Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
GOG.com
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Systemy Autorskie
        Korpergeist: Mrok Magia Maszyna [steampunk/ddark fantasy + posapokaliptyka]
Korpergeist: Mrok Magia Maszyna [steampunk/ddark fantasy + posapokaliptyka]
Autor Post
15.09.2009 01:07

Użytkownik jest offline spawnn
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 125
Mięso armatnie
Korpergeist: Mrok Magia Maszyna [steampunk/ddark fantasy + posapokaliptyka]
Korpergeist
Mrok Magia Maszyna

[steampunk/dark fantasy + postapokaliptyka]

Świat gry Korpergeist stanowi oryginalne i spójne połączenie zadziwiającej techniki parowe i ogólnie klimatu steampunkowego z klasycznym wydaniem konwencji dark fantasy. Dochodzi do tego wiele elementów ubarwiających całość w postapokaliptyczne smaczki. Choć takie określenie tego systemu i tak nie odda w pełni jego unikalnego klimatu i świata. Tutaj para, proch, miecz oraz magia spotykają się na powojennych Pustkowiach, wielkich miastach, Dzikich Ziemiach, przydrożnych karczmach, czy na Dzikim Wschodzie.

Na kontynencie 20 lat temu skończyła się Wielka Wojna, ten konflikt odmienił całkowicie znany świat. Najeźdźcami były elfy – przybysze z przyszłości, deponujące potężną technologią stanowiącą połączenie magii i inżynierii. Ich piekielne machiny, mordercze bomby i straszliwy gaz bojowy w ciągu 40 dni zmieniły połowę kontynentu w Pustkowia oraz Krainę Umarłych – ziemie pogrążone straszliwą zarazą. Prócz tych krain istnieje wiele innych ciekawych krajów tętniących życiem. Rozległe państwa reptilonów na południu i zachodzie szczycą się dawną potęgą i egzotyczną kulturą, ale jednocześnie borykają się z wieloma problemami. Respublika Lenhorska – rzeczpospolita szlachetnych półorków stanowi ostoję pijaństwa, awanturnictwa, fantazji oraz honoru we wschodniej części starego świata. Zaraz za tym dziwnym krajem rozciągają się surowe Dzikie Ziemie pełne barbarzyńców i nie tylko. Za nimi ostoją cywilizacji są jeszcze kolonie. Stara Kolonia jest ojczyzna kowbojów, wolności i rewolwerowców, a Nowa Kolonia to miejsce nieustannych starć cywilizacji zachodzi z egzotycznymi i dzikimi plemionami tubylców. Należałoby do tego wszystkie dodać mnogość ras: cywilizowanych (choć nielicznych) goblinów, krasnoludów, gnomów, wiele odmian elfów, półorków i w końcu ludzi. Mnogość nacji i organizacji, takich jak Nordowie, krasnoludzkie klany, zakony i rzesze chaośników, a także różnorodność organizacji i kultów religijnych – zarówno klasycznych bogów ze starego panteonu, jak i dziesiątki nowych, większych i mniejszych bożków.



Na koniec tylko parę słów o samych Korpergeistach. Są to złośliwe demony, pracujące najpewniej dla szarych elfów (tych samych, którzy próbowali 20 lat temu najechać kontynent zbrojnie, lecz im się to nie udało), które opętują różnych ludzi w celach znanych tylko ich mocodawcom. Jednak opętują oni tylko pewne typy osób i to nie jeden raz, a cyklicznie. Samo opętanie jest bardzo sprytne, ofiara zachowuje się na pozór normalnie, jednak musi wykonać zadanie zlecone jej przez demona. Po porażce lub sukcesie delikwent po prostu traci przytomność i budzi się z dziurą w pamięci.  Zadania są różne, lecz najczęściej niezbyt dobre i uczciwe – w końcu za wszystkim stoją szare elfy. Wszyscy Bohaterowie Graczy są opętanymi, czyli od czasu do czasu dostają zadania od Korpergeistów. Najczęściej nie całość kompanii dostaje zadanie w jednym czasie, dlatego wśród drużynników panuje stała podejrzliwość, a opętani muszą wykazać się sprytem, by nie zwrócić uwagi kompanów. Dlatego też trzymają się razem – by się nawzajem pilnować, aby nie zrobić nic, czego mogliby żałować i nie przykładać się do elfickiego planu, a także chcą wspólnie próbować rozwikłać zagadkę samych opętań. Nie da się w tych paru zdaniach ująć całości bogactwa tej gry, dlatego mam nadzieję, że tym opisem zachęciłem Cię do przeczytania przynajmniej Wprowadzenia, który znajdziesz w podręczniku.

Korpergeist to 195 stronicowy podręcznik pełen ilustracji, o bardzo bogatym i rozbudowanym opisie świata, a także innowacyjnej i bardzo nietypowej mechanice (ciekawy sposób tworzenia postaci, taktyczny i trochę „pokerowy” system walki, „tarczowy” system strzelania i „zręcznoścowo-bilardowa” metoda rzucania zaklęć – lecz jednocześnie zostały podane uproszone wersje mechaniki dla bardziej konserwatywnych graczy). Barwny świat i ciekawa mechanika, uzupełnione o nowatorski element samego prowadzenia rozgrywki – motyw z opętaniami przez Korpergeisty, czyni z tej gry pozycje na tyle ciekawą na rynku polskich autorek, że warto, abyś to sprawdził. Zresztą sam fakt, że jest to kompletny, bogato ilustrowany, polski system autorski sprawia, że jako fan RPG nie powinieneś przejść obok niego obojętnie!

Korpergeist 1.00b
Ściągnij!

Obowiązkowo zajrzyj na forum gry (wkrótce pełna strona) – podziel się swoimi uwagami, opinią, okaż wsparcie lub pogardę – wedle woli!
www.Korpergeist.prv.pl

Możesz też skontaktować się bezpośrednio ze mną (autorem):
spawnn(małpiatka)wp.pl
gg: 1844130

Dziękuję za poświęcony czas i uwagę oraz pozdrawiam,
Dariusz „Spawnn” Siwek - autor


__________________________________________________
"Człowiek człowiekowi równy... w momencie narodzin i śmierci"

Jegomość sobiepan,
Dariusz Pius Siwek
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Systemy Autorskie
        Korpergeist: Mrok Magia Maszyna [steampunk/ddark fantasy + posapokaliptyka]