Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
GOG.com
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Legenda Pięciu Kręgów
        Technika 4 rangi Bushi Akodo
Technika 4 rangi Bushi Akodo
Autor Post
13.06.2005 00:02

Użytkownik jest offline sir_Miszczu
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 5
Kot
4 ranga w szkole bushi Akodo
Mam pytanie związane z tą techniką. Pozwala ona graczowi bez podbić trafiać w wybrane miejsca przeciwnika lecz bez dodatkowych kości obrażeń. No właśnie, co w takim razie tak naprawde daje takie precyzyjne trafienie? Przecież kiedy gracz zadeklaruje, że celuje w głowe i trafi to musi mieć to jakieś konsekwencje poza zwykłymi obrażeniami. Zresztą gdyby przyjąć tak jak jest w podręczniku to ta technika jest niewiarygodnie słaba w porównaniu z innymi 4 rangi. Bo tak naprawde można jej użyć tylko w celach pokazowych lub niektórych sytuacjach (wytrącenie miecza czy coś w tym stylu). Jak wy ją interpretujecie?


__________________________________________________
20.06.2005 18:15

Użytkownik jest offline Modilus
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 50
Żółtodziób
Ranga IV, jak napisałeś, daje "darmowe przycelowanie", które jednak nie zwiększa obrażeń (jeżeli chcemy zwiększyć obrażenia, trzeba podbijać). Cóż to daje? Daje to mianowicie tyle, że bez zwiększania poziomu trudości, mogę ciąć przeciwnika przez oczy - i nie potrzebne wcale zwiększanie obrażeń, nawet normalne obrażenia, zadane prosto w patrzałki sprawiają, że przeciwnik jest oślepiony. Cięcie w nadgarstek, które uniemożliwia dalszą walkę nie oburęcznemu przeciwnikowi, też nie wydaje mi się złym rozwiązaniem. A przecięcie ścięgien udowych zaraz poniżej biodra? - przeciwnik pada na ziemię i już w swoim życiu (chyba dość krótkim) nie pobiega. Doskonałm rozwiązaniem jest też podcięcie ścięgien pod pachą przeciwnika, kiedy ten wzniesie ręce do ciosu.

Ranga IV wcale nie jest słaba, o ile tylko grasz z rozsądnym MG. Nawet małe obrażenia, zadane w odpowiednie miejsca mogą wyłączyć przeciwnika z walki.
Wszystko zależy od interpretacji. Facet robi przycelowanie na szyję i zadając np. 15 obrażeń przecina tętnicę - z tabelki wynika, że nie zabija przeciwnika, bo ten spadł dopiero na -3, ale patrzmy realnie... :)


__________________________________________________
Jeśli chcesz rozśmieszyć Pana Boga, opowiedz mu o swoich planach.
20.06.2005 18:20

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 627
Twardziel
+ jeśli to popis umiejętności szermierczych, lub próba skończenia walki przed jej początkiem to ranga to ułatwia.

Takie podbicie ułatwi rozcięcie pomarańczy na czworo, bądź pozwoli ściąć jedną brew lub wąs przeciwnikowi, co powinno go zrazić do walki z tak wprawnym bushi.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
20.06.2005 20:50

Użytkownik jest offline sir_Miszczu
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Założyciel tematu

Liczba postów: 5
Kot
Rzezcywiście, technika ta jednak jest mocna. Zasięgłem rady jeszcze u kogoś innego i też potwierdził tylko co tu napisaliście. Nie wiem czemu początkowo mi coś w niej nie pasowało, choć fakt faktem, że wiele zależy tu od MG a i jej opis w podstawce mógłby być nieco jaśniejszy :)
Dzięki.


__________________________________________________
23.06.2005 21:39

Użytkownik jest offline Shosuro Bantaro
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 3
Kot
Technika zaiste potężna. Całe szczęście, że BG tak rzadko dożywają do 4 rangi... :P


__________________________________________________
06.11.2005 20:12

Użytkownik jest offline bugi
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 7
Kot
ta technika ma dwa cele:)
1. pokonanie przeciwnika w sposob iscie spektakularny (to oczywiscie zalezy od gracza)
2. - zdobycie chwaly poprzez dokonywanie spektakularnych czynow podczas walki - innymi slowy - cos co da graczowi powod do szpanu :)

Moim zdaniem jest bardzo ciekawa technika, ktora daje doskonale pole do popisu dla gracza i dla MG. A te dodatkowe podbicie jest naprawde pomocna rzecza - dla gracza.


__________________________________________________
_____________
Pozdrawiam
Tomasz Bugajski
18.09.2006 17:47

Użytkownik jest offline Sobiepan
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 54
Oferma batalionowa
A ja zniosłem techniki i prowadzę L5K w zmodyfikowanych nieco regułach Dzikich Pól 2.edycji;]


__________________________________________________
03.12.2006 11:18

Użytkownik jest offline Gieferg
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 2
Kot
Na ten temat toczyła się kiedyś zażarta dyskusja na poltergeiście.

Ja powiem tyle - ta technika albo nic nie daje, albo daje zbyt wiele.
technika rangi 4 jeśli pozwala trafić w oczy to pozwala też trafić np w tętnicę szyjną. Jednym słowem - jest zrypana przez brak jej sprecyzowania w zasadach, ponieważ przy dowolnej interpretacji gwarantuje zwycięstwo po jednym ciosie, a jeśli ktoś chce się ściśle trzymać zasad, ta technika w zasadzie nic nie daje.

jest to niedoróbka i tyle. Jesli ktoś chce się dowiedzieć na ten temat więcej musi sobie poszukać tamtej dyskusji.


__________________________________________________
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Legenda Pięciu Kręgów
        Technika 4 rangi Bushi Akodo