Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
  
Granaty dymne i błyskowe
 08-02-2008, 12:02
 Hendley
 7291 x przeczytano

Autor tekstu i serwis Valkiria nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek działania (oraz ich efekty) podjęte na skutek przeczytania poniższego artykułu
 
O zwykłych granatach wiesz już tyle, ile potrzeba. Dziś przyjrzymy się czemuś ciekawszemu.
 
Granat dymny
Opis: Rzecz z pozoru raczej niegroźna - możliwości, jakie oferuje ujawniają się dopiero w rękach ludzi, którzy potrafią używać głowy do czegoś innego niż wbijanie gwoździ. Po pierwsze, dym może służyć jako znakomita osłona, pod którą można przemycić spory oddział albo nawet samochód. Porządne granaty są w stanie okryć gęstym dymem powierzchnię ponad 100 metrów kwadratowych, co daje ci koło o promieniu jakichś 6 metrów. Po drugie, możesz tym samym dymem oślepić przeciwnika. Ten manewr sprawdza się na otwartym terenie, kiedy stanowiska ogniowe wroga są silnie skupione. Wiem, co mówię - kiedyś musieliśmy się tak przebijać przez szeroko rozciągnięte stanowiska karabinów maszynowych w Hegemonii. Wreszcie możesz wykorzystać granaty do sygnalizacji. Przykładowo kiedyś kilku naszych chłopców utknęło wewnątrz budynku, po tym jak zawaliła się część wyższej kondygnacji. Wezwali pomoc przez radio i opisali miejsce, w którym się znajdowali. Tyle tylko, że wszystkie domy na wskazanej ulicy wyglądały jednakowo. Wtedy chłopaki odpalili jeden granat. Dym ma to do siebie, że zawsze będzie usiłował wyleźć na zewnątrz, w dodatku, w przeciwieństwie do człowieka, może to zrobić nawet przez najwęższe szpary.
Wykonanie: Do wykonania samej masy dymnej będziesz potrzebował cukru i azotanu potasu. Z tym pierwszym musisz sobie jakoś poradzić. Myślę, że w każdej większej osadzie trochę dostaniesz i to po przyzwoitej cenie. Azotan potasu to nic innego jak saletra potasowa, która znajduje zastosowanie jako nawóz lub środek do konserwowania mięsa. Może warto zastanowić się, czy nie lepiej spożytkować ją w jakiś inny sposób niż na petardę, co? Mniejsza o to. Saletrę mieszasz w proporcji 3:2 z cukrem. Generalnie chodzi o to, by saletry było nieco więcej. W miarę jak ilość składników będzie się wyrównywać, ładunek będzie trudniejszy do podpalenia, ale też efekt działania będzie utrzymywał się dłużej. Mieszankę należy podgrzewać, cały czas mieszając, aż cukier się stopi. Przy okazji – tak właśnie robi się karmel. Nie wiesz, co to karmel? Zrób sobie kiedyś trochę. Tylko saletry do niego nie dodawaj! Efektem mieszania i podgrzewania powinna być jasnobrązowa, gęsta substancja. Wystarczy, że zapakujesz ją w obudowę z folii aluminiowej, starej puszki albo tektury, skręcisz lont z byle czego, et voila!
Działanie: Granat rozpala się w ciągu kilku sekund – do 3 tur, zależnie od oceny MG, po czym osnuwa gęstym dymem pole w promieniu 6 metrów od miejsca wybuchu. Wewnątrz podejmowanie jakichkolwiek działań związanych ze zmysłem wzroku jest utrudnione o 90% przez ok. 90-120 sekund, w czasie najintesywniejszego dymienia. Potem dym zaczyna się przerzedzać i utrudnienie maleje o 30% za każde kolejne 90-120 sekund. Czas i kształt obszaru zakrytego dymem może się zmieniać w zależności od siły i kierunku wiatru.
Cena: 15 gambli
Dostępność: 15%

Flashbang
Opis: Flashbang albo też granat hukowo-błyskowy, to wynalazek opracowany na potrzeby eliminowania zagrożenia bez potrzeby zabijania. Przynajmniej takie było jego pierwotne założenie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wrzucił go między grupkę bandytów i wykorzystując ich chwilę niedyspozycji, skosił wszystkich długą serią. Jak sama nazwa wskazuje, flashbang ma dwojakie działanie. Pierwszym z nich jest potężny huk, który chwilowo ogłusza, sprawia, że błędnik wariuje, przez co możesz wylądować na glebie, a czasem może nawet pozbawić przytomności. Drugim z kolei jest oślepiająco jasny błysk. Jeśli nie zdążysz zamknąć oczu, odwrócić się albo schować, to marny twój los, bo na krótką chwilę będziesz ślepy jak nietoperz z discmanem na uszach. Taki żart...
Wykonanie: Standardowe granaty zawierają w sobie niewielką ilość konwencjonalnego materiału wybuchowego oraz fotobłyskową mieszaninę aluminium i nachloranu potasu. Nachloran to bardzo silny utleniacz, o tyle interesujący, że po dodaniu aluminium tworzy bardzo stabilną substancję, wyjątkowo niewrażliwą na bodźce fizyczne. Jeśli z masz z nim problem, możesz też skorzystać z następującego przepisu. Połącz azotan potasu z siarką w stosunku 5:3 i dokładnie wymieszaj, a następnie dodaj w proporcji 4:1 aluminium. Tutaj musisz jednak zachować pełną ostrożność. Ta mieszanka jest bardzo delikatna, dlatego pod żadnym pozorem jej nie rozcieraj i mieszaj wykonując wolne, krótkie ruchy.
Działanie: Huk odpowiada efektowi Oszołomienia po wybuchu zwykłego granatu ręcznego (+30% utrudnienia do testów do czasu aż postać zda Przeciętny test Budowy; test można powtarzać na początku każdej tury walki). Jeśli postać nie znajduje się odpowiednio daleko (powyżej 5 metrów od miejsca wybuchu) lub nie posiada odpowiednich ochraniaczy na uszach, wówczas nie ma szans na uniknięcie efektu huku. Błysku natomiast można uniknąć, wykonując Otwarty test Zręczności na PT Problematycznym. Sukces pozwala całkowicie uniknąć oślepienia. Każdy punkt porażki natomiast, powoduje stratę najbliższego segmentu względem przeciwników – maksymalnie jednej tury. Zgodnie z regułami Uskoku przed granatem, postać na samym początku musi zdać Trudny test Percepcji, by zlokalizować rzucony granat i zorientować się o zagrożeniu.
Cena: 15 gambli
Dostępność: 5%

Redakcja: Hipiss

Informacje dodatkowe:
 

Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w Bunkrze - stronie poświęconej Neuroshimie. Prosimy o opanowanie i stosowanie się do zaleceń obsługi Bunkra - od tego zależy Wasze bezpieczeństwo.

***
 
Pamiętaj! Bunkier wciąż potrzebuje nowych ludzi! Ludzi zdolnych, zdecydowanych i wytrwałych! To możesz być właśnie Ty!

***
 
Dowództwo Bunkra przypomina o nieustającej potrzebie wyrażania konstruktywnych opinii za pośrednictwem Komentarzy.
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie