Ten serwis używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz terminal może działać lepiej. Chcesz wiedzieć więcej?
Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
Kryształy Czasu: Labirynt Śmierci w muve.pl
Trucizna
  
Witaj, Użytkowniku! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany musisz się zalogować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Karcianych > Jakub Wędrowycz FKGK
        Wędrowycz FKGK - pytania o zasady
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec
Wędrowycz FKGK - pytania o zasady
Autor Post
15.07.2011 09:10

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
W tym temacie możecie zadawać pytania o zasady i mechanikę gry. Jeśli coś jest niejasne to walcie jak w dym.


__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

17.07.2011 10:41

Użytkownik jest offline pawel94
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 8
Kot
Mam kilka pytań co do zasad.
1. Tak jak jest napisane w instrukcji "Niektórzy wrogowie oprócz cechy siła mają także cechę moc. W takim przypadku, jeśli wygrasz z nimi walkę wręcz, to rozgrywa się także pojedynek na moc. I ten pojedynek na moc odbywa się w tej samej kolejce co siła czy w następnej?
2.Gdy zremisowałem zwadę i w nowym miejscu go pokonałem to wtedy walczę z drugim wrogiem w tym samym miejscu i w tej samej kolejce?
3.Gdy się drugi raz z rzędu przegra zwadę to wtedy trzeba odrzucić ze swojej mogiły trofea kart wrogów?
4. W sytuacji , gdy heros jest zaznaczony(przegrał zwadę), w następnej kolejce jeszcze przed walką można go "wyleczyć". I co jest z herosem gdy go się wyleczy lub nie przed następną kolejką


__________________________________________________
18.07.2011 00:23

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Założyciel tematu

Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
Cytat
Cytat użytkownika: pawel94
Mam kilka pytań co do zasad.
1. Tak jak jest napisane w instrukcji "Niektórzy wrogowie oprócz cechy siła mają także cechę moc. W takim przypadku, jeśli wygrasz z nimi walkę wręcz, to rozgrywa się także pojedynek na moc. I ten pojedynek na moc odbywa się w tej samej kolejce co siła czy w następnej?


W tej samej. Najpierw walczysz SIŁĄ i jeśli wygrałeś to walczysz na MOC. Oczywiście jeśli w walce na SIŁĘ wypijesz wcześniej jakiś trunek albo zagrasz kartę Efektu która dodaje modyfikator do Siły i do Mocy jednocześnie to ten modyfikator obowiązuje również w walce na Moc.

Cytat
Cytat użytkownika: pawel94
2.Gdy zremisowałem zwadę i w nowym miejscu go pokonałem to wtedy walczę z drugim wrogiem w tym samym miejscu i w tej samej kolejce?


Dokładnie tak.

Cytat
Cytat użytkownika: pawel94
3.Gdy się drugi raz z rzędu przegra zwadę to wtedy trzeba odrzucić ze swojej mogiły trofea kart wrogów?


To nie ma znaczenia czy przegrasz drugi raz z rzędu. Po prostu jeśli przegrałeś walkę to zaznaczasz Herosa (obracasz na bok) i odrzucasz wszystkie karty Gratów jakie posiadał. Jeśli drugi raz przegrasz to robisz to samo ale dodatkowo musisz odrzucić z Mogiły (kupki z zabitymi wrogami i zrealizowanymi Fuchami) dwa razy tyle punktów Sławy ile miał Wróg, z którym przegrałeś.

Cytat
Cytat użytkownika: pawel94
4. W sytuacji , gdy heros jest zaznaczony(przegrał zwadę), w następnej kolejce jeszcze przed walką można go "wyleczyć". I co jest z herosem gdy go się wyleczy lub nie przed następną kolejką


Jeśli wyleczysz Herosa to go po prostu odznaczasz i tyle.


__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

18.07.2011 18:33

Użytkownik jest offline Laszlo
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 9
Kot
Ok sytuacja taka. Mam na stole dwie fuchy. "Rozprawa z Bardakami", oraz "ostateczne rozwiązanie kwestii bardaków". Walczę z "Bardaki" (jest ich dwóch). jak ich pokonam to wykonam obie fuchy, czy tylko jedną, wybraną?


__________________________________________________
18.07.2011 18:38

Użytkownik jest offline Akio
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 10
Kot
Nie wiem czy wolno mi odpowiadać, ale wykonujesz wtedy obie fuchy :)


__________________________________________________
18.07.2011 18:41

Użytkownik jest offline Laszlo
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 9
Kot
No na logikę też mi się tak wydaje. Jednak wolę się upewnić :D


__________________________________________________
18.07.2011 23:30

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Założyciel tematu

Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
Zgadza się. Obie są wykonane.


__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

19.07.2011 00:17

Użytkownik jest offline pawel94
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 8
Kot
Jakoś nie umiałem się doczytać czy jest jakiś limit na odzienie czy można mieć np. 3 kufajki, wtedy można by było mieć 5 broni .


__________________________________________________
19.07.2011 07:12

Użytkownik jest offline Laszlo
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 9
Kot
Mi sie wydaje, ze 1 rzecz na każdą część ciała.


__________________________________________________
19.07.2011 09:59

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Założyciel tematu

Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
Cytat
Cytat użytkownika: pawel94
Jakoś nie umiałem się doczytać czy jest jakiś limit na odzienie czy można mieć np. 3 kufajki, wtedy można by było mieć 5 broni .


Można posiadać tylko jeden egzemplarz "na sobie" odzienia z danej Kategorii. A zatem jedną Uszankę (na głowie), jedne Gumofilce (stopy) itp. Nie można np. założyć jednocześnie Beretu i Uszanki (bo obie te karty należą do Kategorii Głowa).




__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

19.07.2011 17:47

Użytkownik jest offline Letho
Komandor
Poborowy


Liczba postów: 92
Oferma batalionowa
Pytanie o trzecią Banię
Kto podczas trzeciej bani powinien "wystawić" się pierwszy, bo jak wiadomo ten drugi bedzie na lepszej pozycji bo bedzie mógł ripostowac. Czy pierwszy karty gratów, efektów itp kładzie "polewający", przeciwnik który wystawił dla niego wroga czy może jeszcze ktoś inny...


__________________________________________________
e-mail: grzegorzpiasecki2@gmail.com
20.07.2011 00:06

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Założyciel tematu

Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
Pytanie o trzecią Banię
Cytat
Cytat użytkownika: Letho
Kto podczas trzeciej bani powinien "wystawić" się pierwszy, bo jak wiadomo ten drugi bedzie na lepszej pozycji bo bedzie mógł ripostowac. Czy pierwszy karty gratów, efektów itp kładzie "polewający", przeciwnik który wystawił dla niego wroga czy może jeszcze ktoś inny...


Pierwszy zagrywa karty "polewający", a później reszta w swojej kolejności i tak w kółko dopóki wszyscy nie skończą zagrywać kart i puszczą grę dalej.



__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

22.07.2011 13:09

Użytkownik jest offline irvin
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 21
Kot
Moje pytania:

1. Co daje obrona (daje coś w obecnej wersji zasad?)?
2. Czy kombosy można zagrywać po rzucie kostką? Np. po rzucie okazało się że przegrałem zwadę, ale mam w ręce kolor i chciałbym ocalić swój tyłek i graty - czy mogę tak zrobić?
3. Pytanie o miejsce "Kościół" - karta ma mod siły dla Zombie -1 i mocy dla "Wroga" -2 - to znaczy, że -2 jest dla dowolnego wroga z którym zwadzisz się w kościele, czy dla Jakuba? I dodatkowo karta pozwala po odrzuceniu jednego gratu, dobrać sobie dowolną kartę dewocjonalia - jak rozumiem, pozwala osobie która wadzi się z wrogiem w kościele, a nie osobie która dała przeciwnikowi kościół jako miejsce?
4. Czy modyfikatory z miejsc się kumulują? Np. miejsce mod ma +1 dla maga i +2 dla swołoczy, a wróg należy do obu tych kategorii?
5. Ograniczenia co do ilości gratów obejmują również przeciwników? Co z przeciwnikami "grupowymi" jak nasz ulubiony pochód pierwszomajowy? ;)

I to chyba wsio na razie ;)


__________________________________________________
Na czym polega istota drugiego prawa termodynamiki?
Jak byś się nie zapierał, to burdel rośnie i rośnie.
22.07.2011 14:27

Użytkownik jest offline ARTUT
Admirał
Dowództwo


Założyciel tematu

Liczba postów: 4408
Stara Gwardia
Cytat
Cytat użytkownika: irv_in
1. Co daje obrona (daje coś w obecnej wersji zasad?)?


W momencie gdy przegrałeś walkę na SIŁĘ możesz doprowadzić do remisu (nigdy do wygranej) odrzucając odpowiednią liczbę Gratów tak by wyrównać różnicę. Np. gdy przegrałeś o 1 punkt to odrzucasz Uszankę, która daje 1 Punkt Ochrony. Nie dotyczy to walki na MOC bo tam nie można ochronić się.


Cytat
Cytat użytkownika: irv_in
2. Czy kombosy można zagrywać po rzucie kostką? Np. po rzucie okazało się że przegrałem zwadę, ale mam w ręce kolor i chciałbym ocalić swój tyłek i graty - czy mogę tak zrobić?


Tak, "kombosy" można zagrywać w dowolnym momencie gry. Oczywiście przeciwnik po Twoim zagraniu może zagrać mocniejszego "kombosa" by anulować Twojego. Warunek jest tylko taki, że rzucać go może tylko wtedy jeśli taki "kombos" ma sens (np. rzuciłeś Trójkę by wyleczyć swego Herosa więc przeciwnik jeśli rzuci mocniejszą Trójkę to leczy swojego, a anuluje Twoje zagranie. Nie może tego jednak zrobić jeśli jego Heros jest "zdrowy").


Cytat
Cytat użytkownika: irv_in
3. Pytanie o miejsce "Kościół" - karta ma mod siły dla Zombie -1 i mocy dla "Wroga" -2 - to znaczy, że -2 jest dla dowolnego wroga z którym zwadzisz się w kościele, czy dla Jakuba? I dodatkowo karta pozwala po odrzuceniu jednego gratu, dobrać sobie dowolną kartę dewocjonalia - jak rozumiem, pozwala osobie która wadzi się z wrogiem w kościele, a nie osobie która dała przeciwnikowi kościół jako miejsce?


Modyfikator "Wróg: Moc -2" w Kościele dotyczy KAŻDEGO Wroga, z którym przyjdzie Ci walczyć w Kościele na MOC.

Oczywiście zasada karty Kościół pozwala na odrzucenie dowolnego Grata i wymianę go na Dewocjonalia Herosowi, który trafia do tego Miejsca a nie właścicielowi karty.


Cytat
Cytat użytkownika: irv_in
4. Czy modyfikatory z miejsc się kumulują? Np. miejsce mod ma +1 dla maga i +2 dla swołoczy, a wróg należy do obu tych kategorii?


Oczywiście. Jeśli wróg należy np. do dwóch różnych Kategorii (np. Władza i Swołocz) a dane miejscu obu takim Kategoriom przyznaje modyfikatory to należy je zsumować.


Cytat
Cytat użytkownika: irv_in
5. Ograniczenia co do ilości gratów obejmują również przeciwników? Co z przeciwnikami "grupowymi" jak nasz ulubiony pochód pierwszomajowy? ;)


Tak ograniczenia do ilości Gratów dotyczą wszystkich Wrogów także tych "grupowych". Pochód Pierwszomajowy może dysponować tylko dwoma Gratami będącymi Bronią. Stąd też jakkolwiek komicznie by to nie brzmiało Nietopyrze mogą "latać" uzbrojone np. w dwie Kosy, uchlane Skrzynką pryty, i z ubranymi Gumofilcami i Uszanką :) Niby to nie jest do końca realistyczne, ale na pewno jest śmieszne, a mi jako autorowi zależało by gra była zabawna a nie przypominała grę w szachy :D


__________________________________________________
Artur "ARTUT" Machlowski | Redaktor Naczelny | Valkiria Network | www.valkiria.net

Jak już tu ktoś kiedyś wspomniał, wszyscy powiedzą co sądzą, pokłócą się, poobrażają, poprzepraszają a ARTUT i tak zrobi swoje...

22.07.2011 17:44

Użytkownik jest offline Kalamadei
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 72
Oferma batalionowa
no to jedno moje pytanie ktore wg mnie jest jasne ale mama uczyla ze lepiej pytac 3 razy niz grac jak palant:

spora czesc wrogow ma tylko jeden modyfikator tzn walczy sie z nimi albo na sile albo na moc. Moje pytanie brzmi: no qrde tankuje mojemu pochodowi skrzynke pryty wiec ma 8sily normalnie + 4 od pryty ALE pryta dodaje rowniez +4 do mocy i czy wrog majacy bazowe 0 po wypiciu alkoholu czy zagraniu karty efektu ma rowniez moc na ktora trzeba walczyc??

wg mnie to byloby bez sensu zeby kogos niemagicznego na sile umagiczniac ale gwoli jasnosci pytam

Jezusie Nazarejski ale sie rozpisalem


__________________________________________________
Skocz do:
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Karcianych > Jakub Wędrowycz FKGK
        Wędrowycz FKGK - pytania o zasady