Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
  
Piwodzierżca
 14-06-2009, 05:22
 Stalowy
 6958 x przeczytano

Szacunek, jakim darzą krasnoludy sztukę wytwarzania szlachetnego piwa (krasnoludzkiego, rzecz jasna, a nie jakieś tam ludzkie cienkusze), jest powszechnie znany. Piwowarzy cieszą się reputacją jednego z najbardziej poważanych zawodów wśród krasnali… To wie każdy…

 

Ale czy mówiłem wam już o tym, że często piwowarzy to nie tylko rzemieślnicy? To przede wszystkim strażnicy tajemnic i tradycji! Każda beczka piwa jest wytwarzana z niebywałą starannością i zachowaniem wszelkich procedur, jakie kiedyś stworzyli nasi Przodkowie. Dlatego też wszelkie próby kradzieży przepisów, formuł, receptur, technologii lub po prostu ataki na browar są uważane przez krasnoludów za atak na całe ich społeczeństwo.

 

Właśnie… ataki… Browary są zwykle ulokowane w miejscach, w których zagrożenie jest nieduże. Jednak jak pokazała historia… jest to teoretyczne bezpieczeństwo. Wraz ze spaleniem browaru Bugmana, wszyscy krasnoludzcy piwowarzy wzięli sobie za punkt honoru nie dopuścić do tego, aby taka sytuacja się powtórzyła. Dotąd producenci piwa podświadomie czuli obawę o bezpieczeństwo swoich miejsc pracy i skrywanego tam bogactwa. Teraz obawy te przybrały fizyczną postać. Czasy się zmieniły… Zaatakowano krasnoludzką świętość! Smutek w sercach rzemieślników szybko przekuła się w gniew i determinację. To nie może się powtórzyć!

 

Browary zaczęły się zbroić. Chociaż nie brakowało krasnoludów, którzy broniliby tych zakładów za samą możliwość mieszkania w ich sąsiedztwie, to właśnie piwowarzy stali się głównym członem obrony browarów… Stali się… Piwodzierżcami

 

Z początku Piwodzierżcy byli tylko oddziałami wyszkolonych rzemieślników. W ciągu paru następnych lat jednak wyszli oni ze swoich „przystani” i pojawili się na polach bitew. Najpierw jako kwatermistrzowie, z czasem stali się pełnoprawnymi członkami oddziałów. Ruszają do boju z beczką przedniego trunku na plecach, który rozdzielają swoim kamratom, aby wzmocnić ich nadwątlone siły. Pojawienie się w oddziale Piwodzierżcy podnosi morale wojowników.

 

Rasowy Piwodzierżca powinien się odznaczać przede wszystkim dużą wytrzymałością i odpornością na ogromne ilości spożytych trunków, bowiem jako wzór krasnoluda musi wykazywać się nad wyraz mocnym łbem. Powinien na polu bitwy podtrzymywać na duchu swoich towarzyszy, jednocześnie inspirując ich do chwalebnych czynów. W końcu zawsze krasnoludzcy piwowarzy byli postrzegani przez swoich ziomków, jako wzór wszelkich cnót, chociaż większość z nich pół życia spędza w browarach.

 

Piwodzierżca (tylko dla krasnoludów, zaawansowana, wymaga skończonej profesji rzemieślnik z umiejętnością Piwowarstwo)

 

Wojowniczy piwowar. Chodzący gniew całego cechu.

Po tragedii w browarze legendarnego Josefa Bugmana, mistrzowie cechów i właściciele browarów nałożyli na swoich uczniów obowiązek ćwiczenia zdolności bojowych. Zresztą nawet nie trzeba było ich specjalnie zachęcać. Młodzi piwowarzy, mający nadal dosyć postępowe poglądy, często bardziej brali się za wojaczkę, niż zgłębiali tajniki rzemiosła. Jednak z tego stanu wynikły też pewne plusy. Piwowar z bojowym wyszkoleniem jest bardziej skory do podróży i odzyskiwania zaginionej wiedzy, a jak wiadomo – nie ma to jak solidne rzemiosło Przodków.


 
WW
US
Zr
K
Odp
Int
SW
Ogd

+20
0
+5
+10
+15
+15
+10
+10

A
Żyw
Sz
S
Wyt
PM
PO
PP

+1
+5
 
 
 
 
 
 

 
 

Umiejętności:

Mocna głowa, Unik, Rzemiosło (piwowarstwo i jedno dowolne), Czytanie i pisanie, Spostrzegawczość, Dowodzenie, Wiedza (dowolne dwie), Nauka (zielarstwo), Alchemia, Sekretny język (bitewny), Przeszukiwanie.

 
Zdolności:

Bardzo wytrzymały lub bardzo silny, Błyskotliwy lub Charyzmatyczny, Piwodawca, Krasomówstwo, Broń specjalna (dowolna), Błyskawiczny blok, Silny cios

 

Profesje wejściowe (potrzebne rzemiosło (piwowarstwo))

Rzemieślnik, Tarczownik, Goniec, Mistrz rzemiosła,

 
Profesje wyjściowe

Weteran, Sierżant, Goniec, Mistrz rzemiosła, Karczmarz, Tarczownik

 
Zdolności :
Krasomówstwo

Jak wiadomo krasnoludy zawsze potrafiły dać treściwy przekaz w paru prostych słowach. Przed bitwą tam, gdzie elf będzie paplał wierszyki (które oczywiście tylko sam rozumie) dla pobudzenia morale, tam, gdzie kapłan bitewny wyprawi prostą, ale podnoszącą na duchu mowę, tam krasnolud wyjdzie i paroma słowami przypomni Stare Urazy i jednym potężnym hasłem wzbudzi gniew i żądzę walki w słuchaczach.

 

Kiedy krasnolud przemówi do towarzyszy/ludu przed walką po krasnoludzku (znaczy krótko treściwie i zakończy jakimś porządnym okrzykiem bojowym), szykujący się do bitwy będą mieli +10 do Siły Woli na najbliższy rzut na morale.

 
Piwodawca

Bohater może poświęcić trzy akcje w czasie walki, aby napoić nadwątlonego (jak zdrów to niech sam się poi) towarzysza wodą/trunkiem/miksturą, czy czym tam chcemy. Jednak jakikolwiek atak, który dojdzie zadany w przeprowadzającego taką operację powoduje natychmiastowe jej przerwanie i rozlanie podawanego płynu. Po wykonaniu tej akcji, pojący jest od razu gotów do walki (butelka, fiolka jest na swoim miejscu, jednak baryłki i beczki pozostają na ziemi).

 


Autor: Michał „Stalowy” Narożniak
Redakcja: Michał „Wiewiór” Musiał


Informacje dodatkowe:
 
 

Komentarze:


 
23-06-2009, 22:30 | Stalowy | Komentarzy w sumie: 6
W sumie z tym pojeniem towarzyszy to na wyrost wcisnąłem.
Ale Krasnomówstwo to można udostępnić też dla Runiarzy, Tarczownika, Sigmaryty i wszelkich krasnoludzkich profesji ;)


 
22-06-2009, 20:58 | Q-big | Komentarzy w sumie: 57
Muszę przyznać, że przypadł mi ten tekst do gustu. Choć bardzo mieszane uczucia pozostawia we mnie tworzenie nowych talentów i umiejętności dostępnych tylko dla jednej klasy. Chyba jednak nie tędy droga. Wolałbym samo tło fabularne niż na siłę tworzenie jakiejś unikatowości.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na oficjalnej stronie gry Warhammer: Mark of Chaos.



"Strzeżcie się mnie, śmiertelnicy, gdyż jam jest Namaszczony, Ulubiony Syn Chaosu, Plaga tego świata.
Przy mnie gromadzą się armie bogów, i moja wola oraz mój miecz sprawią, że wasze słabowite narody upadną."
 
Archaon, lord Czasów Końca
 
 
"Widzę w Waszych oczach, że boicie się tego wroga. Widzę w Waszych oczach zapytanie o to, jak walczyć z tak przerażającymi monstrami. Żołnierze Imperium, znam na to odpowiedź. Będziemy z nimi walczyć naszą stalą i naszą odwagą, ale przede wszystkim będziemy z nimi walczyć naszą wiarą w Sigmara."
 
Magnus Pobożny,
podczas bitwy u Bram Kislevu




Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited.

Chaos, the Chaos device, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, Darkblade, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Golden Demon, Great Unclean One, GW, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, the Khorne logo, Lord of Change, Mark of Chaos, Nurgle, the Nurgle logo, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, the Slaanesh logo, Tomb Kings, Twin Tailed Comet Logo, Tzeentch, the Tzeentch logo, Warhammer, Warhammer Online, Warhammer World logo, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Warhammer world are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2006, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.