Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
GOG.com
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Inne gry RPG
        Warhammer d20
Warhammer d20
Autor Post
28.12.2007 19:20

Użytkownik jest offline Sabbath
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 21
Kot
Dla wielu może to brzmieć jak herezja, jednak jest to całkiem ciekawy eksperyment.
Przekonała mnie do tego seria artykułów ze strony Strike-To-Stun. Mechanika d20 przy użyciu generic classes(podobne do klas NPC), oraz obniżeniu progu masywnych obrażeń, staje się równie śmiertelna jak orginalna mechanika młotka. A przy tym jest o wiele bardziej elastyczna od orginału. Co o tym myślicie? Czy byłby ktoś chętny dostosować wraz ze mną mechanikę d20 do realiów Warhammera?


__________________________________________________
28.12.2007 19:41

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
Hmm, ciekawy pomysł, musiałbym się nad tym zastanowić ;-)


__________________________________________________
http://questforbest.pl/
29.12.2007 13:05

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
Co rozumiesz przez większą elastyczność mechaniki d20? Pytam, bo prawdę mówiąc, słowo "elastyczność" jest ostatnim, jakie przychodzi mi na myśl w kontekście d20.

Tak nota bene to ja raczej gram w światach DnD na mechanice Warha niż na odwrót ;)


__________________________________________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
29.12.2007 15:01

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 137
Mięso armatnie
En Taro Adun

Wzywaliście półsmoka battle sorca :> ?

http://www.d20srd.org/srd/variant/cl...genericClasses.htm
Chodzi zapewne o te generic classes? Czyli bardzo modernowe podejście. Ogólnie obecnie czekam, aż mój własne młotek przyjdzie. D20 nadaje się do świata bardzo dobrze, tylko małe konwersje trzeba przeprowadzić.

Armand wiesz, że d20 =/= DnD i oba systemy dają pewną elastyczność. I niestety po zapoznaniu się z młotkiem muszę powiedzieć, że d20 jest elastyczniejsze. Podlinkujesz arty Sabbath?


__________________________________________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



29.12.2007 16:00

Użytkownik jest offline Sabbath
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Założyciel tematu

Liczba postów: 21
Kot
Proszę, oto linki do tych artów

Wprowadzenie
http://www.strike-to-stun.com/WFRP/WFRPd20.htm
Klasy kontra profesje
http://www.strike-to-stun.com/WFRP/2WFRPd20.htm
Śmiertelność
http://www.strike-to-stun.com/WFRP/3WFRPd20.htm

Mechanika d20 jest synonimem elastyczności, w porównaniu do warhowej.


__________________________________________________
29.12.2007 16:24

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 137
Mięso armatnie
En Taro Adun

Dzięki. Czytnę i możemy dyskutować. Teraz potrzeba jeszcze kogoś kto pomoże dostosować d20 do fluffu warmłotka.

Edit:
Generalnie ma autor rację. Ja również uważam, że coś takiego to ciekawy pomysł i zabawa formą. Tylko jak byś to widział?


__________________________________________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



29.12.2007 18:31

Użytkownik jest offline Sabbath
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Założyciel tematu

Liczba postów: 21
Kot
Klasy postaci- generic classes, albo coś w stylu modernowych klas(tylko, że zamiast oddanego czy silnego bohatera byłby np ranger, wojownik, uczony itp., porprostu tak jak kasy zawodowe z I ed.), konkretne profesje możnaby zaimplementować jako drzewka talentów. Magię widze tak jak w SWSE, gdzie kazdy czar jest atutem. Próg obrażeń obniżyłbym do 5+modyfikator z budowy. KP jako takie bym zlikwidował, natomiast wprowadziłbym obrone(modyfikator BAB+modyfkiator z ZR) i ochrone(DR zbroi).

To tak na początek ;).


__________________________________________________
29.12.2007 20:04

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa


Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
Przeglądnąłem z grubsza te artykuły i rzuca mi się w oczy jedna sprawa: wytykając błędy młotkowej mechaniki, autor mówi o pierwszej edycji WFRP. Większość z tych problemów zostało naprawionych w "dwójce". Wiele cech mechaniki WFRP, dobrych czy złych, które wylicza autor, to jego własna interpretacja tej mechaniki, nierzadko bardzo naciągana (jak stwierdzenie, że mechanika Młotka jest "level-based").




__________________________________________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Inne gry RPG
        Warhammer d20