Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Trucizna
  
Otchłań Zagłady - recenzja
 01-05-2011, 14:03
 dark kaczuszka
 3337 x przeczytano

Czytając książki niejednokrotnie chcielibyśmy mieć możliwość ingerencji w opowiedziane w nich historie. Gdy nasz ulubiony bohater ginie, lub zakończenie nie jest takie jakiego byśmy sobie życzyli, chcielibyśmy to zmienić. Jak się okazuje powstają książki, które dają nam taką możliwość. Podczas czytania ciągle stajemy przed jakimś dylematem. Wybieramy drogę w prawo bądź w lewo, uciekamy lub walczymy itd. W zależności od decyzji przechodzimy do kolejnej strony i poznajemy dalsze losy naszego bohatera. Książka przeradza się w grę fabularną. Taką właśnie pozycją jest Otchłań Zagłady Joe Devera, część cyklu Lone Wolf.

Czytając Otchłań Zagłady, a w zasadzie grając w nią, wcielamy się w postać Samotnego Wilka, ostatniego z lordów Kai. Z wprowadzenia dowiadujemy się, że z pobliskiej prowincji górniczej przestały docierać transporty złota. Nasz król wysyła tam swoich żołnierzy, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji – ci jednak nie wracają. Dlatego też Samotny Wilk wraz z drugą, nieco mniejsza grupą wyrusza zbadać sprawę i w miarę możliwości odzyskać złoto. Okazuje się to jednak trudniejsze niż można było zakładać, a od powodzenia misji zależeć będą losy kraju.

Książka ta wywołała u mnie mieszane uczucia – z jednej strony spodobał mi się pomysł tworzenia historii poprzez dokonywanie własnych wyborów. Dzięki temu jest to bardzo fajna, jednoosobowa gra. Pod względem technicznym niemal nie mam nic do zarzucenia. Historia podczas czytania się nie zapętla. Otrzymujemy 2 strony na karty postaci, kartę liczb losowych (pomaga nam, gdy o naszym dalszym jestestwie ma zadecydować ślepy los) oraz bardzo czytelna instrukcja. Jedyne czego brakuje to zakładka. Jak odłożymy książkę i nie zaznaczymy, do którego momentu historii doszliśmy ostatnio, to niezwykle ciężko jest trafić na właściwy fragment.

Z drugiej jednak strony mamy banalną do szpiku kości historię. Naiwne fantasy, które raczej polecić można młodszemu amatorowi tego gatunku. Biorąc pod uwagę nazwę książki, ciężko było się czegoś innego spodziewać. Sama wyprawa nie jest specjalnie czasochłonna i można ja skończyć w ciągu jednego wieczoru. O dziwo gra nie jest wcale łatwa - zginąć można na każdym kroku. Czasami niestety w głupi i jedynie irytujący czytającego sposób - nie w walce, a przy prostych wyborach, gdzie przeczucia czy zdrowy rozsądek nie ma nic do gadania. Sam ukończyłem grę za trzecim razem. Za pierwszym wszedłem do piwnicy, co zakończyło się zamknięciem klapy i końcem gry. Przy drugim podejściu trafiłem do tunelu, gdzie znajdował się wampir z którym nie dało się walczyć, a poprostu się umierało.

Książka ma wiele mankamentów. Jednak, jak już wspomniałem wcześniej, może się spodobać młodszemu czytelnikowi. Niezłym chwytem marketingowym jest możliwość łączenia ze sobą różnych książek z cyklu Lone Wolf, tworząc jedna wielka historie.

Autor: Piotr „dark kaczuszka” Krzystek
Redakcja: Narmo

Dziękujemy wydawnictwu Copernicus Corporation za udostępnienie egzemplarza do recenzji.


Otchłań Zagłady

Otchłań Zagłady


Tytuł:
Otchłań Zagłady
Autor: Joe Dever
Seria: Lone Wolf
Liczba stron: 320 stron
Format: 125x190 mm
Oprawa: broszurowa
ISBN: 978-83-61656-22-7

Informacje dodatkowe:
 
Wydawca  
Premiera  
 2010
Cena  
29,90 PLN
 

Ocena:
 
Ogólna
55%
 
Ocena końcowa: 55%
 

Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *

BACZNOŚĆ!
W lewym menu jest dostępna sekcja "Szkolenie", w której znajdziecie podstawowe informacje na temat serwisu Valkiria Network oraz instrukcje dotyczące publikowania na jego łamach Waszych prac (wieści, artykułów itp.)

* * *
Żołnierzu! Koniecznie zaloguj się na Oficjalną Polską Stronę gry Warhammer: Mark of Chaos
* * *
Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *
Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj





Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 24

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2874136
Dziś gości: 159
Ten miesiąc: 5616
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 452

Copyright © 1998-2017 Valkiria Network | Development by Damian Szymański Entertainment
kontakt z redakcją | formularz kontaktowy | nota prawna | bannery i logo | pomoc