13390
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 145