Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        WoDny manczkinizm czyli...
WoDny manczkinizm czyli...
Autor Post
21.01.2006 14:14

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Świat Mroku to przede wszystkim mrok, cierpienie i niezgłębione tajemnice. Świat Mroku to płacz nad grobem ukochanej osoby i żałosny skowyt do księżyca. Świat Mroku to stawianie czoła własnym słabościom i strachowi. Świat Mroku to... dobra, dość tych bzdur!

Jeśli odrzucić całą cierpiętniczą otoczkę, Świat Mroku to system, w któym gracze wcielają się w niesamowicie potężne postacie. Wampiry są nieśmiertelne i niesamowicie sprawne fizycznie, wilkołak potrafi w pojedynkę zatopić okręt wojenny, a mag... mag może dosłownie wszystko.

W związku z tym rodzi się pytanie: Jakie powergamerskie, matrixopodobne, mangowate i ogólnie "przegięte" akcje zdarzało się Wam uskuteczniać na sesjach w dowolny system WoDa?


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
21.01.2006 14:24

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Otwieram zebranie klubu Anonimowych Manczkinów:

Jestem Armand (chór z sali 'Dzień Dobry Armandzie!'). Na ostatniej sesji dziesięciu funkcjonariuszy ochrony lotniska zastąpiło mi drogę, a ich dowódca podszedł, by mnie zaaresztować, więc chwyciłem go "za frak" i rzuciłem na pozostałych, przewracając ich, po czym spokojnym krokiem wyszedłem z hali przylotów, pomimo iż wszyscy otworzyli ogień.

Dziękuję. (oklaski z sali)

:D:D:D:D:D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
21.01.2006 15:03

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
 0
Polcon 2004

Miasto. Supermarket pełen ludzi. Poszliśmy do działu rolniczego, wzieliśmy kosy i wio w to kłębowisko ludzi. MG nie wyrobił.

:D


______________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



21.01.2006 17:35

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Dobre!

To będzie raczej kfiatek z sesji niż powergaming ale i tak dobre:

Kiedyś Armand walczył z dwoma wilkołakami - zaczynał w normalnej postaci ale kiedy lupin w formie Crinos przygwoździł go całym ciężarem ciała do ziemi, zdecydowałem się aktywować formę Zulo (inaczej Straszny Kształt, forma dwuipółmetrowego demona, w połączeniu z niezłymi atrybutami fizycznymi Armanda dawała mu lekką przewagę siły nad wilkołakami). Armand bez trudu zrzucił z siebie wilkołaka, wstał, otaksował napastników wzrokiem i powiedział:
-No, pieski, teraz się przekonamy, kto tu jest k***a samcem alfa!

I oczywiście skopał im futrzaste tyłki :D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
23.01.2006 09:27

Użytkownik jest offline Gerwaz
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 289
Żołdak
 0
taaaaa personal horror
jak milo,ze ktos wreszcie dostrzegl prawdziwa twarz WoDu.

Moj gracz jest notorycznym manczkinem.
Dark Ages - druzyna wymyslila sobie uniwersalne schronienie. Mianowicie podrozowali wzdluz rzek, na dzien zagrzebywali sie w mule (bez transformacji - po prostu za pomoca lopat). I nie bali (baali?) sie, ze ktos ich odkryje... Dopiero pomyslowi tzmisce tak przerobili paru ghouli, by mogli oddychac pod woda (WoDa?).

Requiem - ten sam gracz nauczyl sie dyscypliny animalizmu na 1 (startowo jest mekhetem). Zrobil ghouli z 3 psow obronnych (ktore maja straszne statystyki...) - i wszedzie z nimi chodzil, psy byly mu szalenczo wierne i dokladnie wypelnialy jego rozkazy... W ten sposob rozwali brygade Inkwizytor + paladyn lancea sanctum.


______________________
Jeśli zaś nawet tam nie trafimy
to setki kretów w drodze zmienimy
w sierścią znaczoną i krwawą breję
w końcu Khorne nie dba, czyja krew się leje
23.01.2006 10:42

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Mój kumpel stworzył sobie Tremere z Taumaturgią na pięć (w MW, wszystkie cztery punkty w Taumaturgię i jeden dokupiony za wolne). Zapytał, czy może mieć rytuał z wyższego poziomu niż pierwszy, nikt nie zaprotestował... wziął sobie "Ciało Ducha" czy jakoś tak - niematerialność na kilka godzin, kiedy szykowała się jakaś walka zawczasu odpalał rytuał i chodził po polu bitwy niezniszczalny, atakując Kradzieżą Vitae, bo nigdzie nie pisze, że w niematerialnej formie nie można używać Taumaturgii... pieprzeni Tremere!


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
23.01.2006 11:06

Użytkownik jest offline Gerwaz
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 289
Żołdak
 0
a moj gracz
ten sam co w przykladzie ponizej zrobil ten sam numer we wspolczesnej maskaradzie. Z tym ze chodzilo mu bardziej o bycie nietykalnym. Faktycznie tremerzy sa zbyt potezni... dobrze ze nie ma ich w requiem


______________________
Jeśli zaś nawet tam nie trafimy
to setki kretów w drodze zmienimy
w sierścią znaczoną i krwawą breję
w końcu Khorne nie dba, czyja krew się leje
23.01.2006 14:59

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Problem z Tremerami polega na tym, że Taumaturgia działa według pokerowej zasady Dzikiego Billa: "Colt Peacemaker bije cztery asy". Przed mocami ofensywnymi nie ma żadnej obrony, defensywnych nie da się w żaden sposób obejść, czego najlepszym przykładem jest to właśnie kombo. Po bardzo długim kombinowaniu wypisałem listę kontr dla tego komba:
-Prezencja 2 jako leczenie objawowe - odejmuje kości z puli więc zmniejsza obrażenia zadawane przez Kradzież Vitae - ale znowu Tremere może mieć też rytuał Odwrócenia Prezencji i psu w rzyć obrona...
-Prezencja 5 w identycznym celu;
-Dominacja 1 żeby zmusić Tremere do wypuszczenia trzymanego lustra - ale tylko pod warunkiem, że jest słabszego pokolenia;
-Sfera Mroku 2 - żeby uniemożliwić Tremere kontakt wzrokowy z celem;
-Animalizm 5, Demencja 4 lub Daimoinon 4 - żeby wprowadzić Tremere w szał;
-Jest rytuał Koldunic Sorcery drugiego poziomu, który sprawia, że picie krwi czarnoksiężnika zadaje Poważne Rany

Jak widać najlepsze efekty dają wysokie poziomy rzadkich Dyscyplin, przeciętny Kainita ma bardzo małe możliwości obrony.



______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
28.01.2006 21:53

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
To aż taki problem? Można zawsze zniknąć niewidocznością jak coś cię zacznie ssać... A poza tym, na czym polega ta niematerialność? Postać mgły? (wywołać wietrzyk...) Przejście do Umbry? (wejść i atakować) Czy takowego frajera nie można ukąsić paroma ślicznymi atakami dyscyplin "psychicznych"? Tak tych Tremerów demonizujecie... Przed Zewem Dagona i tak nie uciekną...


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
29.01.2006 11:19

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
A poza tym, na czym polega ta niematerialność? Postać mgły? (wywołać wietrzyk...) Przejście do Umbry? (wejść i atakować)

Widzisz, w tym cały problem, że nie wiadomo. Napisane jest po prostu, że przez x godzin Tremere jest niematerialny, może przechodzić przez ściany a ataki fizyczne na niego nie działają. I kombinuj coś przeciwko takiemu! Na tym właśnie polega "przegiętość" Taumaturgii, że jest opisana niedokładnie i w związku z tym trudno wykombinować na nią jakąś "kontrę"

Na pewno można by go "dziabnąć" jego własną bronią, czyli Kradzieżą Vitae - bo jeśli sam może w niematerialnej postaci absorbować krew, to można ją też absorbować od niego.

Zew Dagona g... zrobi - musisz najpierw dotknąć celu, a jak dotkniesz, kiedy jest niematerialny?

Możliwość uszkodzenia takiego Dyscyplinami Psychicznymi już podałem - generalnie najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, jest wprowadzenie go w Szał, ponieważ żeby ten rytuał działał, Tremere musi trzymać w dłoni kawałek lustra i to w taki sposób, by sam się w nim odbijał - a w Szale raczej nie będzie o tym pamiętał. Wszystko inne może być użyte najwyżej do "łagodzenia objawów".


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
29.01.2006 11:45

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
O Zewie mówiłem offtopic... Inna sprawa, że to też przegięta moc...

A walnięcie Demencją czy Iluzją (najlepiej *****) nie pomoże? Małe szaleństwo i po sprawie... A Iluzji też można użyć, by się ukryć.

Zaś co do tych niedopowiedzeń - tu musi wejść Narrator i przed sesją ustalić z graczami, jak rozwiązać takie kwestie...


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
29.01.2006 21:03

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Demencję chyba gdzieś tam w przykładach wymieniłem - czwarta kropka działa idealnie bo wywołuje Szał (swoją drogą to Demencja to kolejna przegięta Dyscyplina z małymi możliwościami obrony). Iluzji 5 też można popróbować, ale co, jeśli Tremere ma też Nadwrażliwość? No i sam fakt, że rytuał trzeciego poziomu trzeba "kontrować" mocami 4+...

Aha, w ogóle to ten sam człowiek wymyślił wspaniałe uzupełnienie dla tego swojego rytuału w postaci Niewidoczności 2 - szpieg idealny, bo choćby chciał, to nie nahałasuje. Noż normalnie... Niech słońce świeci jasno nad Domem Tremere! :D

A Zew Dagona nie jest w połowie tak przegiety jak dowolna moc Taumaturgii bo można go parować Wytrzymałością.

A co do konieczności ustalenia "zabezpieczeń" z graczami to fakt, ale nie zawsze da się zawczasu przewidzieć co gracz wykombinuje :D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        WoDny manczkinizm czyli...