Ten serwis używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz terminal może działać lepiej. Chcesz wiedzieć więcej?
Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Wilcze Leże
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Historyczny > II Wojna Światowa
        RPG a II Wojna Światowa
Początek 1 2 3 Dalej Koniec
RPG a II Wojna Światowa
Autor Post
20.07.2006 19:17

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 38
Bimbrownik
Bardzo interesuje się okresem II Wojny światowej i wiem, że ten temat nie tylko mnie zajmuje, dlatego zawsze mnie dziwiło, że nie ma żadnego systemu który dzieje się w tym okresie (pomijając próby przystosowania Warhammera opisane w Portalu, lub kilku innych systemów).Naprawdę mnie to dziwi, że żadne wydawnictwo nie uznało tego okresu historii na tyle ciekawego by wydać o nim grę RPG. Bo kto by nie chciał wcielić się w Hansa Klossa, Czterej Pancernych, alianckich komandosów z takich filmów jak Tylko dla orłów czy Działa Navarony itp. Moim zdanie to możliwość naprawdę dobrej zabawy a przy tym lekcji historii. Wiem, że taki system może budzić wiele kontrowersji bo przecież w tym czasie dochodziło do wielu zbrodni i tragedii, ale w tedy też trzeba było by zaprzestać produkować gier komputerowych. Dlatego zachęcam do rozmowy na ten temat, a może istnieje taki system? Dajcie znać.
[/SIZE]


__________________________________________________
20.07.2006 20:29

Użytkownik jest offline dudziak
Pułkownik
Rezerwa


Liczba postów: 692
Łowca wampirów
Rzeczywiście nie za dużo tego jest. Jeśli nie przeszkadza ci język angielski, możesz spróbować zdobyć GURPS World War II bo chyba coś takiego wyszło. Jeśli nie to można spróbować przekonwertować którąś z istniejących mechanik. Podobno mechanika ZC się nieźle do tego nadaje. Ja z chęcią zagrałbym kiedyś sesję Zewu Cthulhu osadzoną w czasach II Wojny Światowej. Oczywiście z całym dobrodziejstwem cthulhicznego inwentarza. Do "zwykłych" sesji raczej mnie nie ciągnie.


__________________________________________________
Baba diaboła wyonacyła, a św. Agnieszce obajwił się Lucyper. Groza i złoooo.
20.07.2006 21:30

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
Jasne może sam temat II Wojny światowej niektórym może nie wystarczać, ale okres wydaje mi się ciekawy. Grałem kilka sesji ZC w czasie wojny i potwierdzam, że ten system fajnie można zaadoptować. Co do GURPS World War II to przyznaje się że nie znam, no ale postaram się to nadrobić:) Jeżeli chodzi o fajne połączenie fantastyki z klimatami II Wojny światowej, to polecam Wojna runów -Marcina Mortki, naprawdę moim zdaniem warto przeczytać jak ktoś lubi tego typu tematykę.


__________________________________________________
20.07.2006 21:49

Użytkownik jest offline dudziak
Pułkownik
Rezerwa


Liczba postów: 692
Łowca wampirów
Cytat
Co do GURPS World War II to przyznaje się że nie znam, no ale postaram się to nadrobić:)


Tylko nie jestem pewny czy to się tak nazywa. W każdym razie jakiś setting do GURPSA w tych klimatach jest. Czytałem, że są nawet dwa. Jeden to czysta Druga Wojna Światowa, drugi miesza w to różne zombiaki w SS, paranormalne zdolności etc.

Warto też pogrzebać w autorskich systemach, może tam ktoś coś stworzył.


__________________________________________________
Baba diaboła wyonacyła, a św. Agnieszce obajwił się Lucyper. Groza i złoooo.
21.07.2006 09:30

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
Nazwa jest dobra, znalazłem nawet więcej dodatków. Wygląda ciekawie, szkoda że nie jest wydany po polsku (jeżeli moje informacje są błędne to proszę o sprostowanie), to by ułatwiło mi jego zdobycie w oryginale, ale od czego jest Internet :) Dzięki za informacje:)


__________________________________________________
21.07.2006 11:48

Użytkownik jest offline dudziak
Pułkownik
Rezerwa


Liczba postów: 692
Łowca wampirów
Niestety masz rację, nikt nie wydał GURPSa po polsku. Zawsze można jak już pisałem, wziąć inną mechanikę. Nie wiem jaka ona jest w ZC, bo nie mogę zdobyć podręcznika(nad czym boleję, jako wielbiciel Lovecrafta) ale słyszałem że nadaje się nieźle. Sądze, że nawet nie wymagałaby wielkich modyfikacji, chyba że chcę sie bardzo realistycznie oddać różnice między np. pistoletami maszynowymi.


__________________________________________________
Baba diaboła wyonacyła, a św. Agnieszce obajwił się Lucyper. Groza i złoooo.
21.07.2006 14:02

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
Można oddać różnice między różnego rodzaju bronią bez zmieniania mechaniki, po prostu dodając lub odejmując obrażenia jakie zadaje lub szybo strzelność, itp. Zresztą mechanika to nie taki problem, zawsze można jakąś dopasować, kiedyś grałem w sesje, właśnie w czasach IIWŚ, mechaniką od CP i również się sprawdziła.


__________________________________________________
21.07.2006 20:20

Użytkownik jest offline Doc Randal
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 124
Pasożyt społeczny
Grałem kilka razy w sesje osadzone w czasach drugiej wojny. Parę razy prowadziłem. Jednakże mechanika była tu sprawą drugorzędną. W jednej sesji poprostu wszystko robiliśmy narracyjnie. Gracze mówią, co robią, MG decyduje. To była akurat "normalna" WWII. Grałem też kiedyś w sesję na forum, gdzie wszystko się działo w sposób podobny do systemu Vypraw. Gracz mówi za siebie, co robi i z jakim skutkiem, tworzy świat, NPCów, etc. Nota bene była to sesja na Starym Forum V-ki. :P Początek trywialny, operacja Overlord i desant w Normandii. Tym niemniej było fajnie. Innym razem prowadziłem sesję WWII, tyle, że używałem mechaniki WoDa i sporo założeń z niego. Wampiry, eksperymenty nazistowskie, Magowie itd. Rzecz jasna, bez przesady jeśli chodzi o widowiskowość. ZC nie znam, Lovecrafta nie czytałem, więc nie wykorzystałbym tychże założeń nawet gdybym chciał. :P WoD wciąż jednak jest niemniej mroczny i nie brak w nim materiału na Übermenscha, na którym można robić różne nieciekawe rzeczy. :P


__________________________________________________
22.07.2006 10:19

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
Masz racje mechanika nie jest taka ważna, bo przede wszystkim liczy się klimat i dobra zabawa. Jednak czasem, szczególnie kiedy nie wszystkim graczom odpowiada narracyjny sposób prowadzenia sesji, dobrze oprzeć się na jakiejś mechanice.
Poza tym, moim zdaniem, żeby zbudować klimat i oddać właściwie realia to przydała by się również wiedza dotycząca odtwarzanego okresu. Niestety kilka razy spotkałem się z graczami a nawet MG, którzy nie mieli zielonego pojęcia, na temat IIWŚ a próbowali grać w tych klimatach. Dlatego uważam, że najpierw trzeba się do takiej sesji przygotować (szczególnie MG) i zapoznać się trochę z tym okresem ogólnie, a nie tylko pod względem militarnym, jak to ogół bywa.



__________________________________________________
25.07.2006 23:26





najlepsza gra RPG o II wojnie swiatowej to commandos II naprawde wciagajace
26.07.2006 17:10

Użytkownik jest offline Lughard
Komandor
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 130
Pasożyt społeczny
Z tego co mi wiadomo, choć mogę się mylić, Commandos 2 nie jest grą typu "RPG". No chyba, że jest jeszcze jakiś "Komandos", poza tanim winem owocowym, o którym nie wiem:P


__________________________________________________
Serwis II Wojna Światowa WWII.PL
http://wwii.pl
26.07.2006 20:46

Użytkownik jest offline dudziak
Pułkownik
Rezerwa


Liczba postów: 692
Łowca wampirów
Ze wszystkich części komandosów, najbardziej cenię sobie zielonego. Czerwony jest paskudny. ;)

Wracając do tematu, to oczywiście elementarna wiedza dotycząca okresu mile widziana. A chciałbym poprosić tych co grali takie sesje, o krótki opis. Graliście w realiach historycznych, czy może jakiś crossover np. z ZC? No i ogólnie o co w scenariuszu chodziło.


Taki mi pomysł tłucze się po łbie od jakiegoś czasu. Oddział partyzantów, gdzieś w Polsce. Wiadomo, starcia z niemieckimi wojskami etc. I w to jakoś umiejętnie wplecione Mity Cthulhu. Nie mówię, że zaraz trzeba spotykać Maski Nyarlathotepa, ale odrobina strachu, szaleństwa i dziwnych wydarzeń nikomu nie zaszkodzi.


__________________________________________________
Baba diaboła wyonacyła, a św. Agnieszce obajwił się Lucyper. Groza i złoooo.
26.07.2006 21:33

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
Grałem kilka sesji w realiach IIWŚ, zazwyczaj były to sesje w realiach historycznych ale raz grałem w klimatach ZC (trochę pozmieniane przez MG, ale na korzyść). Sesja zaczęła się w północnej Francji w 1940r. gdzie zaczęliśmy poszukiwania. W drużynie był agent amerykańskiego wywiadu, stary archeolog (Anglik), ja wcieliłem się w role niemieckiego oficera Abwehry (nie byłem zdrajcą jednak reszta drużyny tak mnie oceniała), szukaliśmy jakiegoś prasłowiańskiego kamienia, z Francji przyjechaliśmy do Czech i tam zaczęły się kłopoty bo naszego informatora aresztowało SS, musieliśmy go wyciągać z obozu, potem uciekać, oj sporo się działo, aż w końcu trafiliśmy do Polski, tutaj cały czas deptało nam po piętach SS, z jakimś profesorem na czele. Potem wszyscy spotkaliśmy się w jakimś lesie i tam naprawdę zaczęło się dziać. SS-man wywołał jakieś stwory, niewiadomo skąd, pewnie byśmy wszyscy zginęli jak by nie Polska partyzantka, która nam pomogła uciec. Kamienia w końcu nie odnaleźliśmy ale już nikt nie chciał się zbliżać do tego lasu. Naprawdę była świetna zabawa.


__________________________________________________
27.07.2006 09:48

Użytkownik jest offline dudziak
Pułkownik
Rezerwa


Liczba postów: 692
Łowca wampirów
Fajnie, też bym sobie tak pograł. ;) Ale niestety do Zewu Cthulhu nie mam odpowiedniej ekipy. Duch ginie w narodzie, miast czytać Lovecrafta, męczą jakieś niekończące się sagi o elfach i krasnoludach.

Mam taki ciekawy link, w sumie tu go mogę wrzucić skoro rozmowa nieco zeszła na ZC. To krótki film, stylizowany na dokument, naziści i Necrnomicon. Polecam.
http://yog-sothoth.com/modules.php?na...howpage&pid=64


__________________________________________________
Baba diaboła wyonacyła, a św. Agnieszce obajwił się Lucyper. Groza i złoooo.
27.07.2006 10:21

Użytkownik jest offline Narbe
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 38
Bimbrownik
No niestety mój komp powiedział, że nie odtworzy tego filmu:(

Co do ekipy to zgadzam się, że jest bardzo trudno w dzisiejszych czasach znaleźć odpowiednich ludzi do gry w tych klimatach:(



__________________________________________________
Skocz do:
Początek 1 2 3 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Historyczny > II Wojna Światowa
        RPG a II Wojna Światowa