Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Zakazana wyspa - recenzja
15-01-2012, 00:26 | 3865 x przeczytano | dark kaczuszka

Według legendy, starożytny lud Archean posiadał wielką moc, jaką była możliwość kontrolowania żywiołów. Pomagały im w tym cztery potężne artefakty: Kryształ ognia, Posążek wiatru, Kielich oceanu oraz Kamień ziemi. Panowanie nad żywiołami dać może niewyobrażalną siłę. Toteż z obawy przed tym, by przedmioty te nie dostały się w niepowołane ręce, Archeanie ukryli je na zakazanej wyspie - niegdyś niedostępnej części ich ogromnego imperium. Jako dodatkowe zabezpieczenie postanowiono, iż w przypadku zjawienia się na wyspie kogoś z zamiarem wykradnięcia artefaktów, ta ma samoistnie zatonąć. Czy uda się komukolwiek zdobyć skarby, zanim wyspa zniknie w odmętach oceanów?

Zakazana wyspa jest typową grą kooperacyjną. Gracze nie mają ze sobą konkurować, a raczej działać wspólnie dla osiągnięcia zamierzonego celu, razem przeczesując tonącą wyspę w poszukiwaniu artefaktów. Uczestnik do wyboru ma kilka postaci. Może wcielić się w rolę pilota, inżyniera, posłańca, nawigatora, nurka lub odkrywcy. Każda z nich ma swoją szczególną zdolność, która potrafi znacznie zmienić obraz gry. Twórcy ustalili, iż gra będzie przeznaczona dla osób od lat dziesięciu wzwyż, choć osobiście nie widzę jakichkolwiek powodów, by nie mogły brać w niej udziału młodsze dzieci.

Jak już wspomniałem, Zakazana wyspa jest grą kooperacyjną. Ma to swoje dobre oraz złe strony. Z jednej, brak rywalizacji między graczami może sprawić, że dla niektórych rozgrywka będzie mało atrakcyjna. Mogę zapewnić jednak, iż twórcy na szczęście postarali się, by zabawa nadal była ekscytująca i bardzo dynamiczna. Zalet tego rodzaju gier jest co najmniej kilka. Nie budzi ona negatywnych emocji wśród grających. Nikt nikomu nie przeszkadza, bo tylko współpracując można osiągnąć sukces. Dzięki takiej właśnie formie, posiada także walory wychowawcze. Grając z dziećmi, możemy uczyć je współdziałania. Można też śmiało wykorzystać ją do zbadania relacji w grupie. Myślę, że nie przesadzę mówiąc, iż gra byłaby świetnym materiałem pomocniczym dla psychologów oraz pedagogów szkolnych. Zakazana wyspa dostarcza wiele rozrywki zarówno najmłodszym, jak i nieco starszym graczom. Jej przebieg jest niezwykle dynamiczny, a wtajemniczenie kogoś w zasady gry zajmuje, dosłownie, parę chwil. Gra jest przeznaczona dla dwóch do czterech graczy. Oczywiście czym więcej osób, tym rozgrywka jest przyjemniejsza, choć zasadniczo ich ilość nie wpływa na poziom trudności. Wprawdzie, przy większej liczebności łatwiej jest zdobyć artefakty, jednak wyspa tonie znacznie szybciej. Jeśli miałbym porównać Zakazaną wyspę do jakiejś innej gry, to bez wahania wskazałbym Pandemic. Temat wprawdzie inny, lecz mechanika bardzo podobna. Ta zbieżność nie jest przypadkowa, gdyż obie są autorstwa Matta Leacocka . Zakazana wyspa jest trochę prostsza, lecz przy tym nie mniej emocjonująca. Nie można też nie wspomnieć o jakości wydania. Otrzymujemy zestaw naprawdę świetnie zrobionych i pomalowanych kart i znaczników. Do tego dochodzą ładne figurki skarbów. Wszystko to zamknięte w eleganckiej blaszanej puszce. Pojawił się jednak mały zgrzyt – 2 z 6 kart zostały częściowo źle wydrukowane (w języku czeskim), nie przeszkadza to w jakikolwiek sposób w grze i nie mają na nią wpływu. Na stronie polskiego wydawcy zamieszczona została o tym informacja, wraz z zapewnieniem dosłania na życzenie poprawionych kart.

Stanowczo mogę polecić Zakazaną wyspę. Jest to gra dla każdego, niezależnie od wieku. Polecałbym jednak szczególnie młodszym graczom oraz ich rodzicom. Poza oczywistymi walorami rozrywkowymi, niewątpliwie posiada walory wychowawcze.

Autor: Piotr „dark kaczuszka” Krzystek
Redakcja: paulina wasik

Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za udostępnienie egzemplarza do recenzji.



Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Matt Leacock
Czas gry: ok. 30 min.
Instrukcja: polska
Waga: ok. 1 kg

Informacje dodatkowe:
 
Cena  
89,95 zł
 

Ocena:
 
Ogólna
85%
 
Ocena końcowa: 85%
 

 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.