Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Dzikie Pola
        Pytania do mechaniki:
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec
Pytania do mechaniki:
Autor Post
29.05.2005 01:31

Użytkownik jest offline Constructor
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 15
Kot
 0
Czołem Waszmościom! Primo, chciałbym zapytać, kiedy Errata się pojawi. Secundo, mam kilka pytań odnośnie mechaniki:

1. Jak dokładnie płaci się w PW za Przeciwtempo z unikiem? Płacę za pchnięcie, przeciwnik dekladuje przeciwnatarcie, ja deklaruję przeciwtempo i dodatkowo płacę? Czyli 2+5, 7 PW?

2. Jaki jest sens stosowania Pchnięcia wiązanego, skoro kosztuje więcej PW niż normalne i daje mniejszy bonus do inicjatywy?

3. Strzelanie- piszecie, że wykonuje się prosty test biegłości. Czyli wychodzimy od TT 20 i modyfikujemy zależnie od okoliczności według spisu modyfikatorów?

4. Jeśli przy Hreczkosieju stoi: "Dodatkowe 12 punktów cech/biegłości", znaczy to, że mogę podnieść sobie cechy o 12, albo biegłości zwykłe o 12, albo biegłości bojowe o 12? Czy jakoś inaczej? Stosuje się jakieś przeliczniki?

5. I dlaczego, do kaduka, cała mechanika w księdze starosty jest inna niż wszędzie indziej?!

Za odpowiedzi z góry Waszmościom dziękuję!

P.S. Gra naprawdę zacna. Wielki Brat jest pod wrażeniem :)


______________________
29.05.2005 11:11

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Ad. 1: Za pierwszy atak (pchnięcie, cięcie) płacisz normalnie, a gdy przeciwnik Wyprzedza, za Przeciwtempo płacisz 5 PW (w to wliczony jest i unik i cięcie rdzenne/pchnięcie będące kontrakcją na Wyprzedzenie)

Ad. 2: Pchnięciem wiązanym można usunąć Linię.

Ad. 3: Tak - TT normalna plus modyfikatory. Oczywiście Starosta ma prawo zmienić TT, jeśli uzna za stosowne.

Ad. 4: Stosuje się takie same przeliczniki, jak przy punktach z "Pakietów Cech" i "Pakietów Biegłości". Owe 12 Punktów możesz więc wydać na Cechy w stosunku 1:1, na Biegłości Zwykłe też 1:1, a za Bojowe płacisz podwójnie - 2 punkty za +1 Biegłości.

Ad. 5: Z poduszczenia wrogów Rzeczypospolitej napadnięto naszego posłańca, który wiózł per internetum fascykuły z poprawkami i jeden dokument mu wydarto. Właśnie ów dokument, który miał aktualizować Księgę Starosty i ostatek Księgi V do najnowszej wersji mechaniki. :/


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
29.05.2005 16:00

Użytkownik jest offline johnkelly
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 382
Żołdak
 0
Cytat
Cytat użytkownika: MMochocki
...

Ad. 5: Z poduszczenia wrogów Rzeczypospolitej napadnięto naszego posłańca, który wiózł per internetum fascykuły z poprawkami i jeden dokument mu wydarto. Właśnie ów dokument, który miał aktualizować Księgę Starosty i ostatek Księgi V do najnowszej wersji mechaniki. :/


Kiedy będzie errata i gdzie dostępna? (Na stronie?)


______________________
Maciej Janusz Różalski h. Godziemba Miecznik Mazowiecki

Blog polityczny: http://johnkelly.bloog.pl/
Blog dzikopolowy: http://dzikiepola.bloog.pl/
29.05.2005 16:27

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Cytat
Cytat użytkownika: johnkelly
Kiedy będzie errata i gdzie dostępna? (Na stronie?)


Z pewnością będzie na stronie, najprawdopodobniej w formie gotowych stron w PDFie. A tymczasem mogę rozesłać kopię owego skradzionego dokumentu prywatną pocztą - kto chętny, niech da znać na mochocki(at)dzikiepola.com .


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
30.05.2005 10:59

Użytkownik jest offline Constructor
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 15
Kot
 0
To kolejne pytanie:

Czy inicjatywa maleje z każdym ciosem, czy spada tylko przy gradzie ciosów? To znaczy: czy inicjatywę rozpatrujemy tak jak w 7th Sea, gdzie po kolei wywołujemy "numerki" (17,16,15, etc) czy też przerwany grad ciosów "odnawia" inicjatywę?


______________________
30.05.2005 11:51

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Przerwany grad ciosów odnawia inicjatywę - tak, jak to stoi w przykładzie na str. 97-98 (a konkretnie na 98).


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
10.06.2005 10:16

Użytkownik jest offline Kamiro
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 3
Kot
 0
Dlaczego przy strzelaniu "1" to najlepszy rzut? Toż to sprzeczne z tym, co wszędy o mechanice pisane. Wydaje mi się, zę winno stać, żę "20" najlepszy to wynik, a "1" porażka straszliwa, a w przypadku moknięcia broni, gdzie przedział jest "9-19" być winno "2-12". Czytając "z półhaka do Kozaka" zauważyłem, że mechanika tam prezentowana przypomina tą z 1. edycji, gdzie należało rzucić wynik niższy niż wartość "rusznicy". Całe szczęśćie bystra ma głowa dostosowała już całość do odpowiednich przejrzystych standardów "biegłość+20".

Muszę powiedzieć, że nie ma w Księdze V nic o walce bronią inną niż szable, rożny i pałasze. A gdzie berdysze, rohatyny, spisy, czekaniki i inne takie cuda opisane w "Moderunku"?

Naszła mnie idea, coby mechanikę Dzikich Pól nazwać DP20 i rozprzestrzenić na wszelkie możliwe systemy, jako uniwersalny system rozstrzygania testów. Co na to Waszmościowie?




______________________
10.06.2005 11:55

Użytkownik jest offline soetan
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 15
Kot
 0
Cytat
Cytat użytkownika: Kamiro
Dlaczego przy strzelaniu "1" to najlepszy rzut? Toż to sprzeczne z tym, co wszędy o mechanice pisane. Wydaje mi się, zę winno stać, żę "20" najlepszy to wynik, a "1" porażka straszliwa, a w przypadku moknięcia broni, gdzie przedział jest "9-19" być winno "2-12". Czytając "z półhaka do Kozaka" zauważyłem, że mechanika tam prezentowana przypomina tą z 1. edycji, gdzie należało rzucić wynik niższy niż wartość "rusznicy". Całe szczęśćie bystra ma głowa dostosowała już całość do odpowiednich przejrzystych standardów "biegłość+20".

Muszę powiedzieć, że nie ma w Księdze V nic o walce bronią inną niż szable, rożny i pałasze. A gdzie berdysze, rohatyny, spisy, czekaniki i inne takie cuda opisane w "Moderunku"?

Naszła mnie idea, coby mechanikę Dzikich Pól nazwać DP20 i rozprzestrzenić na wszelkie możliwe systemy, jako uniwersalny system rozstrzygania testów. Co na to Waszmościowie?



ano właśnie co z innymi brońmi ,bo przecież ciosy i punkty rozpisane są tylko na rapier i szablę, a co z resztą?


______________________
10.06.2005 13:27

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Imć Kamiro ma rację; będzie to ujęte w erracie. A mechanika dla dodatkowej broni pojawi się w pierwszym dodatku.


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
10.06.2005 13:29

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Liczba postów: 4426
Stara Gwardia
 9
Zaiste można by się dziwić również dlaczego nie ma zasad walki lontownicą do armaty, zasad strzelania z dużych dział, mechaniki pływania okrętami i mechaniki handlu pszenicą.

Mości Panowie. Nie da się wszystkiego upchnąć w jednym podręczniku. Liczyliśmy na Waszą kreatywność... :-P


______________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

10.06.2005 13:33

Użytkownik jest offline soetan
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 15
Kot
 0
Cytat
Cytat użytkownika: ARTUT
Zaiste można by się dziwić również dlaczego nie ma zasad walki lontownicą do armaty, zasad strzelania z dużych dział, mechaniki pływania okrętami i mechaniki handlu pszenicą.

Mości Panowie. Nie da się wszystkiego upchnąć w jednym podręczniku. Liczyliśmy na Waszą kreatywność... :-P


No cóż w pierwszej edycji były.....( zasady do innych broni, jako kopie, berdyszse, i inne)


______________________
10.06.2005 13:34

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Prawda, jednak ja z moich sesji pamiętam, że kopią czy berdyszem nikt nie chciał walczyć. Co najwyżej czekanem i włócznią. Jednak postanowiliśmy w podręczniku podstawowym rozpisać jedynie broń podstawową. Byłyby znów dywagacje, czemu jest czekan, a nie ma maczugi, czemu włócznia a nie kindżał etc. Furda! Dodatkowa broń będzie w internecie, a później w dodatku.


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
10.06.2005 13:39

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Liczba postów: 4426
Stara Gwardia
 9
Podręcznik ma być Wam Mości Panowie pomocą, wskazówką jak grać, a nie Biblią. Zasady tam zawarte możecie i powinniście dowolnie modyfikować jak Wam pasują. Oczywiście będzie nam miło jaśli większość Kompaniji będzie używała niezmienionej mechaniki, bo to będzie świadectwo, iż im do gustu przypadła.

Nie bójcie się obmyślać własnych zasad, własnych ciosów itp. Zachęcam do tego w imieniu wszystkich autorów bardzo gorąco. To Wasza gra!


______________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

10.06.2005 13:42

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
 0
Ty się, mości Kacerzu, nie zajmuj pisaniem postów, tylko stronę rób! Oj, dawno karbowy pracowitego Machlowskiego batem po grzbiecie nie namaścił... :>


______________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
10.06.2005 13:46

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Liczba postów: 4426
Stara Gwardia
 9
Obacz Jegomość tę batoróweczkę. Alazli chcesz by trzewia z Ciebie wypuściła? Rach, ciach i głowa z tą popią brodą wnet spadnie :-P


______________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

Skocz do:
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Dzikie Pola
        Pytania do mechaniki: