Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Wieże Altdorfu - recenzja
 23-02-2007, 10:42
 dudziak
 3874 x przeczytano




Druga edycja Warhammera dorobiła się już polskiego wydania pierwszej, dużej kampanii – Ścieżek Przeklętych. Opinie na temat jej pierwszej części, Popiołów Middenheim były raczej nieprzychylne, zarzucano jej głównie liniowość. Całkiem zresztą słusznie bo była liniowa do bólu.  Jak więc wygląda sprawa z drugą części kampanii pt. Wieże Altdorfu?
 
Zacznijmy może od wydania, tu Copernicus, jak zwykle, bardzo się postarał. Twarda okładka i kredowy, czarno–biały papier. W tekście nie ma raczej literówek, czy innych błędów. Natomiast gorzej bywa w statystykach BNów, w kilku przypadkach nazwy statystyk pozostały nie przetłumaczone. Nie sprawia to dużego problemu, ale na przyszłość miło byłoby uniknąć takich błędów. Do tłumaczenia nie można się przyczepić poza jednym zgrzytem. Otóż na samym początku przygody gracze dostają do ręki pewien wiersz. Doprawdy nie wiem, jak w angielskiej wersji, ale w polskiej był on po prostu pełen infantylnych, częstochowskich rymów. Ja rozumiem, że tłumacz to nie poeta, ale można by się bardziej wysilić.
 
Przejdźmy teraz do tego, co oferuje nam dodatek. W pierwszej części znajdziemy dość dokładny opis stolicy Imperium z wyszczególnionymi ważnymi miejscami. Do tego kilka zasad, jak choćby zasady pogoni po ulicach, czy tabela z której losuje się zapach panujący w danej dzielnicy. Mamy też kilka profesji, m.in. Gazeciarza, czy Latarnika. Ogólnie wstęp jest całkiem przyjemny i dostarczy wielu informacji o mieście.
 
A co oferuje nam sama fabuła? Na początku będziemy mieli do rozegrania krótką przygodę, opisującą podróż z Middenheim do Altdorfu. Opis jest krótki, ale stara się opisywać wszystko dość skrupulatnie. Po tym krótkim scenariuszu należy przystąpić do rozegrania właściwej przygody. I tu czeka nas największa niespodzianka, po liniowej pierwszej części. Autorzy dodatku dostarczają nam opis ważnych Bohaterów Niezależnych, wraz z tym, jakich informacji mogą oni udzielić. Każdego BNa łączą z innymi pewne zależności, część się po prostu zna, inni przyjaźnią się, jeszcze inni nienawidzą. Taka konstrukcja tworzy scenariusz właściwie nieliniowy, a BG mają w jego rozgrywaniu dowolność. Autorzy dodatku przewidzieli w sumie trzy możliwe zakończenia, ale droga do ich dojścia może być bardzo różna.
 
W Wieżach Altdorfu stykają się trzy, niezależne wątki, które rozgrywać się będą równocześnie. Wymaga to solidnego przygotowania od Mistrza Gry, aby w ogóle móc to ogarnąć. Początkujący MG mogą mieć z tym pewne problemy, ale po kilkukrotnej lekturze większość powinna sobie poradzić. Autorzy przewidzieli większość możliwości, dzięki temu nawet gdy gracze nie dadzą sobie rady z zawiłymi intrygami, to i tak scenariusz ukończą. Oczywiście dostaną wówczas o wiele mniej punktów doświadczenia. Na plus należy także zaliczyć, że w scenariuszu niemalże wcale nie ma walki. Owszem pojawia się, ale nie tak często jak w Popiołach Middenheim i dla mnie jest to spora zaleta.
 
Pamiętajmy jednak o tym, aby te plusy nie przysłoniły nam minusów. Największym jest chyba to, iż cała przygoda może się okazać bardzo krótka. Rozegranie Popiołów Middenheim zajęło mi i moim graczom trzy całonocne sesje. Rozegranie Wież Altdorfu zaledwie jedną. Poza tym, jak już wspominałem, początkujący Mistrz Gry może mieć problemy ze sprawnym poprowadzeniem akcji.
 
Podsumowując, uważam Wieże Altdorfu za dobry scenariusz. Na pewno jest o niebo lepszy od pierwszej części tej kampanii. Nieliniowy, pełen dość zawiłej sieci intryg i spisków. Po nim z niecierpliwością oczekuję na przeczytanie  Kuźni Nuln.
 
Nazwa: Wieże Altdorfu
Ilość stron: 104
Okładka: twarda
Wydawca: Copernicus Corporation
 
Redakcja: Hipiss

Informacje dodatkowe:
 
Cena  
51,9 PLN
Możliwość zakupu  
 

Ocena:
 
Ogólna
80%
 
Ocena końcowa: 80%
 

Komentarze:


 
23-02-2007, 11:51 | Hipiss | Komentarzy w sumie: 650
Dobra recenzja - bardzo rzeczowa. Dudziak, w Tobie nadzieja :P


 
23-02-2007, 11:18 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4706
Brawo dudziak! Fajna recenzja!

Altdorf to moje ulubione miasto w Starym Świecie. Przeglądałem tylko ten dodatek, ale teraz chyba poważniej się nim zainteresuję.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na stronie Komandorii Warhammera!
Jeśli chcesz przysłużyć się Cesarzowi, zgłoś się do dowódcy w celu zyskania kolejnych wskazówek!
Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 26

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3320883
Dziś gości: 66
Ten miesiąc: 6248
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 157