Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
GOG.com
Valkiria - Polub nas na Fejsie
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Valkiria Network > V-Game
        V-Game: pomysły oddolne
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec
V-Game: pomysły oddolne
Autor Post
04.04.2009 13:25

Użytkownik jest offline Gregg
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 171
Mięso armatnie
Jednorazowe przedmioty i aukcja w ciemno
Pozwoliłem sobie utworzyć nowy temat, ponieważ wątek "Plany rozwoju" wydaje mi się przeznaczony do publikowania właśnie planów twórców wobec gry, które są potem dyskutowane w gronie ogólnym.

Natomiast ja chcę założyć wątek, w którym sami użytkownicy mogą podsuwać swoje pomysły na nowe elementy gry, lub modyfikację istniejących. Pewne pomysły (np. na okno z opisem bio żołnierza) już się pojawiały na forum, więc dobrze, żeby istniało jedno miejsce, gdzie można takie rzeczy wpisywać i idee nie giną w natłoku przypadkowych tematów.

A teraz już mój pomysł (a raczej kompilacja pewnych pomysłów w jednym):

Generalnie chodzi o wprowadzenie przedmiotów jednorazowego użytku. To znaczy takich, które po kliknięciu na nich (plus dodatkowe okno potwierdzenia) działają w jakiś sposób i znikają z wyposażenia. Przewiduję dla nich przede wszystkim dawanie niewielkich bonusów do cech bazowych ('na stałe') lub większych tymczasowo (przede wszystkim do energii). Te silniejsze mogą się wiązać z pewnym ryzykiem zmniejszenia innych cech. Oczywiście pomysłów na takie przedmioty i ich zastosowanie może być daleko więcej.

Zanim przejdę do opisu zestawu przedmiotów jednorazowego użytku, które sobie wymyśliłem, jeszcze pomysł jak je zdobywać.

Otóż te przedmioty mogą być kupowane w kantynie, sklepie, czy magazynie (z tym, że nie jest to traktowane jako 'akcja', pochłaniająca energię czy ustalony czas, aczkolwiek w celu skorzystania ze sklepu nie można wykonywać żadnej innej akcji).

Aby jednak urozmaicić zwykłe kupowanie i ograniczyć dostęp do tych przedmiotów, proponuję pewnego rodzaju aukcję w ciemno (opierałem się na 'handlu' z gry Dark Orbit). Polega to na tym, że np. o północy każdego dnia w sklepie pojawia się pełen (albo i nie pełen) zestaw dostępnych przedmiotów. Większość w jednej sztuce tylko. I teraz zainteresowani wpłacają wybraną przez siebie kwotę na dany przedmiot (można na kilka, nawet na wszystkie). Kasa ta NIE ULEGA zwrotowi. Program sprawdza, czy w danym momencie jest to najwyższa oferta na dany przedmiot. Jeśli tak, to pojawia się info, kto zainwestował najwięcej (imię) ale bez podania wpłaconej kwoty. Zresztą, opcjonalnie może nawet nie być tej informacji, albo np. ile osób do tej pory inwestowało w towar, żeby jakaś orientacja jednak była.

Zabawa w tym, że nie mamy pojęcia, jaką sumę zainwestował człowiek przed nami, musimy to wyczuć i spróbować go przelicytować w ciemno. O północy następnego dnia wszystkie licytacje się kończą i towary otrzymują żołnierze, którzy wylicytowali najwięcej. WSZYSCY bezzwrotnie tracą wpłacone pieniądze (które sobie tak idą na zbożny cel, typu odmalowanie świetlicy).

Jest to o tyle fajna sprawa, że można za psie pieniądze dostać coś naprawdę mocnego, ale też każdy myśli podobnie i czyha na okazję. Ważne jest, żeby program oddawał informację graczowi, czy jego aktualna stawka przelicytowała poprzednią. Jeśli nie - i tak traci wpłaconą kasę, ale wciąż może licytować dalej (tyle, że wpłaty się nie kumulują, za każdym razem jakby płaci od zera. Po prostu od razu trzeba zalicytować odpowiednio wysoko. Inna taktyka, to wpłacanie kroczkami niewielkich sum, aż do momentu, gdy program powie, że w tej chwili nasza wpłata jest najwyższa.)

Jest także dodatkowa opcja - dany przedmiot można też kupić od razu, wpłacając podaną przy nim cenę nominalną. Która jest oczywiście bardzo zawyżona. Ale jeśli ktoś naprawdę jest zdesperowany, by zdobyć dany przedmiot, ma dużo kasy i nie chce inwestować w aukcję w ciemno, ma możliwość zakupu tego przedmiotu, co kończy aukcję na dany przedmiot do następnej północy (oczywiście, pozostałe przedmioty są nadal dostępne).

Przedmiotów danego rodzaju może być dostępnych klika i wówczas wygrywają np. 3 najwyższe oferty. Fajnie, gdyby dostępność i liczba przedmiotów oraz ich cena 'Kup teraz' zmieniała się codziennie (prosta generacja losowa w ustalonych ramach).

A teraz moja przykładowa lista przedmiotów JEDNORAZOWEGO użytku (nazwy i opisy umowne, orientacyjne). Każdy przedmiot może mieć swoją wersję słabszą (bezpieczną) i silniejszą, która wiąże się z ryzykiem utraty innych cech.

Mikrosterydy - dodają +10 do Siły bazowej. Działanie natychmiastowe. Może być niewielka szansa na utratę Celności (2% -5).

Chip koordynacji oko-ręka - dodaje +5 do Celności bazowej.

Stympak - pakiet stymulantów zapewniający +10 do Wytrzymałości bazowej. Może być niewielka szansa na utratę Siły (2% -5).

Udział w sesji upolityczniającej - pranie mózgu... Znaczy, udział w programie szkoleniowym, który skutkuje umocnieniem przekonania własnej wartości, lojalności wobec MSV i nienawiści wobec wroga. +10 do Morale. Działanie natychmiastowe (bo sesje niby trwały wcześniej, ale efekt ostateczny wchodzi od razu), względnie umożliwia to pojawienie się w zestawie akcji gracza takiej dodatkowej, czasowej akcji, która zapewnia powyższy efekt.

Napieraj-V - zestaw wzmacniający kondycję. W wersji podstawowej zapewnia jednorazowo natychmiastowe ODZYSKANIE +50 energii (nadmiar powyżej max. wartości bazowej albo jest tracony, albo tymczasowo ją podnosi). W wersji rozwiniętej natychmiastowo ODZYSKUJE całą energię (do maksymalnej wartości bazowej), ale z ryzykiem trwałej utraty Wytrzymałości, Energii bazowej lub innych cech.

Zastrzyk nanobotów - Natychmiastowo +5 do Energii bazowej.

Chip umiejętności - Natychmiastowo +10 do Doświadczenia.

Los na loterii - Wygrywa się od 0 do 500 kredytów (z tym, że szanse na wyższe wygrane są odpowiednio mniejsze)

Komora temporalna - Najnowsza, eksperymentalna technologia. Po wykorzystaniu gracz "cofa się w czasie", co powoduje natychmiastowe anulowanie efektów bezpośrednio poprzednio wykonanej akcji. Wszelkie bonusy (także te ujemne) zostają wycofane, przywracany jest także poprzedni stan energii. Oczywiście poświęconego czasu REALNEGO nie da się cofnąć. To jednak wymagałoby od programu zapamiętywania stanu współczynników przed akcją.


__________________________________________________
04.04.2009 14:28

Użytkownik jest offline Mol
Komandor
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 789
Twardziel
A myślalem, że to ja sie rozpisuję z pomysłami ;)

Jak dla mnie brzmi to ciekawie, nie wiem jak z wprowadzeniem tego w życie od strony technicznej, ale takie przedmioty to byłaby super sprawa.


__________________________________________________
careful with that axe, eugene
04.04.2009 16:07

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
Dobrze, że założyłeś ten temat. Postanowiłem zebrać ze wszystkich tematów wszystkie pomysły w jedno miejsce i to miejsce będzie tym miejscem! Angar!
Kryterium pomysłów, by dostać się na tę listę było proste: cień sensu.

1. Możliwość przeglądania wszystkich akcji w czasie trwania aktualnej (Mustafa)
2. Tworzenie oddziałów/załóg statków (Mol)
3. Wymiana handlowa (Mol)
4. Możliwość realizacji misji w grupie (Mol)
5. Możliwość przeszukiwania Koszar pod kątem stopnia oraz aktywności w danym tygodniu (Mol)
6. Bonusy/odznaczenia dla Weteranów (Nasstar)
7. Kolejkowanie czynności (Nasstar)
8. Zamiana przycisków Anuluj i Ok przy próbie odwołania akcji na TAK i NIE (Mol)
9. Możliwość opisania postaci przez gracza (Nasstar)
10. Opis poszczególnych statystyk z zaznaczeniem na co przekładają się w grze (el coyote)
11. Anulowanie akcji nie powinno zabierać energii (el coyote)
12. Możliwość dodawania naszywek na mundury, tworzenia tatuaży oraz fryzur (Mitrodziej)
13. Ograniczenie ilości osób mogących brać udział w danej misji (Hendley)
14. Dziennik polowy (Mustafa)
15. Odznaczenia określające przynależność do danego oddziału/komandorii (Mol)
16. Specjalne bronie dla członków danych Komandorii (Mol)
17. Epic itemz oparte na fetyszach grających (Wiewiór)
18. Historia zdarzeń (wykonanych akcji wraz z ich rezultatami) (XeroBoy)
19. Energia regeneruje się szybciej o 2% - 5% gdy użytkownik jest online (XeroBoy)
20. Misje proste, jak np. czyszczenie szaletów (XeroBoy)
21. Komora relaksacyjna powinna regenerować energię do 100 (Craven)
22. Komora przywraca energię szybciej niż zwykły relaks (Gregg)
23. Lepsze i gorsze komory relaksacyjne (Gregg)
24. Stworzenie "stolików" (czatów), gdzie można by pograć w proste gry, pohandlować przedmiotami lub po prostu porozmawiać (Narmo)
25. Morale powinno mieć wpływ na powodzenie/niepowodzenie akcji (XeroBoy)
26. Możliwość komentowania postaci graczy (Mustafa)
27. Żadne niepowodzenie nie powinno odejmować PD (dark kaczuszka)
28. Zgłaszanie ochotników na misje (zapisy na misje o konkretnej godzinie) (MMochocki)
29. Tworzenie oddziałów pod dowodzeniem oficerów (MMochocki)
30. Graficzna reprezentacja rozmieszczenia oddziałów/jednostek (MMochocki)
31. Dowódcy wyposażeni w możliwość podejmowania decyzji taktycznych (MMochocki)
32. Skala makro i mikro gry (mapy sytuacyjne/strategiczne) (MMochocki)
33. Ustalenie kwestii umierania postaci (MMochocki)
34. Zróżnicowanie sposobów eksterminacji Gildian i Polterów (Mol)
35. Możliwość użytkowania przedmiotów powinna zależeć od statystyk, nie tylko od doświadczenia (Craven)
36. Dodanie do gry Organizacji KBZ (Nasstar)



__________________________________________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



04.04.2009 19:11

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 627
Twardziel
To i ja trochę to spróbuję uporządkować i wyciągnąć co istotniejsze/ważniejsze/realniejsze. Pomysłodawców usuwam, bo gdzieniegdzie kłóciłbym się kto pierwszy rzucił dane hasło :D

- Możliwość przeglądania wszystkich akcji w czasie trwania aktualnej plus możliwość przeglądu loga ze swoimi dotychczasowymi (z wynikami). IMO nie powinno być to trudne.
- Zamiana przycisków Anuluj i Ok przy próbie odwołania akcji na TAK i NIE - prosta rzecz.
- Możliwość opisania postaci przez gracza - małe a ucieszy masę graczy-grafomanów. Powinno być trywialne (jedno pole tekstowe)


Przyszłość dalsza:
- Tworzenie oddziałów/załóg statków robienia misji w grupach (tu się wliczy robienie zapisów na misje).
- Wymiana handlowa


Fajnie by było:
- Bonusy/odznaczenia dla weteranów
- Przekładanie się cech na możliwość używania sprzętu a najlepiej jeszcze na szansę powodzenia w misjach.
- Anulowanie akcji nie powinno zabierać energii - bo to podwójne karanie użytkownika. Ale Artuś wie lepiej...
- Odznaczenia określające przynależność do danego oddziału/komandorii - niby proste ale pewnie się odwlecze jako "mało ważne"
- Żadne niepowodzenie nie powinno odejmować PD


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
05.04.2009 02:52

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
*cenzura*no nie wiesz ile czasu zajęło przejrzenie wszystkich tematów i wypisanie pomysłów. Autorzy są oryginalni, pierwsze posty się liczą (kto pierwszy ten lepszy, jak w piaskownicy). GG nie. Inaczej byłoby 343214 punktów ;p.

Dzięki za sprostowanie co by się przydało ale chyba wszyscy wiedzą co tak a co nie ^^

Jak zrobiłem jakieś błędy ortograficzne to sorryx ale dostałem -5 PD i ze smutku musiałem się spić.
Buziaki


__________________________________________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



05.04.2009 08:48

Użytkownik jest offline Mol
Komandor
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 789
Twardziel
Ta gra jest naprawdę niepowtarzalna. Ja właśnie dostałem -10 PD ;[ "Zapomniałeś niektóre procedury", trzymajcie mnie :[


__________________________________________________
careful with that axe, eugene
05.04.2009 09:59

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
Przez noc misji all my skillaz +0/+0/+0/+0/+0 i tylko morale +5.

Dzięki tej grze zostanę etatowym alkoholikiem.

"Czemu pijesz?"
"Przez Vgame."


__________________________________________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



05.04.2009 11:51

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 627
Twardziel
Ja teraz chyba wyrównuję królikowego farta bo 3 razy po dupie dostałem. w sumie 3x traciłem celność, -20 wt i ciągle 0 PDków.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
05.04.2009 12:37

Użytkownik jest offline Gregg
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 171
Mięso armatnie
Przykro mi, że macie pecha. Ja dziś dostałem +30 do morale z opisem "Rebelia opanowana. Ku chwale Valkirii!". Aż się przestraszyłem, że ta akcja zniknie. Ale widać jest nowa (ta sama rebelia). Generalnie jednak te kilka ostatnich postów to straszny off-top prawda? To jest wątek o pomysłach naszych.

A skoro tak, to podaję kolejny pomysł, rodem z niektórych gier crpg:

Na profilu gracza podawana jest krótka lista (na bieżąco aktualizowana), największych osiągnięć żołnierza. Niezależna od specjalnych spraw, typu medale, trofea itd. A więc np. właśnie te osiągnięcia epickie ("Opanowana rebelia na Ziemia IX"), osiągnięcia tymczasowe typu "Najsilniejszy żołnierz kompanii" (gdy rzeczywiście gracz ma aktualnie najwyższą daną cechę), czy nawet te wydarzenia pechowe w odpowiedniej skali "Największy pechowiec oddziału" - gdy gracz poniesie porażkę ileś tam razy z rzędu. To ostatnie znowu wymaga od programu spamiętywania kolejnej zmiennej (liczba porażek akcji w jednym ciągu).


__________________________________________________
05.04.2009 16:09

Użytkownik jest offline Gregg
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 171
Mięso armatnie
Nowy pomysł: Pojazdy eksperymentalne.

Polega to na tym, że dostępne stają się specjalne pojazdy, do których potrzebni są 'piloci-oblatywacze'. Nazwa jest orientacyjna, bo to nie muszą być tylko pojazdy latające. Takie pojazdy mają naturalnie odpowiednie wymagania wstępne, po czym, po ich wybraniu stają się czymś w rodzaju dodatkowej długotrwałej akcji. Mianowicie oprócz zapewniania jakiejś stałej premii do cech (tak jak zwykły pojazd), do każde dajmy na to 6h używania pojazdu (czyli po prostu, gdy jest wybrany w wyposażeniu), żołnierz dostaje niewielki ekstra żołd, ale istnieje ryzyko utraty np. wytrzymałości, czy morale. Po odbyciu pełnej tury 'oblatywania', np. 3 dni nieprzerwanego używania sprzętu, gracz otrzymuje końcową nagrodę - spory bonus na stałe do pewnych cech (zazwyczaj morale i doświadczenia), który zachowuje nawet po zdjęciu pojazdu eksperymentalnego.

Po odbyciu takiego cyklu próbnego gracz może podjąć następny.

To jest 'akcja' bierna, ponieważ nie wymaga dodatkowego klikania, wystarczy raz założyć pojazd eksperymentalny i nie przeszkadza w wykonywaniu innych normalnych akcji i nie powoduje zużycia energii, ALE tę zaletę równoważy fakt, że takie 'oblatywanie' wiąże się z ciągłym ryzykiem utraty cech co pewien czas. Albo dajmy na to, sprzęt może nawet wybuchnąć, mocno kalecząc delikwenta. Co więcej, przerwanie próby, czyli zdjęcie przedmiotu wiąże się z utratą końcowej nagrody (ale ewentualnie utracone po drodze cechy oczywiście zostają). Dodatkowo uniemożliwia to zakładanie innych przedmiotów tego rodzaju w czasie trwania cyklu próby, jeśli nie chcemy jej przerwać.

Podobny mechanizm można zastosować nie tylko do pojazdów, ale także do innych elementów wyposażenia (psychohełm, eksperymentalne pancerze wspomagane, broń itd).


__________________________________________________
05.04.2009 17:17

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
Gregg mądrze proponuje. Przydałoby się jakieś profilowanie bohatera, żeby te nieszczęsne klony choć trochę się od siebie różniły. Specjalizacja inżynierska / techniczna dająca wyższe premie ze sprzętu (i dostęp do eksperymentalnego sprzętu) byłaby ciekawą opcją.


__________________________________________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
05.04.2009 17:22

Użytkownik jest offline MMochocki
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 801
Twardziel
Cytat
Cytat użytkownika: Gregg
Przykro mi, że macie pecha. Ja dziś dostałem +30 do morale z opisem "Rebelia opanowana. Ku chwale Valkirii!". Aż się przestraszyłem, że ta akcja zniknie. Ale widać jest nowa (ta sama rebelia).


I to jest fatalna informacja. Widać, że w tle nie ma żadnej spójnej fabuły rozwijanej w świecie gry. Rebelia będzie sobie trwała w nieskończoność. Żadne akcje czy brak akcji ze strony graczy nie mają znaczenia. Demotywujące. :(


__________________________________________________
Michał Łukasz Mochocki
--
http://mmochocki.blogspot.com
http://gamedec.ukw.edu.pl
https://www.facebook.com/Gamedec.UKW
05.04.2009 18:39

Użytkownik jest offline XeroBoy
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2689
Stara Gwardia
Nie, po prostu na tej zasranej planecie IX ciągle wybuchają rebelie. Nie lubią nas tam.


__________________________________________________
XeroBoy | Dowódca Wywiadu MSV www.valkiria.net

QcV!



05.04.2009 19:11

Użytkownik jest offline Gregg
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 171
Mięso armatnie
I dlatego rzeczywiście fajne byłoby jakieś proste graficzne oddanie strefy "terenów kontrolowanych" przez nas i przez "tych złych". W ostateczności podanie wartości procentowej. My 40% kontroli, rebelia 34% (reszta neutralna).

W momencie, gdy któraś ze stron zdobywa zdecydowanie większą, ustaloną przewagę procentową - misje na tej planecie zostają tymczasowo zablokowane. Jeśli to my rządzimy, dostajemy nową, fajną misję wartowniczą/'pokojową' na tej planecie, jeśli ją stracimy, przez jakiś czas planeta w ogóle nie jest dostępna.

Dodatkowo, te planety mogłyby "żyć", to jest z upływem czasu rebelia powoli zdobywa przewagę, a do nas należy nie dopuszczenie, aby przejęli planetę, bo nas to pozbawia fajnych nagród i akcji. To zachęci do skupiania sił i wybór akcji planetarnych. Da jakieś pozory pracy zespołowej, bo przecież jedynie wysiłkiem wszystkich (udane misje podnoszą procent opanowania terenu) można utrzymać/zdobyć planetę.

Dla tych co graja w Warhammer Online - to coś w rodzaju przejmowania stref PvP punktami zwycięstwa.


__________________________________________________
05.04.2009 20:13

Użytkownik jest offline Mol
Komandor
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 789
Twardziel
Rzeczywiście przydała by się mapa z sektorami zaznaczonymi na odpowiednie kolory - nasze, Polterian, Gildian i rebeliantów. Dowództwo ogłaszało by ofensywę w danym sektorze i mogły by się pojawiać misje (na co dzień niedostępne) typu "pacyfikacja rebelii" czy "konwój zaopatrzenia". Gdyby był wreszcie podział na oddziały, to te właśnie oddziały mogłyby dostawać różne misje, w różnych sektorach galaktyki. Odpowiednia ilość sukcesów pozwalałaby na przejęcie sektora, zbyt duża ilość porażek powodowała by wypchnięcie V-oddziałów z sektora. Żeby to miało sens w pełni, to sukcesy powinny zależeć od tego jakie są statystyki atakujących żołnierzy.


__________________________________________________
careful with that axe, eugene
Skocz do:
Początek 1 2 3 4 Dalej Koniec  
Forum
 Valkiria Network > V-Game
        V-Game: pomysły oddolne