Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Innowacje - recenzja
28-09-2012, 17:53 | 2345 x przeczytano | dark kaczuszka
Bycie szarym człowiekiem, mimo swoich uroków, bywa momentami lekko nudnawe. Niemal każdy z nas od czasu do czasu chciałby poczuć, iż więcej od nas zależy. Że jesteśmy kimś ważnym lub choć, że jesteśmy za coś odpowiedzialni. Możemy kupić sobie psa albo kota i się nim opiekować. Wytrwalsi będą starać się o jakieś ciekawe posady, pozwalające kierować ludźmi. Niektórym to jednak wciąż może nie wystarczyć. Chcieliby kierować państwami lub całymi narodami. Zwykle marzenia te są mało realne do spełnienia. No chyba, że zagramy w Innowacje dzięki, której staniemy na czele całych cywilizacji.

Innowacje to ciekawa gra karciana, gdzie naszym zadaniem będzie poprowadzenie własnej cywilizacji od prehistorii do epoki cyfryzacji. Dzięki dokonywaniu przeróżnych odkryć i tworzeniu potrzebnych nam wynalazków gracze będą starać się zdominować poszczególne epoki, psując jednocześnie plany swoich konkurentów.

W pudełku otrzymujemy cztery plansze gracza z dołączonym skrótem zasad, instrukcje, karty dziedzin i 105 kart innowacji podzielonych na różne kolory. Właśnie na tych ostatnich w głównej mierze opiera się gra. Po pierwsze, produkują zasoby a po drugie na każdej z nich znajdują się różnego rodzaju dogmaty kreujące grę. Są dwa podstawowe rodzaje dogmatów. Pierwszy przymusu a drugi współpracy. Łatwo się domyślić, iż jeden będzie nakazywać coś przeciwnikowi a drugi zakłada możliwość skorzystania z karty większej liczbie graczy. Aktywujemy dogmaty i uzyskujemy w ten sposób różnorakie korzyści, w zależności od taktyki jaką obieramy oraz zwiększamy wpływ. Dzięki niemu możemy zdominować daną epokę. Ważną rzeczą jest by przy każdorazowym dominowaniu epoki siła naszego wpływu była 5 razy większa od wartości danej epoki, a te w zależności o której mówimy mają wartość od 1 do 10. Zdominować możemy także dziedziny, których mamy w grze 5. By to zrobić musimy spełnić pewne warunki, które wyznacza nam karta. Gracz który zdominuje określoną liczbę (w zależności od ilości graczy) epok bądź dziedzin wygrywa grę. Są też również inne sposoby na zwycięstwo, także nie ma tylko jednej drogi na to. Runda każdego z graczy sprowadza się do skorzystania z 2 akcji. Są nimi pociągnięcie karty z stosu epoki, zagranie karty z ręki, aktywowanie dogmatu albo podjęcie próby dominacji epoki.

Gra nie jest skomplikowana i operuje na dość prostych mechanizmach. Muszę przyznać jednak, iż instrukcja do gry napisana jest trochę topornie i długo mi oraz pozostałym graczom zajęło rozszyfrowanie o co chodzi twórcom. Gdy po kilku próbach w końcu nam się to udało, rozgrywka poszła już sprawnie. Gra kładzie nacisk przede wszystkim na interakcje z przeciwnikami. Trzeba bez przerwy śledzić poczynania konkurentów i odpowiednio na nie reagować. Jeśli zbytnio skupimy się na realizacji swoich własnych celów, bagatelizując działania przeciwnika, możemy zostać surowo ukarani. Zwłaszcza, że wszystkie nasze kombinacje i misterne konstrukcje dość łatwo można zniszczyć. To dodaje grze sporą nutę losowości i odrobinkę chaosu. Z jednej strony jest to dobre, ponieważ sytuacja podczas rozgrywki ciągle się zmienia. Nie da się obwarować i wygrywać wszystko. Często może dochodzić do zmian lidera. Z drugiej strony jednak, ludziom lubiącym większe kombinowanie może się ta nieprzewidywalność nie podobać. Gra spisuje się najlepiej w jak najliczniejszym gronie. Im więcej uczestników, tym gra jest bardziej atrakcyjna.

Na pewno jako plus można policzyć wykonanie gry. Karty zrobione są bardzo starannie. Posiadają one atrakcyjne ilustracje. Na uwagę zwraca również świetne opakowanie w którym umieszczona została gra.

Innowacje to całkiem ciekawa gra, która jednak nie podbiła mego serca. Na pewno miało to wiele wspólnego z nerwami przy pierwszej grze i walce z instrukcją obsługi. Nie spodoba się też ludziom lubiącym mieć zawsze sytuację pod kontrolą. Spora dawkach chaosu sprawia, że nie jest to możliwe. Wszystkim innym gra ta zapewne przypadnie do gustu

Autor: Piotr „dark kaczuszka” Krzystek
Redakcja: paulina wasik

Dziękujemy wydawnictwu Rebel za udostępnienie egzemplarza do recenzji.




Tytuł: Innowacje
Autor: Carl Chudyk
Wydawca: Lacerta
Dystrybucja: Rebel.pl
Rok wydania: 2012
Cena: 99,90 zł

Ocena:
 
Ogólna
65%
 
Ocena końcowa: 65%
 

 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.