Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
V-Game - opis świata
 24-03-2009, 13:30
 ARTUT
 7149 x przeczytano

V-Game
 
1.0 Opis świata
 
Jest rok 4009. Ludzkość mimo wielu przeciwności, wojen i kataklizmów dotrwała do XLI wieku i wciąż się rozwija. Nasza rasa podbiła cały Układ Słoneczny i rozpoczęła kolonizację kolejnych systemów. Jak dotąd znanych i zasiedlonych jest osiem planet, które swymi warunkami odpowiadają Ziemi. Każda z nich została oznaczona kolejną cyfrą w systemie rzymskim w zależności od odległości od naszego Słońca. Ponadto udało się skolonizować kilkanaście innych planet i kilkadziesiąt księżyców.
 
Podbój kosmosu pozwolił na odkrycie wielu ras, z których jednak żadna nie była na tyle rozwinięta, by stworzyć choćby namiastki cywilizacji. Nie zmienia to faktu, że udało się odnaleźć wiele śladów istot myślących, które przestały egzystować (głównie ze względu na toczone przez siebie wojny). I gdy wydawało się, że ludzkość będzie jedyną rasą, która jest w stanie władać wieloma planetami i galaktykami napotkaliśmy dwie rasy, które dysponowały technologiami zbliżonymi do nas. Próba pokojowego współistnienia od razu została przez nich odrzucona i rozpoczęła się bezwzględna wojna.
 
 
1.1 Rasy
 
Znane nam planety zamieszkuje kilkadziesiąt ras, które można uznać za inteligentne. Nie potrafiły one jednak stworzyć społeczności ani technologii, które w jakikolwiek sposób mogą pozwolić na to by nazywać je zaawansowanymi. Przypominają trochę ludzkość w czasach pierwotnych. Wyjątek stanowią Polterzy i Gildianie.
 
 
1.1.1 Polterzy
 
Polterzy to cywilizacja klonów, które od setek lat manipulują genetyką, by osiągnąć panowanie w Kosmosie. Wiele tych istot to humanoidy, które bardziej lub mniej przypominają człowieka. Specjalizują się w sprawnym łączeniu różnorodnych nowoczesnych technologii z genetycznie modyfikowanymi formami życia. Wiadomo, że dysponują potężną armią, która mogłaby poważnie zagrozić ludzkości. Na szczęście walczą na dwa fronty, zarówno z ludźmi jak i z Gildianami. Co więcej wśród, rasy Polterów często dochodzi do poważnych konfliktów, które kończą się bratobójczymi walkami. Nasi naukowcy potwierdzili, że liczni rebelianci, którzy zdezerterowali ze struktur MSV próbowali nawiązać łączność z Polterami, by osiągnąć jakieś trudne do kreślenia cele. Są dowody na to, iż współpraca kończyła się zawsze śmiercią renegatów. Polterzy są uzbrojeni w mocne szpony, zęby wytwarzające jad, oraz potrafią pluć kwasową żółcią na odległość. Używają ludzkiej mowy, choć wolą kontaktować się ze sobą tajemniczym bełkotem, z którego ludzie potrafią zrozumieć bardzo niewiele. Nie sposób określić kto dzierży nadrzędną władzę nad tą rasą. Wiadome jest, iż Polterzy tworzą Rady i Kolegia, w których kompetencje poszczególnych członków są bardzo niejasne. Ich planetą macierzystą jest Polter Prime.
 
 
1.1.2 Gildianie
 
Gildianie to rasa bardzo tajemniczych istot humanoidalnych. Niewiele o nich wiadomo. Dysponują dość prymitywną i mało zaawansowaną technologią, jednakże są mimo to niebezpieczni z uwagi na ogromną rozrodczość. Stosują taktykę zachowawczą i rzadko dążą do otwartych konfliktów. Jednakże ze względu na błyskawiczną ekspansję i destruktywną dla wszelkich planet gospodarkę rabunkową szalenie szybko wyczerpują dostępne zasoby naturalne. Prowadzą jednoczesną wojnę z Ludźmi i Polterami. Ich planetą macierzystą jest Gildia Prime.
 
 
1.1.3 Ludzie
 
Ludzie to rasa, która stopniowo rozszerza swe wpływy w Kosmosie. Dysponuje ona nowoczesną technologią, jednakże z uwagi na różne wydarzenia często traci prymat we Wszechświecie. Głównym powodem problemów ludzkości jest niedobór zasobów naturalnych oraz sporadyczne rebelie, które osłabiają wewnętrznie społeczność.
Nad całą ludzkością sprawuje zarząd militarna organizacja Valkiria, która poprzez potężną sieć powiązań i dzięki nowoczesnym technologiom jest w stanie kontrolować wszystkie dziedziny życia. Teoretyczną władzę nad Valkirią sprawuje Imperator, który jednak ze względu na to, że jest już stary i schorowany pełni wyłącznie rolę marionetkową. Pełną kontrolę nad Militarną Siecią Valkiria sprawuje jeden z Admirałów, który sam mianował się Naczelnikiem MSV. Pozostali Admirałowie dysponują pewnymi wpływami, jednakże są one bardzo ograniczone. Cywilny Senat nie ma żadnej możliwości działania i istnieje wyłącznie jako organ tradycyjny, ograniczony do roli reprezentacyjnych.
W historii Militarnej Sieci Valkiria dochodziło do rebelii i zamachów stanu inspirowanych zazwyczaj przez Admirałów, którzy chcieli zdobyć większą władzę i wpływy w strukturach armii. Te bratobójcze walki kończyły się jednak zwykle rozejmem, a rebeliantom darowano życie i pozwalano egzystować w najdalszych zakątkach Kosmosu.
 
 
1.2 Technologia
 
Ludzkość dysponuje nowoczesnymi technologiami opartymi o komputeryzację i zaawansowaną mechanikę. Z uwagi na ograniczone zasoby naturalne mimo szerokiej wiedzy gospodarka nie nadąża z produkcją i wprowadzaniem do użytku wielu prototypów. Ze względu na to, że komputerowe sztuczne inteligencje są zawodne i nie można im nigdy zaufać, robotyka używana jest jedynie przy produkcji a nigdy do celów militarnych. W przeszłości dochodziło do częstych awarii i buntów maszyn bojowych opartych o technologię sztucznej inteligencji. Dlatego wciąż podstawą do działań militarnych jest czynnik ludzki przygotowany do działania poprzez odpowiednie szkolenia i dogłębną propagandę.
 
Najbardziej zaawansowanymi maszynami używanymi przez ludzkość są sztuczne księżyce pełniące rolę Baz Kosmicznych. Później pod względem wielkości ustępują im Nszczyciele Gwiezdne, Pancerniki, Bombowce i Myśliwce. Duże znaczenie pełnią wszelkiego rodzaju statki transportowe, naprawcze, badawcze i wydobywcze. Zdecydowanie mniejszą masę mają latające pojazdy, które nie mogą opuszczać atmosfer poszczególnych planet. Używane są także naziemne i nawodne pojazdy pancerne. Najmniejszą moc ogniową posiadają maszyny kroczące czyli Mechy oraz Szkielety i Pancerze Wspomagane.
 
Wciąż z powodzeniem stosowana jest broń palna na tradycyjną amunicję. Używana jest także broń rakietowa, laserowa, plazmowa i energetyczna. Warunki polowe wymagają często wykorzystania także broni białej.

Powiązane linki:
 
V-Game

 
Komentarze:


 
03-04-2009, 23:59 | Villain | Komentarzy w sumie: 73
Podziwiam błyskotliwe poczucie humoru w opisie zagrażających nam ras!!! Świetny pomysł. Dobrze napisane i z niecierpliwością czekam na dalszy ciąg!


 
26-03-2009, 00:45 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4706
A dziękuję bardzo za docenienie "czynnika ludzkiego". Nie ukrywam, że ten temat zawsze denerwował mnie w grach, książkach i filmach SF. No bo skoro ludzie potrafią budować statki kosmiczne, to po co sami biegają z karabinami zamiast tworzyć armię robotów... Dlatego myślę, że fabularnie zręcznie z tego wybrnąłem. Niedługo temat bardziej zostanie rozwinięty.

A jeśli chodzi o Polterów i Gildian to oczywistą oczywistością jest, że chodzi o konkurencyjne serwisy. Śmiem twierdzić, że wplatanie ich w świat gry to świetny smaczek, tym bardziej, że Valkiria od zawsze miała swój klimat, w którym nie brakowało zabawy patosem rodem z amerykańskich filmów i ciągłym stanem "zagrożenia" i dążeniem "do zwycięstwa".

Polterów i Gildian należy traktować z przymrużeniem oka i jako żart a nie jakąś szczeniacką tanią zagrywkę czy podgryzanie konkurencji. Bez przesady... niczyich matek nie obrażam. Od zawsze z chłopakami z konkurencji zawsze sobie jakoś żartobliwie dogryzaliśmy i i robiliśmy podśmie.chu.jki, ale zawsze miało to przyzwoity poziom i nie miało znamion chamstwa. Sądzę, że tak pozostanie.

A Polterzy są bardziej miodni póki co bo z redakcją i użytkownikami Poltera mamy większy kontakt. Częściej się spotykamy, częściej rozmawiamy, częściej mamy wspólne flejmy. Ale nie ma strachu... rasa Gildian na pewno zostanie jeszcze bardziej rozpisana.


 
25-03-2009, 17:36 | Gregg | Komentarzy w sumie: 17
Napisałem "lekko zakamuflowane", jeśli ktoś nigdy nie widział nazw wiadomych serwisów, to nie pozna :)

A dodatkowo - Gildianie wydają mi się znacznie mniej dopracowani fabularnie niż Polterianie, którym poświęcono zdecydowanie więcej uwagi. Taka rasa na przyczepkę, żeby były trzy, jak w StarCrafcie. Tyle, że tam każda rasa była wyrazista i zdecydowanie wyróżniała od pozostałych. No ale jak się próbuje personifikować bratnie serwisy, to właśnie taki jest efekt...


 
25-03-2009, 17:21 | Mustafa | Komentarzy w sumie: 416
Zakamuflowane? Toż to jak najbardziej jawne :)


 
25-03-2009, 16:40 | Gregg | Komentarzy w sumie: 17
Plus to przekonywujące uzasadnienie stosowania "czynnika ludzkiego" na dużą skalę militarną.

Minus w moim osobistym odczuciu to te lekko zakamuflowane odniesienia do wiadomych serwisów w opisie wrogich ras. Wolałbym coś całkiem abstrakcyjnego, bo tak to wygląda na nieustanne leczenie jakichś kompleksów. Ale dowcip doceniam.


 
24-03-2009, 23:35 | Ardelin | Komentarzy w sumie: 189
Rewelacja :)


 
24-03-2009, 23:15 | Narmo | Komentarzy w sumie: 382
Zbieram szczękę z podłogi... O_o

WOW!


 
24-03-2009, 22:27 | Darcane | Komentarzy w sumie: 2
Haha, podoba mi się :) znajdę chwilę czasu to doczytam co i jak dokładnie. Doprawdy, świetny pomysł :)


 
24-03-2009, 17:01 | ARTUT | Komentarzy w sumie: 4706
Czekam na jakieś komentarze pełne zachwytu itp. :)

To oczywiście zarys opisu świata, który będzie rozbudowywany :)



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

* * * UWAGA! * * *

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v01-1402/240309

Do wszystkich skoszarowanych żołnierzy MSV!

Bezzwłocznie należy zalogować się w swym Panelu Profilu by pobrać ekwipunek podstawowy!

- - Komunikat zakończony - -

 

|#$#%sd#&^%fdsa|
|ds$fdg$#^%%&gf#|
|#$#%sd#&^%fdsa|
|ds$fdg$#^%%&gf#|
|#$#%sd....   ..  ..    .|
|przekaz nieczytelny|
|niezbędny klucz      |

 

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v03-1411/240309

Służba dla Valkirii najwyższym wyróżnieniem!

Ku chwale Valkirii!

- - Komunikat zakończony - -

 

- - Komunikat MSV - -
Priorytet / v03-1411/240309

W przypadku postrzału natychmiast wezwij służby medyczne lub udaj się do najbliższego szpitala polowego! Każdy żołnierz MSV jest cenny!

 - - Komunikat zakończony - -

Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja


Szukaj

Nowości w V-Sklepie




Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 56

Statystyki wizyt:
Wizyty: 3515666
Dziś gości: 3
Ten miesiąc: 2300
Rekord gości: 43842
Gości wczoraj: 114