Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Wiedźmin: Gra Wyobraźni
        Zastępcza mechanika dla Wiedźmina
Zastępcza mechanika dla Wiedźmina
Autor Post
20.07.2007 22:47

Użytkownik jest offline Sabbath
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 21
Kot
 0
Zastępcza mechanika dla Wiedźmina
Standardowa mechanika W:GW jest niegrywalna, czy macie jakieś pomysły, czym możnaby zastąpić ją?


______________________
20.07.2007 23:03

Użytkownik jest offline Wiewiór
Kontradmirał
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 2699
Stara Gwardia
 0
Heh, w sumie, grając w Wiedźmina najlepiej jest w ogóle zrezygnować z mechaniki. W tym systemie, jak zauważyłeś, nieco spartolono mechanikę i lepiej postawić na storytelling niż niepewne kosterstwo, niezależnie od jego pochodzenia. Wiedźmin wtedy staje się naprawdę dobrym systemem.


______________________
http://questforbest.pl/
21.07.2007 15:55

Użytkownik jest offline woskar
Kapitan
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 819
Twardziel
 0
Wiewiór ma rację. Ja podczas gry ogarniczam rzucanie do niezbędnego minimum, maksymalnie upraszczając mechanikę. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie - gracze nie mają pretensji, że jestem niesprawiedliwy, a gra przy tym nie traci klimatu. :-)


______________________
Soli Deo Gloria!
22.07.2007 18:00

Użytkownik jest offline Brat_Draconius
Starszy Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 137
Mięso armatnie
 0
En Taro Adun

Khem, Panowie tutaj proszono o zastępczą mechanikę a wy z czystym storytelingiem wyjeżdżacie... Wstyd :P. Ja ze swojej strony proponuję Q10. Jest to darmowa mechanika na której chodzi SCRPG Cravena. Bardzo elastyczna i przyjemna. Oto stronka:
http://www.q10.rpg.pl/


______________________
Perceptor: Ultra Magnus. A cursory evaluation of Decpticon capabilities indicates a distinct tactical deficiency.
Ultra Magnus: In other words Perceptor?
Springer: We're out numbered.



24.07.2007 09:20

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Czysty Storytelling to też mechanika, i to najlepsza, jaką dotychczas wymyślono :P

Mechanika Wiedźmina ma pewne podobieństw do Storytelling Game System White Wolfa (mechanika WoDa i pochodnych) i może zostać dość łatwo przekonwertowana.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
29.10.2007 20:16

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
The Riddle of Steel
Ten system ma mechanikę wprost idealną dla Wiedźmina - szybką, niekłopotliwą, elastyczną i realistyczną. System walki jako jedyny wśród gier RPG uzyskał rekomendację ARMA - prestiżowej organizacji zajmującej się rekonstrukcją średniowiecznych i renesansowych sztuk walki!

Stąd można pobrać wersję DEMO systemu. Jest ona znacznie okrojona w stosunku do pełnej wersji, ale na upartego wystarczy, żeby poprowadzić sesję w świecie Wiedźmina. Podręcznik jest drogi (130 PLN w Rebelu), ale pełna wersja mechaniki jest znacznie lepsza od tej z dema.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
05.03.2008 16:17

Użytkownik jest offline Lixtetrax
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 60
Oferma batalionowa
 0
???????
Sorry, że wracam do tematu, o którym dawno już się nie mówiło sądząc po datach postów. Chciałbym się dowiedzieć co takiego złego jest w mechanice Wiedźmina, że chcecie zmieniać mechanikę ? Nie nooo... generalnie szukanie mechniki zastępczej nie raz mnie nurtowało i powiem, że jeśli juz to opcjonowałbym za mechaniką z Riddle of Steel albo WoD - niestety znów opowiem się za starszą wersją drogi Armandzie :p ... Co się tyczy pierwotnej mechaniki samego Wiedźmina, to jestem zdania, że nie jest aż tak zła. Zwlaszcza, że autorzy wyraźnie zaznaczyli ,,mechaniki można czasami używać" - w odniesieniu do sytuacji, gdzie to gracze wykonują akcję przeciw sobie, lub przeciw jednej z naszych pierwszoplanowych postaci. Nie wiem nooo może nie dostrzegłem zbyt dużej liczby rażących oczy błędów. Po prostu wychodzę z założenia, że ,,skoro mechaniki można czasem używać" , to chyba dobrze jest stosować mechanikę autorską systemu albo wykonać rzut własny Mistrza Gry :P Co się jednak tyczy mechanik zastępczych to jęsli juz mam cos polecać , to dwie wyżej wymienione.


______________________
Canto alla vita...
06.03.2008 22:55

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Nie bardzo mnie obchodzi czy autorzy zakładają, że będę turlał raz na dziesięć sesji czy dziesięć razy w rundzie. Ważne jest, że kiedy zdecyduję się turlać, to ma to działać. W Wiedźminie nie działało. Tworzenie postaci było parodią, powstawał wiedźmin niezdolny podrapać się po tyłku, nie wspominając o walce z jakimkolwiek potworem. Pomysł, by ilość umiejętności zależała od inteligencji, był porażką - takie coś może przejść w D&D, gdzie focus systemu (walka) jest wyrzucony do osobnych cech a umiejki pełnią funkcję pomocniczą, ale w systemie punktowym cecha, która daje więcej punktów na inne cechy, jest ewidentnie zepsuta. Zbalansowanie atrybutów było zerowe, tyle samo płaciło się za Zręczność od której zależała połowa umiejętności w grze co za Poruszanie od którego zależała jedna cecha drugorzędna. Nie wiem jak u innych, ale w mojej drużynie wszyscy poruszali się jak muchy w smole, z wyjątkiem biednego wiedźmina, który był najsłabszy w drużynie, bo musiał wpakować punkty w Poruszanie. Kaszana, a to dopiero proces tworzenia postaci.

Podstawowa mechanika rzutów była fatalna, kompletnie nieintuicyjny sposób ustalania trudności rzutu zabierał mnóstwo czasu. Podstawowe stopnie trudności były zdecydowanie za wysokie w porównaniu z wartościami cech początkującej postaci, przez co herosi większość akcji zdanych na mechanikę koncertowo partaczyli (jeśli to taki sposób skłaniania graczy ku narracji, to chylę czoła w uznaniu przewrotności autorów. System walki, w teorii fajny i taktyczny, w praktyce był kompletnie olewany, bo rozliczanie modyfikatorów specjalnych ataków przedłużało i tak ciągnące się w nieskończoność ustalanie parametrów rzutu. Tyle "grzechów" systemu pamiętam, pewnie było więcej, ale ja całe wieki już w WGW nie grałem.

Korzystanie z mechaniki sWoD to też nienajlepszy pomysł - po co zamieniać jedną zepsutą mechanikę na drugą równie dziurawą? Jeśli kogoś podnieca rozliczanie jednej rundy walki przez pół godziny czasu rzeczywistego (autentyk, z zegarkiem w dłoni) to niech gra sobie w historyczne bitewniaki, a jeśli ktoś nie ma zamiaru z proponowanej mechaniki korzystać, to niech głosu nie zabiera ;P

Co innego korzystanie z ostatniej inkarnacji Storytellera, tej z drugiej edycji Exalted i Sciona. W tej wersji system nie tylko działa, ale też w sposób, który może lepiej pasować do Wiedźmina niż nowszy Storytelling - system walki stawia na szybkość i "filmowość" starć, zostawiając jednocześnie mnóstwo miejsca na taktykę. I jest prostszy niż ten z RoS ;)

Inna godna uwagi z punktu widzenia Wiedźmina mechanika, na jaką się ostatnio natknąłem, to Savage Worlds - bardzo prosta, niesamowicie szybka i również nastawiona na filmowość akcji. Do tego fakt, że jako jedyna z proponowanych jest z założenia mechaniką uniwersalną, znacznie ułatwia dopasowanie do potrzeb przygód na Kontynencie.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
07.03.2008 19:18

Użytkownik jest offline Lixtetrax
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 60
Oferma batalionowa
 0
Wiesz co Armand... jeden lubi pomarańcze a drugi, jak mu się nogi pocą. Pół godziny z zegarkiem w ręku? To chyba jak Ci się kostki pogubiły w pokoju. Co Ty gadasz... wez pomyśl. Ja jakos nigdy nie mialem problemow. Fakt Wiedzmin ma trudna mechanikę ale to zalezy kto i jak zdecyduje za co i czym rzucić... A jak Twoim zdaniem ma wygladac mechanika filmowa? Może ja w nowym WoD?HA HA HAHAA :D:D Nie nooki koncze juz. Jak wspomniales wczesniej- nie powinienem zabierac glosu. Ale coz swoje powiedziec musze... Polecam RoS albo STARE WoD!!


______________________
Canto alla vita...
16.03.2008 23:18

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Lubić można różne rzeczy, ale jak ktoś szuka zastępczej mechaniki, to polecanie równie złej, ale za to lubianej, nie jest zbyt konstruktywne.

Z tym pół godziny wcale nie przesadzam. W walce brało udział ok 10 postaci - 5 wampirów, 3 wilkołaki i jacyś statyści. Zadeklarowanie i rozliczenie wszystkich akcji w rundzie (a większość uczestników walki miała ich po kilka) zajęło nam prawie równiutko pół godziny. Był to pierwszy i ostatni raz, kiedy prowadziliśmy walkę w sWoD "by the book".

Mechanika sWoD jest fajna, jeśli chodzi o podstawowe rzuty - składanie pul, ustalanie ST i liczenie sukcesów działa szybko i przyjemnie. Natomiast zasady walki mogą się podobać tylko szachistom. Rozliczanie pojedynczego ataku czterema rzutami (nie licząc dodatkowych efektów typu trucizny, tylko trafienie i obrażenia) to chyba niechlubny rekord wśród erpegów. Na dodatek poziom losowości, jaki to wprowadza, w połączeniu z faktem, że większe pule miały większą szansę na wygenerowanie pecha (naprawili to dopiero w edycji Revised) sprawiał, że jakiekolwiek próby taktycznego podejścia do starcia były z góry skazane na niepowodzenie.

Co do Wiedźmina to napisałem już chyba wszystko wcześniej.

Nigdy nie pisałem, że nWoD jest fimowy. Nie jest. To mechanika brutalnych i szybkich starć, gdzie żadne wiedźmińskie akrobacje nie uchronią przed obrażeniami. Jest za to naprawdę szybka (tu dla odmiany rozliczenie jednego ataku zostało zwinięte do pojedynczego rzutu) i pozwala na sporą dozę taktyki, zachowując jednocześnie wszystkie zalety poprzedniczki w dziedzinie podstawowych rzutów (a nawet jeszcze je upraszczając). To nie idealny wybór do Wiedźmina, ale rozsądny.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
16.05.2008 20:44

Użytkownik jest offline Lethos
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 62
Oferma batalionowa
 0
Chmm, odświeżam stare pólki. Zamienna mechanika to dobry pomysł, jednak ajak wykazaliście problem z jej dopasowaniem jest ogromny. Tu przychylam się do storytelling. Wpieprzanie tu jakiejś dziwacznej mechaniki może nie wyjść na dobre, ale każdy lubi co innego. Ja szybko przyzwyczaiłem się do mechaniki wiedźmina, ale z drugiej strony bajarz dostał opieprz za to że znam mechanikę lepiej niż on. Od tej pory to ja prowadzę w W:GW. Daliście mi do myślenia odnośnie mechaniki. Wymyślę coś ciekawego dam znać, w innym razie przestanę nudzić.


______________________
http://r7.bloodwars.interia.pl/r.php?r=23672
27.05.2008 13:14

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Dopasowanie Riddle of Steel do realiów Sagi wymaga właściwie tylko drobnej przeróbki zasad magii (w świecie RoS magia ma wyraźnie inne możliwości i ograniczenia niż w świecie ASa, co wymaga pewnych poprawek, ale podstawowe zasady czarowania powinny działać).

Savage Worlds to prosta jak drut uniwersalna mechanika nastawiona na szybką i widowiskową akcję, otwarta i elastyczna. Wiedźmina można prowadzić na podstawce praktycznie z marszu.

Trudniej będzie dopasować mechanikę WoDa, czy nowego, czy starego. Tym niemniej jak widzisz są systemy, które idzie pod Wiedźmina skonwertować bez bólu i z pożytkiem dla jakości rozgrywki.

Storytelling jest fajny, ale nic tak nie podgrzewa atmosfery, jak rzut w odpowiednim momencie. Zwłaszcza walka pozbawiona elementu losowego i taktycznego staje się nudna.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
09.09.2008 10:36

Użytkownik jest offline Lethos
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 62
Oferma batalionowa
 0
Tak, to prawda. Krytyczny moment drużyna na ostatnich nogach, kikimora dalej stoi. Inicjatywę ma drużynowy siepacz, uderza, dźwięk kości i i i KRYTYK! Wszyscy zadowoleni poklepują gościa po plecach. Tak kości to jest to. Mój problem polega po prostu na tym że nie mam dostępu do wymienionych przez ciebie systemów, mógłbyś coś na to poradzić? Jeśli tak dzięki.


______________________
http://r7.bloodwars.interia.pl/r.php?r=23672
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > Wiedźmin: Gra Wyobraźni
        Zastępcza mechanika dla Wiedźmina