Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Talia Awanturników
 16-02-2008, 19:53
 Wiewiór
 5587 x przeczytano

Poniżej zamieszczę spis mojej (nie licząc 2 Liberum Veto oraz 1 Bujd i Bajań) talii Awanturników, złożonej jako bojówka oraz dam kilka porad, jak grać tym zestawem, na jaki się zdecydowałem. Nie jest to może talia najlepsza, ale jak na razie daje radę z większością przeciwników.


Strategia:

Rozniesiemy na Szabelkach


Postaci (14):
Jerzy Sebastian Lubomirski (R)
Erazm Czarnota
Jan Zamoyski
Jacek Dydyński
Stanisław Stadnicki
Marcin Hańcza
Jurko Bohun
Samuel Łaszcz
Kirył Hładki
Krzywonos Młodszy
Janusz Niesiecki
Anton Tatarczuk
Marcin Skarżyński
Sebastian Domosławski


Posesje (7):
3x Las
Tartak
Szynk
Kopalnie w Olkuszu
Zamek w Łańcucie


Moderunki (7):
3x Krócica
3x Weksel
Łaszowa Delia


Sztychy (12):
3x Cięcie Referendarskie
3x Finta
3x Przeciwtempo
3x Riposta


Efekty (27):
3x Nazad
2x In Personam
3x Bujdy i Bajania
3x Liberum Veto
Krwi!
3x Fechmistrz
2x Opój
3x Rozbój
3x Biesiada Sarmacka
2x Precz
2x Danie Okazji


Talia liczy sobie ogółem 67 kart, czyli nieco za dużo, jednak na tyle mało, że możemy stosunkowo szybko się z niej zrzucić (ja osobiście, grając w takim układzie rzadko pozostaję z jakąś kartą na ręce na koniec tury).


Postaci, jak zawsze są kluczowe dla rozgrywki i dziwić może tutaj obecność kilku z nich. Elekt, którego zazwyczaj nie wkłada się do talii opierającej się na strategii Rozniesiemy na Szabelkach, jest tutaj szczególnie potrzebny, szczególnie, że jeszcze do tej pory nigdy go nie straciłem, więc nie było potrzeby pozbywania się go z talii. Jego umiejętność bierna pozwala nam uniknąć nieprzyjemnych efektów użycia Gardłowej Sprawy, Błogiego Snu, czy innych Infamisów. Druga zdolność pozwala nam natomiast ograniczać postępy przeciwnika grającego na strategii Przed Złotem Wszystkie Drzwi Otworem. Czarnota konieczny jest do utrzymywania wpływu, chociaż przeciwko kontroli Dworskich i tak jest bez szans (tym niemniej, warto go trzymać w talii, bo z jego Szablą można go w newralgicznym momencie wystawić na polu elekcyjnym). Obecności Zamoyskiego nie trzeba chyba tłumaczyć – drżyjcie elekci! Jacek Dydyński prezentuje moją ulubioną kategorię w tej talii – stosunkowo tania i dobra w szabli postać o fajnej umiejętności. Niezły bat przeciwko Bogusiowi. Stadnicki – jedna z kluczowych postaci w starciach z kontrolą Dworskim oraz Radziwiłłami. Marcin Hańcza… nieraz zastanawiałem się, czy nie wyrzucić go z talii, ale na razie grzeje tam swoje miejsce. Świetny w szabli, ale dość drogi, honorowy, a z jego umiejętności skorzystałem chyba ze dwa razy. Jurko Bohun – ot, najlepszy rębajło, drogi, ale mogący osiągnąć sporą szablę bez sztychów. Samuel Łaszcz należy do kategorii postaci tanich i dobrych. Kirył Hładki to mocny bat przeciwko Radziwiłłom. Kosi ich słabe postaci strasznie szybko, ale może być czasem kulą u nogi (vide Wołodyjowski na polu elekcyjnym przeciwnika albo Danina w grze). Krzywonos Młodszy – kolejna strategiczna postać, przeciwko Wiśniowieckim kompletnie niepotrzebny, dla Radziwiłłów i Dworskich może być niebezpieczny. Niestety jest dość drogi i nienajlepszy w szabli. Janusz Niesiecki jest trzecią już postacią z kategorii tanich i dobrych. Może jego szabla nie jest imponująca, ale częstokroć wystarcza do pojedynków, a umiejętność i dwie kreski na wstępie za cenę 5 dukatów to raczej niewiele. Anton Tatarczuk to wszechstronna postać – jest tani, niezły w szabli i ma umiejętność, która pozwala zrzucać się do niego ze zbędnych kart z ręki. Marcin Skarżyński to w sumie smaczek, ale jednocześnie świetna postać (choć w pojedynku bez szans), która pozwala nam zaoszczędzić w talii miejsca na 3 sztuki Gore! Sebastian Domosławski zamyka akapit postaci oraz kategorię postaci tanich i dobrych – śmieszna cena 4 dukatów oraz niezła szabla równoważą jego kiepską zdolność, a dodatkowo na jego plus liczy się to, że może agitować, co przy walce z Dworskimi nie jest bez znaczenia.


Posesje służą nam właściwie tylko do pozyskiwania środków na wystawianie postaci. Wspieramy się moderunkami i efektami, więc można zrezygnować z Kopalni w Olkuszu, aby zmniejszyć liczbę kart w talii. Inne funkcje pełni tylko Zamek w Łańcucie, który służy nam do obniżania kosztów postaci i zaznaczania przeciwników oraz Kresowa Stanica, która w starciach z innymi bojówkami zwiększa naszą szablę, a w innych przypadkach pozwala przerzucać między postaciami moderunki (szczególnie skuteczne, kiedy zrzucimy na jedną postać wszystkie Weksle i Pludry, a następnie zagramy na nią Nazad – złość przeciwnika gwarantowana).


Moderunków jest niewiele, bo tylko 7, ale wystarczają w zupełności. Delia jest oczywista – stanowi świetne uzupełnienie Łaszcza, Weksle spowalniają przeciwnika i dają nam możliwość zarobienia, natomiast Krócice pozwalają ugrać coś w pojedynkach ze sławnymi postaciami Wiśniowieckich. Bez nich walka z Podbipiętą, czy Wołodyjowskim może być naprawdę uciążliwa. Sztychów jest stosunkowo dużo, ale pełnią tutaj dwa zadania. Po pierwsze, zwiększają nasze zdolności bojowe, a w razie gry z przeciwnikiem, z którym nie mamy szans na żaden albo na niewiele pojedynków, świetnie pomagają wyciągać kreski przy agitacji. Dlatego też zrezygnowałem ze Słusznego Gniewu – bardziej opłacało mi się wstawić do talii Cięcia Referendarskie i zagrywać je na postać albo odrzucać przy agitacji.


Efekty, czyli kwintesencja talii są raczej wszechstronne. Pominę działanie takich kart jak LV, czy BB, które wydają się być oczywiste. Nazad może przydać się nam nieraz do osłabienia postaci przeciwnika, do której dołączonych jest kilka kart, które czynią z niej nie lada herosa, ale też może umożliwić nam pozbycie się uciążliwych efektów i moderunków z własnych postaci albo wykonać ciekawe kombo (kiedy mamy na stole Zamek w Łańcucie i Szynk, ściągamy sobie na rękę na przykład Domosławskiego, bierzemy za niego 4 dukaty, a potem wystawiamy go za 1, dzięki czemu jesteśmy 3 w przód). In Personamy też są dość kluczowe, bo uzupełniają się z rzeźnickimi zapędami Krzywonosa, Zamoyskiego i Stadnickiego. Ostatnio usunąłem jedno z talii, bo zwykle Staszek i Janek na stole wystarczają do tłuczenia wrogich karmazynów. Krwi!, cóż, chyba nie trzeba wiele tłumaczyć – przy Radziwiłłach i Dworskich to konieczność, przy Wiśniowieckich samobójstwo. Fechmistrze mają dwojakie zastosowanie. Po pierwsze zwiększają naszą skuteczność w pojedynkach, ale nieraz ratowały mi też skórę, kiedy odrzuciłem Dworskim właśnie zagraną Retorykę, czy radziwiłłowskie Złapał Kozak Tatarzyna. Opój jest genialny do pozbywania się niewiast i póki nie wejdzie w życie dodatek z panną Ładohowską, Awanturnicy nie mają na to innego sposobu (na Na stos! nie ma miejsca w talii). Rozbój zapewnia stały dopływ kasy do skarbca, a w dodatku nieźle stopuje przeciwnika. Biesiada Sarmacka, to… biesiada – niby nic takiego, ale często ratuje nas w opresji albo pozwala wykończyć jakiegoś natrętnego przeciwnika. I na koniec Danie Okazji – niesamowita karta, która jest jedną z niewielu (dwóch, jeśli się nie mylę) kart, które kontrują Daninę, a w moim odczuciu jest nieco lepsza od Gardłowej Sprawy (z tej najczęściej skorzystamy tylko raz, a z Dania Okazji… to hulaj dusza!).


Co do mojej prywatnej talii, to byłoby na tyle – nie jest może najpotężniejsza, ale jak na razie problemy miała tylko dwa razy – z dworskim kontrolem, kiedy nie podeszły mi w ogóle postaci do agitacji i raz z Radziwiłłami, kiedy w drugiej turze miałem na stole jedną postać i dwie kreski, a przeciwnik dwóch karmazynów, dwie postaci na polu elekcyjnym i 19 kresek (ten pierwszy pojedynek potem przegrałem, ten drugi udało się wygrać).


Autor: Michał „Wiewiór” Musiał
Redakcja: Piotrek „Dark kaczuszka” Krzystek


Informacje dodatkowe:
 

Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

* * * * *

Veto! W sklepie Valkirii jest najtańsze w Polsce. Pamiętaj o tym kupując karty.

* * * * *
Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy miłego dnia!


* * * * *

Kwatermistrz poleca!

Hajda na Dzikie Pola!
Złap Waszmość za szablę i ruszaj z nami na Dzikie Pola. To już druga edycja najbardziej sarmackiej gry na świecie!

* * * * *

Żołnierzu!
Dokonując zakupów w V-Sklepie i niezależnych placówkach handlowych rozmieszczonych w całej Galaktyce nie zapominaj o wiernych sojusznikach Militarnej Sieci Valkiria!


Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Szukaj





Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 29

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2932928
Dziś gości: 86
Ten miesiąc: 3461
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 133