Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Gurt Cappoli
02-12-2007, 15:03 | 3302 x przeczytano | Wiewiór
GURT CAPPOLI

Gurt Cappoli urodził się kilkadziesiąt lat temu w Tilei. Dorastał w krasnoludzkiej rodzinie kowali i do tego właśnie fachu był przygotowywany już od małego. Jeszcze jako młodzieniec złapał bakcyla do tej pracy i być może dzięki temu z wiekiem doszedł do tak wysokich osiągnięć. Po dość długim czasie edukacji w domowych pieleszach przyszła pora na terminowanie u dalekiego wuja. Gurt wyruszył więc w niezbyt odległą podróż. Przez niemal dwa lata był terminatorem, aby potem zdobyć już tytuł czeladnika. W trakcie swojej służby odbył też szkolenie u rzeźbiarza, jednak Cappoli nie wykazał szczególnego talentu do rytownictwa i rodzina porzuciła tą gałąź metalurgicznego fachu, wśród innych, w których chcieli wyszkolić syna.

 

Gurtowi nie dane było jednak ukończyć służby czeladniczej i zdobyć pełnoprawnego tytułu mistrza rzemieślniczego, gdyż okres pracy u wuja przerwała mu przedwczesna śmierć ojca. Zginął przygwożdżony belką stropową, gdy w pożarze ratował dzieci sąsiada. Czynem tym zapewnił sobie miano bohatera i szacunek całej osady dla swojej rodziny. Młody jeszcze Gurt zmuszony został, pomimo braku wielkiego doświadczenia, do przejęcia kuźni ojca. Radził sobie z tym zadaniem świetnie. Już po kilku miesiącach udało mu się uzyskać sławę większą niż jego rodziciel.

 

W międzyczasie Cappoli postanowił oddać na jakiś czas wujowi pieczę nad interesem, a sam wyjechał do siedziby miejscowej Gildii Metalurgów, która to krzywo patrzyła na jego działalność i mimo świetnej jakości często nazywała go w kręgach znajomych partaczem. Dokończył tam okres czeladnictwa, zaskakując jednocześnie wszystkich mistrzów kowalskiego fachu swoim kunsztem i umiejętnościami. Niedługo potem Gurt ożenił się. Wyszedł już z wieku młodzieńczego i stał się pełnoprawnym mężczyzną w krasnoludzkim społeczeństwie, a także posiadł tytuł mistrza.

 

Gurt szybko spostrzegł jednak, że Tilea nie jest miejscem, które może zaoferować mu wiele więcej, jak zachwyt okolicznych miasteczek i ciepłą posadkę w Gildii w niedalekiej przyszłości. Dlatego też postanowił porzucić rodzinną osadę i wyruszył na północ. Pomimo ofert, niektórych doprawdy kuszących, nie zdecydował się zostać i w ten sposób znalazł się w Imperium. Nie mając wielkiego wyboru, udał się do Brucknerfeld w Stirlandzie, gdzie mieszkał jego znajomek. Udało mu się zamieszkać u niego przez krótki okres czasu. Gurt postanowił też szybko działać – wziął pożyczkę u kolejnego ze swoich dalekich wujów i otworzył zakład kowalski w Dzielnicy Handlowej.

 

Postawił wszystko na jedną kartę, ale w tym wypadku umiejętności i wrodzony talent Cappolego okazały się wystarczające do osiągnięcia sukcesu. W niesamowitym tempie zyskał sławę i porządną renomę wśród pomniejszych odbiorców, dzięki czemu już po dwóch latach mógł opuścić na zawsze Dzielnicę Handlową i przenieść się do górnego miasta, gdzie z zarobionych pieniędzy wykupił lokal i zabezpieczył go najnowszymi technologiami – w porozumieniu z wysokiej klasy inżynierami. Swobodę działań zapewniła mu przychylność ówczesnego burmistrza Karla Grimmana – zwolennika klasy rzemieślniczej, a krasnoludów w szczególności. Dziś kuźnia Gurta jest jednym z najwybitniejszych warsztatów w swoim rodzaju.


WW

US

K

Odp

Zr

Int

SW

Ogd

38

26

52

51

68

57

49

30

A

Żyw

S

Wt

Sz

Mag

PO

PP

1

18

5

5

3

0

-

-

 

Autor: Michał „Wiewiór” Musiał

Redakcja: Kornel „Hipiss” Bielawski


Informacje dodatkowe:
 

 
Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.