Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
  
Wojska Imperium
 14-11-2006, 21:53
 Hipiss
 24861 x przeczytano

Zbrojni
Warlord
Zbrojni doskonale walczą mieczami. Postrzegani są jako romantyczne, pełne  fantazji postacie i często odważnie atakują najlepsze oddziały przeciwnika. Doskonałe umiejętności w posługiwaniu się mieczem czynią z nich wymagających przeciwników, nawet dla najlepiej wyszkolonych formacji.
Cechy specjalne: Brak
 
Halabardnicy
Warlord
Ci żołnierze to najczęściej występujący typ wojsk w armiach Imperium, ponieważ każdy Książę Elektor zobowiązany jest do posiadania Halabardników. Imperialna halabarda to ciężka broń, zadająca ogromne obrażenia. Najlepiej nadaje się do walki z  opancerzonymi przeciwnikami i bardzo wytrzymałymi stworzeniami, takimi jak na przykład orkowie.
Cechy specjalne: Zabójcy olbrzymów
 
Muszkieterzy
Warlord
Muszkieterzy to bardzo skuteczna formacja wyposażona w długolufową broń prochową. Broń ta to muszkiety produkowane w Nuln. Najlepszy strzelec pośród Muszkieterów często otrzymuje od Gildii Inżynierów jedną z jej zabójczych, eksperymentalnych broni.
Cechy specjalne: Przebijanie pancerzy
 
Biczownicy
Storm Vermin
Ci ubodzy, obdarci fanatycy często łączą się w grupy pod przywództwem jakiegoś szaleńca, głosiciela apokaliptycznej zagłady. Bandy takie wędrują przez miasta i miasteczka Starego Świata, głosząc swe wizje śmierci i zniszczenia. Kiedy usłyszą, że gotuje się bitwa, biczownicy zbierają się w oczekiwaniu na ostateczną walkę. W czasie starcia rzucają się w wir walki, w geście ostatecznego poświęcenia szukając swej zagłady.
Cechy specjalne: Szał
 
Łowcy
Warlord
Łuk jest powszechną bronią pośród wolnych ludzi Imperium, a władający tą bronią żołnierze zwykle zbierają się w małe grupki harcowników, które podczas bitwy wspierają jednostki regimentowe. Traperzy i myśliwi z północnych prowincji, takich jak na przykład Ostland, są często wzywani do służby w specjalnych oddziałach zwanych Łowcami. Ich zadanie polega na przeprowadzaniu misji zwiadowczych przed głównymi siłami armii.
Cechy specjalne: Harcownicy; Zwiadowcy
 
Wielkie Miecze
Clanrat
Książęta elektorzy osobiście wybierają członków Wielkich Mieczy spośród najlepszych ze swych żołnierzy. Aby dostąpić tego zaszczytu, żołnierz musi wykazać się w oczach oficerów dowodzących lub dokonać jakiegoś heroicznego czynu (i przeżyć!). Wielkie Miecze tworzą garnizon zamku księcia, a na polu bitwy jego osobistą ochronę. Wyposażeni w zabójcze miecze dwuręczne i doskonałe, pełne zbroje płytowe wykonane przez krasnoludzkich kowali, Wielkie Miecze przyrzekają nigdy nie uciec przed wrogami i strzec księcia, nawet kosztem własnego życia. Historia Imperium obfituje w epizody, w których ci dzielni żołnierze byli wycinani w pień broniąc księcia do ostatniego tchu, po tym jak reszta armii została pokonana. Takie oddanie jest sowicie nagradzane, zaś weterani tej elitarnej formacji są niekiedy nawet pasowani na rycerzy, co jest wielkim zaszczytem dla skromnego wojownika.
Cechy specjalne: Nie do złamania; Przebijanie pancerzy
 
Rajtarzy
Storm Vermin
Rajtarzy to synowie szlachty, którzy nie dorośli jeszcze albo nie nabrali dość doświadczenia, by zdobyć rycerskie ostrogi. W czasie bitwy, atakują flanki przeciwnika stosując taktykę uderz i uciekaj. Jako że są młodzi i niedoświadczeni, rajtarzy słyną ze swej zapalczywości i brawury. Z szaloną odwagą rzucają się w paszczę niebezpieczeństwa w sytuacji, gdzie bardziej doświadczony żołnierz wykazałby więcej cierpliwości. Zbroję i uzbrojenie rajtara dostarcza jego rodzina.  
Cechy specjalne: Harcownicy; Przebijanie pancerzy
 
Reiksgwardia - Zakon Rycerski
Clanrat
Rycerze Reiksgwardii pełnią służbę jako gwardia przyboczna Imperatora. Zakon powstał podczas rządów Wilhelma, pierwszego Cesarza z linii altdorfskiej. Jako oddani Templariusze Sigmara, rycerze Reiksgwardii poświęcają swoje życia ochronie Cesarza, który jest żywym wcieleniem Sigmara. Ich Wielki Mistrz jest zarazem Reiksmarszałkiem Imperium, dowódcą jego wszystkich wojsk i pierwszą osobą po Cesarzu.
Cechy specjalne: Brak
 
Rycerze Pantery - Zakon Rycerski
Clanrat
Początki tego zakonu sięgają czasów wojen z Arabią, kiedy to powracający krzyżowcy przywieźli ze wschodu egzotyczne zwierzęta. Niektórzy z tych rycerzy stworzyli Zakon Rycerzy Pantery i przyjęli panterę za swój symbol.
Cechy specjalne: Brak
 
Rycerze Płonącego Słońca - Zakon Rycerski
Clanrat
Zakon ten również powstał podczas krucjat przeciwko Arabii, po bitwie o Magrittę. W czasie zaciekłych walk wokół świątyni Myrmidii - bogini walki - grupa rycerzy wpadła w pułapkę zastawioną przez straszliwych Czarnych Gwardzistów emira Wasra Okrutnego. Kiedy Arabowie podeszli bliżej, potężne trzęsienie ziemi poruszyło świątynię a na ulicę spadł ogromny, mosiężny posąg bogini, miażdżąc emira i jego żołnierzy. Uznając to za znak niebios, rycerze przegnali swych wrogów z pola bitwy. Wkrótce potem, pozostali przy życiu rycerze założyli Zakon Płonącego Słońca, obierając Myrmidię za swą patronkę i protektorkę. Po powrocie do Imperium, zbudowali świątynię ku czci Myrmidii w samym centrum Talabheim.
Cechy specjalne: Brak
 
Wielkie działo
Warlord
Imperialna Szkoła Artylerii w Nuln jest największą fabryką dział w świecie, ale także miejscem, gdzie kształci się imperialnych artylerzystów. Większość książąt we własnym zakresie utrzymuje i szkoli artylerię, a wiele miast może się pochwalić działami broniącymi ich murów.
Cechy specjalne: Strzał dalekiego zasięgu; Niecelność; Burzenie murów
 
Działo Piekłomiot
Warlord
Piekłomiot ma dziewięć luf, podzielonych na trzy sekcje po trzy sztuki każda. Sekcje umieszczone są na obrotowym mechanizmie. Zaletą Piekłomiota jest możliwość strzelenia z kilku luf na raz. Pełna salwa przedrze się przez najwytrzymalsze oddziały, w mgnieniu oka powodując olbrzymie straty. Wadami działa są duża częstotliwość zacinania się i podatność na samoczynne wybuchy. W rzeczywistości, szansa na długotrwałe strzelanie jest bardzo mała, gdyż działo niemal na zostanie uszkodzone.
 
Lufy Piekłomiota podzielone są na trzy grupy po trzy. Obsługa strzelając, pociąga dźwignię, która uwalnia ładunki z trzech luf. Następnie używając mechanizmu obrotowego, w pozycji do strzału ustawia kolejną grupę, jednocześnie przeładowując dopiero co użyte lufy.
Cechy specjalne: Niecelność
 
Kapitan
Kapitanowie są zaprawionymi w bojach bohaterami imperialnej armii. Opowieści o ich heroicznych czynach krążą po Imperium przysparzając im sławy i prestiżu. Często dowodząc całymi regimentami, kapitanowie inspirują podwładnych do lepszej walki i wykorzystują swoje umiejętności dowódcze, by zmienić losy bitwy na korzyść Imperium. Kapitana łatwo rozpoznać po wyszukanym pancerzu i doskonałym uzbrojeniu.
Cechy specjalne: Brak
 
Kapłan bitewny Sigmara
Storm Vermin
Sigmar jest bogiem wojownikiem, zaś jego duchowieństwo stanowią kapłani bitewni. Sigmar, w swojej boskiej mądrości wie, że ludzkość osaczona jest przez wiele niewidocznych, nadnaturalnych zagrożeń i koszmarów, dlatego wybranym kapłanom przekazuje cząstkę swego boskiego jestestwa. Żołnierze imperialni, ufający swojej wierze, są w stanie wytrzymać i odeprzeć falę nacierających przeciwników, jeśli tylko usłyszą znajdującego się w pobliżu kapłana recytującego inspirującą modlitwę Deus Sigmar. Ale zdarza się, że kapłan musi się zmierzyć z wrogiem na płaszczyznach duchowej i magicznej. Ucieka się wtedy do siły swojego niezłomnego umysłu oraz modlitw i inwokacji, których moc równa jest niemal zaklęciom czarodziejów. Kapłan bitewny może dosiadać wierzchowca.
Cechy specjalne: Brak
 
Czarodziej Jadeitowego Kolegium / Lord Czarodziej Jadeitowego Kolegium
Czarodzieje Jadeitowego Kolegium studiują Domenę Życia, przyporządkowaną Trzeciej Szkole Magii, zwanej Wiatrem Ghyran. Są to czarodzieje najlepiej zestrojeni z naturą, przez co rzadko spotyka się ich w miastach. Kochają przyrodę i wszystko co żywe, gdyż w czasie swoich studiów poznają harmonię natury i równowagę pośród żywych stworzeń. Ponieważ są tak blisko związani z siłami natury, ich moc zależy od pór roku - wiosną się rozwija, latem jest najpotężniejsza, jesienią słabnie, by w zimie niemal zaniknąć
Cechy specjalne: Brak
 
Czarodziej Jasnego Kolegium / Lord Czarodziej Jasnego Kolegium
Czarodzieje z Jasnego Kolegium studiują Domenę Ognia, przyporządkowaną Siódmej Szkole Magii zwanej Wiatrem Aqshy. Każdy płomień staje się kłębowiskiem magii Aqshy, a rytuały Jasnego Kolegium są rytuałami ognia. Dzięki swym mocom, Czarodzieje Jasnego Kolegium kontrolują zarówno magię jak i płomienie, dlatego jest to jedna z najbardziej spektakularnych i imponujących magicznych sztuk.
 
W bitwach najbardziej ceni się właśnie Czarodziejów Jasnego Kolegium, ponieważ dysponują oni wieloma niszczycielskimi czarami, którym towarzyszą przerażające płomienie i ogniste wybuchy. Czarodziej Jasnego Kolegium włada płomieniem jak mieczem i potrafi wznosić ogniste kurtyny przeszkadzające wrogowi.
Cechy specjalne: Brak
 
Książę Elektor
Książęta to dziedziczni władcy, których rodziny od długiego czasu mają przedstawiciela wśród Imperialnych Elektorów. Od stuleci, wraz z wymieraniem starych dynastii z powodów naturalnych czy w bitwach, tytuł Elektora przekazywany jest z rodziny na rodzinę. Po śmierci Cesarza, książęta zbierają się by na jego następcę wybrać jednego spośród siebie. Tak więc, są oni nie tylko książętami, ale także Elektorami nowego Cesarza i stąd powinno się ich nazywać książętami elektorami.
Cechy specjalne: Brak
 

Informacje dodatkowe:
 

Komentarze:
Początek 1 2 Dalej Koniec


 
14-08-2009, 16:31 | Katynista | Komentarzy w sumie: 3
jaki jest numer seryjny żeby grać przez neta


 
13-08-2009, 14:49 | Katynista | Komentarzy w sumie: 3
ej jak można grać przez internet o jak ja
klikam gra wieloosobowa i mi wyskakuje

sieć lan
Internet

wciskam internet i mi się ładuje nieskończoność


 
12-07-2007, 13:40 | Leonidasas | Komentarzy w sumie: 1
Ciekawe że w artbook byli włócznicy ,a w grze ich nie ma.....


 
19-04-2007, 18:47 | empire | Komentarzy w sumie: 3
wie ktos może jakich najemników mają skaveni? jesli mozecie napiszcie też inne oddziały jakich mają najemników


 
17-03-2007, 21:38 | Jan Rycerz | Komentarzy w sumie: 1
według mnie najlepsze jest imperium a z jednostek to rycerze płonącego słońca


 
07-02-2007, 20:51 | SLAYERKING | Komentarzy w sumie: 4
za krókie te kampanie.zeby zdobyc 3 poziom oddziału wystarczy wystawic go na jedna bitwę przy wsparciu bohatera.mhmm... to jakieś za proste jest


 
30-01-2007, 12:55 | skrytobójca | Komentarzy w sumie: 2
Skaveni będą rządzić!! Imperium przestało już istnieć (Skaveni pracują nad tym) ZA ROGATEGO SZCZURA!!


 
04-01-2007, 21:26 | Tuszy | Komentarzy w sumie: 2
Ja gram Imperium i jestem z tego dumny:D.


 
02-01-2007, 22:21 | Magnus Pobożny | Komentarzy w sumie: 3
sposób na wymiatanie w kampani:
-2/3 oddziały muszkieterów
-1/2 oddziały zbrojnych
+ bohaterowie i jakież działo
po prostu wymiatasz


 
16-11-2006, 10:24 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4705
Imperium rządzi! To najlepsza armia w Warhammerze...



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witaj na oficjalnej stronie gry Warhammer: Mark of Chaos.



"Strzeżcie się mnie, śmiertelnicy, gdyż jam jest Namaszczony, Ulubiony Syn Chaosu, Plaga tego świata.
Przy mnie gromadzą się armie bogów, i moja wola oraz mój miecz sprawią, że wasze słabowite narody upadną."
 
Archaon, lord Czasów Końca
 
 
"Widzę w Waszych oczach, że boicie się tego wroga. Widzę w Waszych oczach zapytanie o to, jak walczyć z tak przerażającymi monstrami. Żołnierze Imperium, znam na to odpowiedź. Będziemy z nimi walczyć naszą stalą i naszą odwagą, ale przede wszystkim będziemy z nimi walczyć naszą wiarą w Sigmara."
 
Magnus Pobożny,
podczas bitwy u Bram Kislevu




Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj

This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited.

Chaos, the Chaos device, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, Darkblade, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Golden Demon, Great Unclean One, GW, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, the Khorne logo, Lord of Change, Mark of Chaos, Nurgle, the Nurgle logo, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, the Slaanesh logo, Tomb Kings, Twin Tailed Comet Logo, Tzeentch, the Tzeentch logo, Warhammer, Warhammer Online, Warhammer World logo, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Warhammer world are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2006, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.