Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        Najciekawsze zastosowania Dyscyplin
Początek 1 2 3 Dalej Koniec
Najciekawsze zastosowania Dyscyplin
Autor Post
15.01.2006 22:55

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Wampirze Dyscypliny to mają do siebie, że są dość sztywne i ograniczone w zastosowaniach - ot, taka już natura Spokrewnionych, trudno im się dostosować do zmieniających się warunków. W odróżnieniu od prowadzących ich graczy ;)

Jakie wykombinowaliście nieszablonowe zastosowania Dyscyplin?

Korzystając z Macek Ciemności (Sfera Mroku ***) można z łatwością podciągnąć się pod sufit, zastawiając prostą, ale skuteczną pułapkę. Zwłaszcza, jeśli odpowiednio rozmieścimy cienie korzystając z pierwszego poziomu tejże dyscypliny.

Wewnętrzna Esencja (Zniekształcenie *****) pozwala przeżyć upadek z dowolnej wysokości - w locie zamieniamy się w kałużę krwi, a po spotkaniu z gruntem spokojnie "zbieramy się do kupy". Innym zastosowaniem tej mocy jest błyskawiczna ewakuacja przez np. kratkę ściekową :D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
16.01.2006 12:43

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Co prawda wampiry faktycznie są dość sztywne (w przenośni i dosłownie) jeśli chodzi o wykorzystywanie nadnaturalnych mocy (bo używają Statycznej Magii), ale jakby pokombinować...

Wspomnianych Macek Ciemności można użyć w czasie pogoni ciemnymi uliczkami, by niezauważenie "podstawić mackę" ścigajacemu lub ściganemu. A najlepsze jest to, ze w ciemności nawet nie zauważy, o co się potknął... Maskarada niezagrożona...

Zew Dagona (Śmierć ***) jest mocą, przed którą niemal nie ma obrony - wystarczy, że Assamita wmiesza się w tłum i "przypadkiem" wpadnie na upatrzoną ofiarę. Następnie wystarczy udać się w bezpieczne miejsce, skoncentrować się i wydać zew.
NIKT nie domyśli się nawet, czyja to sprawka... W ogóle Śmierć to jedna z najelastyczniejszych i najciekawszych Dyscyplin.

Język Żmiji (Serpentis **) można wykorzystać a la Indiana Jones - np. spadając z urwiska można złapać jęzorkiem ustępu skalnego... Ów superjęzor można też wykorzystać do rozbrajania przeciwników, picia (wyobraźcie sobie gościa w pubie, który półmetrowym jęzorem sięga sobie po kufel i wlewa se piwo do gardła [zakładając, że ma zaletę jedzenie żywności...]). Że nie wspomnę o dziesiatkach innych zastosowań owego języczka (ach, smak krwi spływającej po półmetrowym jęzorze w głąb przełyku...).

Możnaby tak pisać jeszcze długo...



______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
16.01.2006 15:30

Użytkownik jest offline Gerwaz
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 289
Żołdak
 0
mekhet - dresiarz
jeden z moich graczy z rozwinieta niewidocznoscia powalal "krwiodawca" z zaskoczenia, a jak go wypil (do oslabienia/nieprzytomnosci) , zabieral karty kredytowe. Kod do karty odczytywala kolezanka z grupy, za pomoca auspexu na 3 poziomie


______________________
Jeśli zaś nawet tam nie trafimy
to setki kretów w drodze zmienimy
w sierścią znaczoną i krwawą breję
w końcu Khorne nie dba, czyja krew się leje
16.01.2006 15:51

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Z tymi zabawami językiem to bym nie przesadzał, pół metra to raczej za mało, żeby się czegoś chwycić w locie albo kogoś rozbroić... no i nie jest powiedziane, że ten język jest jakiś szczególnie silny.

Tak swoją drogą to czy tylko te najbardziej "udziwnione" Dysycypliny nadają się do kombinowania? W końcu wiele wampirów nigdy nie słyszało o Zniekształceniu czy Śmierci, za to z Dominacją czy Prezencją na pewno miały kiedyś do czynienia.

Mając Dominację na 4 kropki można pokusić się o stworzenie "żywej biblioteki" z ghuli - w sumie wystarczyłby nawet poziom trzeci, ale lepiej taką "chodzącą książkę" wyprać z wszelkich własnych myśli i uczuć z pomocą czwartego poziomu.

Trzy kropki w Dominacji zupełnie wystarczają do stworzenia niezawodnego posłańca, który nawet torturowany nie zdradzi powierzonej mu wiadomości, bo jej zwyczajnie nie pamięta - dostępna będzie tylko dla innego użytkownika Dominacji bądź, wedle uznania, na hasło.

Mając dwie kropki w Zniekształceniu i pięć kropek w Dominacji możemy bez problemu utrzymywać dzienną aktywność - tworzymy sobie ghula, z pomocą Dominacji 4 "czyścimy" mu osobowość, Zniekształceniem kształtujemy na własne podobieństwo i voila! teraz wystarczy co rano używać na nim Opętania (co przy odpowiednio długim "przygotowaniu gruntu" z pomocą Dominacji 4 nie powinno być problemem).

Pierwszy poziom ścieżki taumaturgicznej Ręce Zniszczenia znacząco ułatwia pozbycie się ciała - po chwili dotyku świeże ciało zamieni się w kupkę nierozpoznawalnego pyłu. Równie przydatny może być przy otwieraniu drzwi - wystarczy skorodować zamek albo zawiasy.

Czarna Metamorfoza (Sfera Mroku 4) może ułatwiać wspinaczkę - było nie było, dodatkowe kończyny :D

Dobre to odczytywanie PINu Nadwrażliwością - tak samo można potraktować wszystkie zamki szyfrowe i, w mniejszym stopniu, tajemne przejścia - choć do tego lepsza była by moc Drewniane Języki z taumaturgicznej Ścieżki Żywiołów - mozna wprost zapytać ścianę, gdzie jest ukryta klamka ;)

Jeszcze mała uwaga do Ufnala - w podziale Magii na statyczną i dynamiczną nie chodzi o ilość zastosowań jednej kropki. Chodzi o to, że wampir jest częścią rzeczywistości i nawet najdziwniejsze jego moce działają zgodnie z pewnymi niezmiennymi zasadami - i to jest magia statyczna. Z kolei magowie używają Magyi dynamicznej, bo nie stosują się do żadnych praw wszechświata - oni przetwarzają samą materię rzeczywistości.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
16.01.2006 16:19

Użytkownik jest offline J
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 37
Żółtodziób
 0
Od razu zaznaczę, że nie znam nowej mechaniki WoDu, a przykład dotyczy starej edycji.

Chodzi o Wniknięcie w Ziemię, bodaj trzeci poziom Transformacji. Drużynowy Gangrel stwierdził, że nigdzie w podręczniku nie jest napisane ile tej ziemi jest potrzebne, żeby w nią wniknąć. Dzięki temu w dzień spał w... doniczce :)


______________________
Niech słońce zawsze jasno świeci nad potężnym Domem Tremere.
16.01.2006 16:29

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Ja bym na to raczej nie pozwolił, ale... <rotfl>

I rzeczywiście, cholera, nie pisze w podręczniku, ile tej ziemi potrzeba.

To mi przypomina kultowy tekst z Pulp Fiction o czarnuchu czającym się w miseczce ryżu :D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
16.01.2006 19:44

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Cytat
Jeszcze mała uwaga do Ufnala - w podziale Magii na statyczną i dynamiczną nie chodzi o ilość zastosowań jednej kropki. Chodzi o to, że wampir jest częścią rzeczywistości i nawet najdziwniejsze jego moce działają zgodnie z pewnymi niezmiennymi zasadami - i to jest magia statyczna. Z kolei magowie używają Magyi dynamicznej, bo nie stosują się do żadnych praw wszechświata - oni przetwarzają samą materię rzeczywistości.


A gdzie ja napisałem, że chodzi o ilość zastosowań jednej kropki? Miałem na myśli, że Prawdziwa Magya daje dużo więcej możliwości, bo ograniczona jest w praktyce tylko wyobraźnią Maga...

Używanie Nadwrażliwości do poznania struktury zamka i tworzenie klucza przy pomocy Znieksztalcenia *** jest patentem strasznie starym, ale naprawdę niezłym...

Użycie Transformacji * do postraszenia przesłuchiwanego nie jest oryginalne, ale przy jej pomocy można np. udawać, że jest się pod wpływem jakiegoś narkotyku czy innego świństwa, jeśli chce się niepostrzeżenie wtopić się w jakąś melinę ćpunów...

Dyscypliny kuei - jin też można fajnie przerobić...


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
16.01.2006 20:02

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Wampir z dyscypliną Iluzji czy Zniekształcenia jest cholernie elastyczny, a jednak to wciąż magia statyczna, bo nie narusza rzeczywistości - po prostu w rzeczywistości wampir jest zdolny rzeźbić własne ciało w dowolny kształt lub wywoływać u innych wizje. Mag natomiast, chcąc stworzyć iluzję miecza, zmienia rzeczywistość na taką, w której ludzie widzą miecz w jego dłoni, a chcąc zmienić własny wygląd zmienia rzeczywistość na taką, w której wygląda inaczej. Różnica między magią statyczną a dynamiczną jest w zasadzie czysto teoretyczna i nie wpływa na grę.

Mam jeszcze zastrzeżenie co do użycia Transformacji 1, by udawać wpływ narkotyków - w opisie dyscypliny stoi, że źrenice wampira w tej formie stają się krwawoczerwone i świecą światłem odbitym - nie ma narkotyku, który wywołuje takie efekty.

A co do kształtowania palca w klucz, to w nowej edycji Mrocznych Wieków jest opisana zaleta, która pozwala używać pierwszych trzech poziomów Zniekształcenia odruchowo i bez kształtowania "ręcznie" - bardzo fajna rzecz :D


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
16.01.2006 20:41

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Takiego narkotyku nie ma, ale można zmyślić historyjkę o nowym stuffie... Ćpuny i tak uwierzą we wszystko, a z takimi oczkami potraktują Cię jak brata w odlocie:).

Poza tym magia dynamiczna tym się w mechanice różni od statycznej, że przyciąga Paradoks;). Ale nie zaprzeczysz, że pomiędzy mistrzem Sił a wampirem z Pokusą Płomienia ***** jest spora różnica... Ja po prostu wolę "wolność tworzenia" Prawdziwych Magów (i dlatego jestem negatywnie nastawiony do nowego WoDa, bo magowie mają tam moce niewiele się różniące od innych sztuk nadnaturalnych...)

Co do Dyscyplin Wampirów Wschodu: Kata Odległej Śmierci (Uwewnętrznienie***) można również wykorzystać do poruszania odleglych przedmiotów, przełączników itp. Co prawda, w opisie jest o "znajdującym się w polu widzenia przeciwniku", ale kto ci zabroni uznać dźwignię czy skrzynię za przeciwnika?:)

Z kolei dzięki Trupiej Skórze (Shintai Kości *) można się ukryć w prosektorium czy na pobojowisku...

Niewzruszony Grzbiet Smoka (Shintai Nefrytu *) pozwala złaczyć się z Ziemią, tak, że użytkownik nie moze się przewrócić. Jeśli jednak odniesiemy to też do innych podłoży, to wspinaczka górska, poruszanie się podczas huraganu czy nawet kariera linoskoczka (przy tolerancyjnym Narratorze) stają się realne.

I prywata, Armandzie, obrazisz się, jeśli Twego podpisu użyję na gg?


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
16.01.2006 20:44

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Jeśli chodzi o "Piękno jest Dzikim Ogrodem" to jest to tekst z "Wampira Lestata" Anne Rice, więc masz do niego takie samo prawo, jak ja ;)


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
17.01.2006 14:52

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Choroba, czytałem tylko "Wywiad"... Dzięki za przypomnienie o tym straszliwym niedopatrzeniu...


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
19.01.2006 11:43

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Co do zastosowania Shintai Nefrytu 1 we wzmiankowany przez Ciebie sposób, to mam poważne wątpliwości - w końcu wszystkie wymienione przez Ciebie efekty realizuje drugi poziom tejże Dyscypliny. Przyszło mi do głowy, że w ten sposób można zobrazować ćwiczenia adepta tej Dyscypliny - Kuei-Jin próbuje ją wykorzystać w któryś z wymienionych przez Ciebie sposobów, później w nastepny itd. aż w którymś momencie doznaje 'oświecenia' i już ma w pełni działającą druga kropkę (oczywiście jeśli za nią zapłaci, nie ma lekko).

btw czy uważacie, że Kainici mogą się uczyć Dyscyplin Shintai? A jeśli tak to pod jakimi warunkami? Z Shintai Ciała nie ma specjalnie problemu, bo można je podpiąć pod wysokie poziomy Zniekształcenia, ale co z innymi?


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
19.01.2006 12:26

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Saulot zdołał opanować Ch'iu Muh (nauczył go Xue), więc przy odrobinie samozaparcia...

A Shintai Nefrytu ** pozwala chodzić po dowolnej powierzchni (w tym po suficie...), ja mówiłem tylko o utrzymywaniu równowagi.

Myślałem o wykorzystywaniu Łez Smoka *** w czasie pościgu - gdy ktoś wampira dogania, a ten użyje Smoczego Schronienia, mentalna bariera może na chwilę oszołomić prześladowcę, co pozwoli uciekinierowi zniknąć błyskawicznie w ciemnej uliczce...

Shintai Nefrytu **** (latanie nad Smoczymi Liniami) można wykorzystać w mocno ekstremalny sposób - zakładając, że po wyleceniu poza linię wampir nie spada prosto w dół ale po paraboli, możnaby rozpędzić się do sporej prędkości, "wyskoczyć" z linii i, stosując np. paralotnię albo inne metody szybowania, dolecieć nad inny strumień Chi... Fajny sposób przemierzania Środkowego Królestwa...

Jeśli ktoś ma ochotę pobawić się dyscyplinami, można np. wymyśleć nowe przemiany przy pomocy Shintai Kości ***

I jeszcze jedno - w opisie Czarnego Wiatru stoi, że może on dać dodatkową akcję LUB podwoić prędkość ruchu, to czy to znaczy, że dodatkowej akcji nie można przeznaczyć na ruch? Pytam, bo mój gracz używał Akceleracji (dającej dodatkowe akcje) do zwiewania przed wrogami...

A tak ZUPEŁNIE na koniec - może zmienić nazwę tematu na "Ciekawe zastosowania Dyscyplin Kuei - jin"?;)


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
06.03.2006 21:03

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
w opisie Czarnego Wiatru stoi, że może on dać dodatkową akcję LUB podwoić prędkość ruchu, to czy to znaczy, że dodatkowej akcji nie można przeznaczyć na ruch? Pytam, bo mój gracz używał Akceleracji (dającej dodatkowe akcje) do zwiewania przed wrogami...

W Requiem Akceleracja zdecydowanie zwiększa prędkość ruchu - za każdy punkt Akceleracji dodatkowa pełna prędkość ruchu, czyli podwojenie przy pierwszej kropce, potrojenie przy dwóch itd. W Maskaradzie - nie widzę przeszkód by użyć dodatkowych akcji na poruszanie się - w końcu jedynym ograniczeniem Akceleracji jest to, że dodatkowe akcje trzeba przeznaczyć na czynności fizyczne więc ruch powinien się zaliczać. Oczywiście albo dodatkowy ruch albo dodatkowy atak i chyba to mieli na myśli w podręczniku do Rodziny Wschodu.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
11.03.2006 12:37

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
...czyli strasznie akcelerację osłabili... Daje to chociaż jakieś premie do inicjatywy czy coś w ten deseń?


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
Skocz do:
Początek 1 2 3 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        Najciekawsze zastosowania Dyscyplin