Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
     
Orzeł Biały #2
Valkiria - Polub nas na Fejsie
     (0|0)
  
12-09-2006, 18:53 | 4623 x przeczytano | Lite

Seria The Sims wyśmiewana jest przez „prawdziwych” graczy, jednak nigdy nie podają oni wartościowej argumentacji. Wedle ich opinii, nie powinno się w wirtualnym świecie smakować zwykłego życia. Osobiście nie widzę nic w tym złego, tym bardziej, jeśli kogoś bawi ten typ rozrywki. Zresztą – jakby się tak bliżej przyjrzeć – produkt Maxis ma niewiele wspólnego z rzeczywistością. Czy na świecie istnieją dżiny, duchy czy przedziwne wynalazki? The Sims to – moim skromnym zdaniem – fantastyczna wariacja na temat prawdziwego życia. Socjologowie pewnie znaleźliby inną definicję, ale ja nie jestem od tego.

Jak każda siedząca w temacie osoba wie, we wrześniu 2004 roku Simsy wkroczyły w kolejną fazę swojej egzystencji w branży. Wtedy właśnie miała miejsce premiera, wprowadzającej wiele udogodnień części drugiej. Mówiąc pokrótce, produkt bardzo mi się spodobał, jednak wychodzące później dodatki nie przypadły mi już do gustu. Po małym rozczarowaniu, postanowiłem zaniechać swojej przygody w wykreowanym przez Maxis świecie i po trzeci add-on już nie sięgnąłem. W tym momencie trochę tego żałuję, bowiem twórcy klecą już czwarte rozszerzenie, wprowadzające do domów naszych milusińskich wszelkiej maści zwierzęta. Tak, macie racje, podobny dodatek pojawił się już przy pierwszych Simach, jednak był on strzałem w dziesiątce. Przez długi czas sprzedawał się znakomicie i był według mnie najlepszym z siedmiu rozszerzeń.
The Sims 2: Zwierzaki


 
Programiści nie mogli jednak ograniczyć się do samego wprowadzenia zwierząt – tak jak to miało miejsce w „jedynce”. „Dwójka” oferować ma szereg nowych patentów, dzięki którym gra nabierze jeszcze większego kolorytu. Warto wspomnieć o tym, iż twórcy postanowili niejako posegregować wszystkie włochate i skrzydlate na dwie kategorie. Do pierwszej należą zwierzęta trzymane w klatkach, tj. świnki morskie, chomiki, papugi czy króliki miniaturki. Drugą tworzą „jedynie” psy i koty. Właśnie z tą ostatnią grupą wiąże się opcja Create-A-Pet, która pomoże nam w wybraniu, a właściwie w wykreowaniu swojego pupila. Będziemy mogli zdecydować o takich detalach jak rodzaj i kolor sierści czy też długość pyska.
 
Dalej mamy już bardziej standardowo. Każdego psa i kota będziemy mogli rzecz jasna wytresować. Przy pomocy magicznych przekąsek, nauczymy zwierzątka robić fikołki, aportować, a nawet przynosić gazetę. Co więcej, włochate stworzenia podobnie jak ludzie posiadają swoje potrzeby i aspiracje, dzięki czemu nie tylko nauczymy je sztuczek, ale również zapewnimy doskonałą rozrywkę. Należy także pamiętać, że zwierzęta mają inne potrzeby. Warto więc zainwestować w kuwetę dla kota. Oczywiście, wytresujemy również inne milusińskie. Dla przykładu, papuga potrafi powtarzać wyrazy, a rybki pływać w kółko za naszym palcem.
 
Tak jak w pierwowzorze, możliwe stanie się założenie hodowli zwierząt. Wystarczy tylko wcześniej zakupić dwa stworzenia przeciwnej płci i trochę poczekać. Jeśli się zaakceptują, to ich związek zaowocuje młodymi, które w późniejszym czasie dorosną. W ten sposób można zarabiać krocie. Istnieją również inne sposoby, na pozyskiwanie gotówki korzystając z naszych pupilów. Producenci czerpią pomysły m.in. z takich gier jak Nintendogs na Dual Screena. Podobnie jak w wyżej wspomnianym tytule, tak i w nowej grze Maxis możliwe stanie się pokazywanie naszego zadbanego psa lub kota na przeznaczonych do tego wystawach. Tutaj, ważną rolę odgrywają opisywane wcześniej sztuczki. Warto, aby nasz podopieczny znał ich jak najwięcej, bowiem zwiększa to szansę na wygraną. Jak łatwo się domyślić, obsypane medalami stworzenie ma swoją niebotyczną wartość i znajdą się kupcy, którzy chętnie zapłacą za nie każdą, nawet ekstremalnie wygórowaną cenę, jednak mam nadzieję, że nikt do tak bezdusznych kroków nie będzie się posuwał. Ciekawym novum są również… kariery zawodowe naszych podopiecznych. Każdy piesek lub kotek, będzie mógł zostać policyjnym stróżem, przewodnikiem niewidomego lub występować w telewizyjnych reklamach. Zastanawia mnie tylko fakt, w jaki sposób milusińskie dojadą do pracy…
The Sims 2: Zwierzaki


 
Niestety, na razie brak informacji o kolejnych wzbogaceniach programu. Jak pamiętamy, w add-onie do pierwszej części, pojawiła się jeszcze możliwość założenia przydomowego ogródka, z grządkami marchewek, pomidorów i innych warzyw. Było to całkiem ciekawe urozmaicenie, bowiem mogliśmy zapewnić sobie własne zapasy żywności oraz sprzedawać wyhodowane rośliny na pchlich targach w całym mieście. Mam nadzieję, że i tutaj ta opcja się pojawi i znów będziemy musieli zaopatrzyć się w psiego stróża, pilnującego ogródek przed pazernymi zającami.

Wielu osobom The Sims: Zwierzaki kojarzą się z denerwującymi bugami, które uniemożliwiały zabawę. W najmniej oczekiwanych momentach, gra „wywalała się” do Windowsa, kasowała naszą rodzinę i tworzył się, ogólnie rzecz biorąc, wielki zamęt. Wypadało wtedy program przeinstalować, co nie zawsze dawało pożądane skutki. Czasem trzeba było nawet sformatować dysk! Przy którejś łatce z kolei, błąd ten został naprawiony, ale niesmak pozostał. Mam nadzieję, że tym razem podobne problemy nie wystąpią.
 
Silnik graficzny mocno postarzał się od momentu wydania The Sims 2. Modele postaci i obiektów nie budzą już takiego entuzjazmu jak kiedyś. Nadal jestem jednak pełen podziwu dla rewelacyjnej animacji, z jeszcze lepszą mimiką twarzy na czele. Co więcej, zaprezentowany filmik z gry, sugeruje, że również zwierzęta będą poruszać się z wielką gracją i wdziękiem. Psy merdają ogonem, biegają, podgryzają. Słowem - pełny serwis. Wszystko wygląda na tyle realistycznie, że mogę stwierdzić, iż w procesie produkcji zastosowano – pierwszy raz na zwierzętach - technikę motion capture. Pochwały dla twórców się należą.
The Sims 2: Zwierzaki


 
Zainteresowanie fauną z całego świata, swoje apogeum ma zazwyczaj w dzieciństwie. Niektórym osobnikom to zamiłowanie z wiekiem nie mija, a doskonałym na to przykładem są państwo Gucwińscy, którzy założyli we Wrocławiu jeden z największych ogrodów zoologicznych w Polsce. Wiem jednak z własnego doświadczenia, że miłość do ukochanego psa trwa, aż do jego śmierci. Równie miłych chwil przy The Sims 2: Zwierzaki raczej nie będziemy spędzać, co jednak nie oznacza, że programiści z Maxis szykują nam tytuł słaby i nieciekawy. Wręcz przeciwnie. Jedynym minusem na dziś dzień jest to, iż producenci chcą jak najwięcej zarobić na fanach serii oraz nie wprowadzają żadnych, ale to żadnych nowych pomysłów.

Informacje dodatkowe:
 
Wydawca  
 EA
Dystrybutor  
Premiera  
 październik 2006
Platforma  
 

Powiązane galerie:
 

Powiązane linki:
 
oficjalna strona

 
 
Komentarze:


 
13-09-2006, 15:39 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4596
Przyznam szczerze i bez bicia, że Simsy zawsze mi się podobały. A w 2 część to duuuuuuuużo grałem.

P.S.
Dobra robota Lite! Fajny tekst!



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *
Zaciągnij się do jednostki lub zostań jej dowódcą!

* * *

Szukasz kontaktu z V-Sztabem? Napisz do nas: kontakt[at]valkiria.net

* * *

Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *


Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *

W przypadku utraty łączności z Terminalem Głównym nie zapominaj o Podręcznym Zestawie Samobójczym!

* * *












Studia - jakie?
Co ostatnio przeczytałam(em)?
Ostatnio słuchałem...
W jaką planszówkę ostatnio...
gdzie kupujecie?
Assassin's Creed [x360]
Wiedźmin MMORPG
W co teraz gracie?
Najstarsze gry w jakie...
Przywita się..


Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 41

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2932758
Dziś gości: 49
Ten miesiąc: 3291
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 166




Tako milczy Zaratustra - plansze


Saga o Atlasie i Axisie #3 - plansze


Ralph Azham #8: Nie pochwycisz płynącej rzeki - plansze


Ostatki - plansze


Layers of Fear - screeny


Najnowsze pliki

Interior #1
Interior jest biuletynem z fanowskimi materiałami do gry fabularnej...
Ja, Diablica - fragment
Ymar - fragment
Nowa Fantastyka 08/2010 - zapowiedź
Powrót do Katedry Szkarłatnych Witraży - raport z sesji Klanarchii

$$5#3... transmisja przerwana...

Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera
Magazyn Valkiria
Propaganda
V-Game
E-mail
Imię
Format

-->