Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
     
Necropolis: Brutal Edition
Valkiria - Polub nas na Fejsie
     (0|0)
  
Ogniem i Mieczem - premiera
25-11-2011, 09:45 | 6510 x przeczytano | konieczko
Premiera polskiej historycznej gry strategicznej "Ogniem i Mieczem"



"Ogniem i Mieczem – historyczna gra strategiczna" to nazwa systemu bitewnego opracowywanego przez polską, powstałą z prawdziwej pasji firmę Wargamer. Firma zajmuje się dystrybucją gier planszowych i bitewnych a dziś dołącza do grona wydawców. Premiera gry będzie miała miejsce na Targach Książki Historycznej
w Warszawie w sobotę 26 listopada o godzinie 12.00.

– Naszym założeniem było stworzenie realistycznej, ale także "grywalnej" i dynamicznej gry bitewnej umieszczonej w realiach XVII wiecznych wojen toczonych przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów oraz jej głównych oponentów: Turcję, Moskwę, Szwecję, Chanat Krymski oraz Kozaków. – mówi Konrad Sosiński, właściciel Wargamera.

Gra Ogniem i Mieczem to kompletny system obejmujący zasady rozgrywki, historyczne opisy sił zbrojnych wszystkich uczestników konfliktu, zasady tworzenia grup bojowych dla potrzeb rozgrywki, zasady rozgrywania scenariuszy, ale przede wszystkim ogromną ilość modeli do gry, przedstawiających wszystkie formacje wojskowe występujące w armiach walczących stron.

– Gra oferuje możliwość przeprowadzenia szybkiej rozgrywki lub bitwy z prawdziwie epickim rozmachem z wykorzystaniem huraganowych szarż polskich skrzydlatych jeźdźców, ziejących ogniem czworoboków szwedzkiej piechoty, lotnych jak wiatr tatarskich czambułów czy nieustępliwych monolitów moskiewskich strzelców – opowiada Sosiński.

System zasad gry odzwierciedla różnorodność istniejących w XVII wieku taktyk, szyków oraz sposobów prowadzania walki wykorzystywanych przez wszystkie zaangażowane w działania wojenne strony. Na stole do gry może więc znaleźć się od kilkunastu do nawet kilkuset modeli.

Ogniem i Mieczem to także gratka dla modelarzy gdyż Wargamer od razu oferuje ogromną różnorodność modeli do wszystkich formacji wchodzących w skład armii państw zaangażowanych w działania wojenne. Modele do gry są wykonane z metalu w skali 15 mm.



- Dołożyliśmy wszelkich starań, aby modele te możliwie wiernie przedstawiały historyczny wygląd oraz właściwości poszczególnych formacji. W tym celu, podobnie jak przy tworzeniu zasad, prowadziliśmy wszechstronne badania w oparciu o różnorodne źródła historyczne, przy wsparciu znawców tematyki XVII wiecznej wojskowości, z których konsultacji niejednokrotnie korzystaliśmy – dodaje Rafał Szwelicki, autor m.in. mechaniki gry.

Elementami gry są także makiety budynków, umocnień i innych części scenerii, wykonane w odpowiedniej skali. Modele budynków zostały zaprojektowane na podstawie szkiców z epoki oraz zachowanych późniejszych opisów. Uzupełnieniem dla linii modeli do gry są zestawy sztandarów, wzorowane na zachowanych egzemplarzach muzealnych, szkicach z epoki oraz innych źródłach historycznych. Ostatnim z elementów systemu są, utrzymane w klimacie okresu historycznego gadżety - znaczniki i kości.

Gry bitewne to rozrywka dla inteligentnych ludzi. Głównym celem Wargamera było zaprojektowanie historycznej gry, która oprócz walorów poznawczych, byłaby jednocześnie, a może nawet przede wszystkim, wspaniałą zabawą. Oznacza to, że priorytetem było uczynienie z "Ogniem i Mieczem" gry łatwej do przyswojenia nawet dla osób, które z grami bitewnymi nie miały dotychczas styczności oraz po prostu ciekawej i dynamicznej.

– W sytuacjach, kiedy musieliśmy wybierać pomiędzy skrajnie historycznym realizmem,
a "grywalnością", wybór padał przede wszystkim na rozwiązania łatwiejsze do zaaprobowania z punktu widzenia gracza niż historyka. – wyjaśnia Sosiński.
Na uwagę zasługuje fakt, że w końcu Polacy stworzyli system prezentujący historię Polski w sposób atrakcyjny, ukazujący potężną mimo wszystkich słabości Rzeczpospolitą i już za to należy im się pochwała. Gra wprowadzana jest także z imponującym rozmachem do tej pory towarzyszącym wyłącznie zachodnim produkcjom.
Ogniem i Mieczem robi wrażenie. Wszędzie widoczna dbałość o szczegóły, dopracowany każdy element od modeli po podręcznik i kości do gry sprawia, że chce się grać. Tym bardziej, że w końcu możemy dowodzić naszą polską husarią i zmierzyć się z historią, którą na miniaturowym polu bitwy może uda się odwrócić.

Więcej informacji

Wywiad z Konradem Sosińskim

Sławek Brudny
Konrad Sosiński, założyciel i właściciel Wargamera, dystrybutora gier bitewnych i planszowych a teraz i wydawca?

Konrad Sosiński
Tak jest, sprzedajemy gry, dostarczamy inteligentną rozrywkę, bawimy i uczymy a teraz zostaliśmy wydawcą gry Ogniem i Mieczem.

SB
Ogniem i Mieczem, brzmi znajomo. Sienkiewicz, niezwykli bohaterowie, liczne wojny, czyli powieści ku pokrzepieniu serc, ale o co chodzi tym razem?

Konrad Sosiński
Ogniem i Mieczem to Historyczna gra strategiczna od planszowej różniąca się tym, że planszę właśnie tworzy się z makiet terenu dzięki czemu za każdym razem pole bitwy jest inne. Pionkami w takich grach są piękne figurki przedstawiające żołnierzy z danego okresu, które należy wcześniej pomalować a czasem skleić. Poza tym potrzebny jest jeszcze podręcznik z zasadami oraz kości i miarka. Potem już tylko niesamowita zabawa w iście sienkiewiczowskim klimacie.

SB
Figurki rzeczywiście są niezwykłe, dopracowane w każdym detalu, skala 15mm a można rozpoznać rysy hetmana Żółkiewskiego.
Dlaczego akurat ten okres historyczny wybrałeś jako tło dla swojej gry?

Konrad Sosiński
Historia pasjonowała mnie od zawsze. Czytałem, oglądałem i grałem we wszystko co pozwalało przenieść się choć na chwilę w czasie. Zostałem nawet muszkieterem cudzoziemskiego autoramentu w Najemnej Rocie Muszkieterskiej – to grupa rekonstrukcji historycznej. Najbardziej fascynuje mnie XVII wiek, czas chwały Rzeczpospolitej, która niestety przeminęła. A wszystko mogło potoczyć się inaczej… ech…
Naszym założeniem było stworzenie realistycznej, ale także "grywalnej" i dynamicznej gry bitewnej umieszczonej w realiach XVII wiecznych wojen toczonych przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów oraz jej głównych oponentów: Turcję, Moskwę, Szwecję, Chanat Krymski oraz Kozaków. Lata 1648 – 1676, którym przede wszystkim jest poświęcona gra w tej chwili, to okres niemal nieprzerwanych wojen, toczonych przez Rzeczpospolitą na wszystkich frontach, niejednokrotnie z kilkoma przeciwnikami jednocześnie.
Dziś, dzięki Ogniem i Mieczem można "bawić się" historią, zmieniać ją i co ważne dowiadywać się kim jesteśmy. Znajomość przeszłości jest siłą samą w sobie i stanowi podstawy obywatelskiego wychowania.

SB
No właśnie, skoro jesteśmy przy zaletach gier bitewnych co poza znajomością historii oferują?

Konrad Sosiński
Przede wszystkim odciągają od telewizji i komputera a to już dużo (śmiech), te cechy cieszą najbardziej rodziców najmłodszych fanów gry.
Myślę, że atrakcyjny jest aspekt społeczny, ludzie grają ze sobą, poznają się, uczą reakcji, negocjują, spierają się a to rozwija. Wśród graczy jest bardzo wielu managerów, prawników, informatyków... ludzi którzy "pracują z ludźmi".
To gra w którą może także zagrać rodzic z dzieckiem, świetny sposób na spędzenie z sobą czasu.
Poza tym modele wymagają malowania, rozwijają się więc zdolności manualne i pobudza się wyobraźnię. Pogłębia się też wiedzę historyczną przy okazji sprawdzania jaki kolor upodobała sobie dana formacja. Tutaj służymy pomocą a i sam podręcznik zawiera odpowiedni poradnik.

SB
Patrzę na makietę i jestem pod wrażeniem. Od czego najlepiej zacząć przygodę z Ogniem i Mieczem? Studia historyczne? Warsztaty modelarskie? Czy szkolenie z zakresu prowadzenia sporów?

Konrad Sosiński
Wszystko co wymieniłeś pewnie się przyda (śmiech) ale nie jest konieczne. Wystarczy podręcznik, który ułatwi wybór armii oraz wyjaśni mechanikę gry. Dużo informacji znajduje się na stronie gry www.ogniemimieczem.wargamer.pl

SB
W Polsce do tej pory najbardziej popularnym systemem jest Warhammer. Czym różni się od niego propozycja Wargamera? Czym będziecie kusili graczy?

Konrad Sosiński
Warhammer to klasyka. Ogniem i Mieczem ma jednak wiele do zaoferowania. Przede wszystkim w naszym systemie dzięki skali 15mm (Warhammer 28mm) można rozegrać bitwy o naprawdę epickich rozmiarach. System jest historyczny a nasi gracze nie często mają okazję wcielać się w Polskich bohaterów czy kierować Polskimi jednostkami.
Napracowaliśmy się nad mechaniką i jesteśmy naprawdę z niej dumni. W bitwie testowej na makiecie znalazło się kilkaset modeli a mimo to gra toczyła się płynnie, "zachowanie" oddziałów było zgodne z realiami historycznymi. Nie mamy kompleksów, współpracujemy z najlepszymi fachowcami rzeźbiarzami, modelarzami, grafikami i historykami. Dzięki nim gra jest nie tylko dobra ale i świetnie wygląda.

SB
To wielka produkcja, z imponującym rozmachem. Budżet też był hollywoodzki?

Konrad Sosiński
Na zaproszenie do współpracy dla Mela Gibsona kasy już nie starczyło (śmiech). Ale faktycznie rozmach zaskoczył nas samych. Zaczynaliśmy skromnie z czasem jednak gdy zobaczyliśmy jak nasz pomysł już na etapie idei zyskuje fanów, gdy projektem zaczęli interesować się sympatycy z zagranicy a gracze żądali kompletnych przepisów i kolejnych wzorów figurek stwierdziliśmy, że warto zainwestować czas, pieniądze i zdrowie. Dziś wolę nie podsumowywać gotówkowych kosztów projektu a co dopiero czasu, pasji i wiedzy nie tylko mojej ale i całego zespołu. Ogniem i Mieczem to sukces przede wszystkim Rafała Szwelickiego, autora mechaniki zasad i analityki, zespołu rzeźbiarzy, naszej odlewni, która dała z siebie wszystko aby wyprodukować te tysiące modeli. Nie można jednak zapomnieć także o naszych konsultantach historycznych oraz całym kilkunastoosobowym zespole testerów. Dzięki ilustracjom Marka Szyszki i Mariusza Kozika oraz pracy Rafała Bagińskiego z Big Design Ogniem i Mieczem zyskała fantastyczną oprawę.



SB
Pozostaje mi pogratulować pomysłu i jego realizacji. Polacy Polaków Polskości uczą.
Życzę sukcesów a teraz... Hajda na koń! Chcę grać Armią Rzeczpospolitej.

Konrad Sosiński
Dzięki za rozmowę. No to zaczynamy. Najpierw zastanów się gdzie ustawisz konnicę...

 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *
Zaciągnij się do jednostki lub zostań jej dowódcą!

* * *

Szukasz kontaktu z V-Sztabem? Napisz do nas: kontakt[at]valkiria.net

* * *

Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *


Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *

W przypadku utraty łączności z Terminalem Głównym nie zapominaj o Podręcznym Zestawie Samobójczym!

* * *












Jakie auto kupić ?
Przywita się..
Valkiria w Muzeum Wojska...
H&G Valkiria Team
Heroes & Generals -...
Różne różności
Mass Effect: Andromeda
Czym jest Street Workout
Ostatnio oglądałem film...
Wszystko do ogrodów


Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 25

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2883769
Dziś gości: 64
Ten miesiąc: 8449
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 657




Tako milczy Zaratustra - plansze


Saga o Atlasie i Axisie #3 - plansze


Ralph Azham #8: Nie pochwycisz płynącej rzeki - plansze


Ostatki - plansze


Layers of Fear - screeny


Najnowsze pliki

Interior #1
Interior jest biuletynem z fanowskimi materiałami do gry fabularnej...
Ja, Diablica - fragment
Ymar - fragment
Nowa Fantastyka 08/2010 - zapowiedź
Powrót do Katedry Szkarłatnych Witraży - raport z sesji Klanarchii

$$5#3... transmisja przerwana...

Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera
Magazyn Valkiria
Propaganda
V-Game
E-mail
Imię
Format

-->
Copyright © 1998-2017 Valkiria Network | Development by Damian Szymański Entertainment
kontakt z redakcją | formularz kontaktowy | nota prawna | bannery i logo | pomoc