Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
GOG.com
Valkiria - Polub nas na Fejsie
  
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > StarCraft RPG
        Filoty w SCRPG
Początek 1 2 Dalej Koniec
Filoty w SCRPG
Autor Post
06.06.2005 14:04

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Liczba postów: 627
Twardziel
Filoty w SCRPG
Czy ktoś z zainteresowanych SCRPG czytał cykl Endera?
Chodzi mi po głowie zaadaptowanie motywu filot do SCRPG. Byłoby to zgrabne i ciekawe wyjaśnienie telepatii, sposbu kontaktu Protossów i kontroli Nadświadomości i Cerebrantów nad całym Rojem. Do tej pory było to nieokreślone - "kontaktują się i już".


Chętnie poznam Wasze zdanie na ten temat.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
08.06.2005 22:57

Użytkownik jest offline Ygreck
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 11
Kot
Widzę, że mały jest odzew na ten temat:) Może przybliż problematykę dla tych, którzy nie czytali, to wypowiedzą się wszyscy zainteresowani. Sam chętnie bym wziął udział w dyskusji ale te filemony mi nic nie mówią :P


__________________________________________________
09.06.2005 13:07

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
Ok, to jak dam rade to jutro napisze. Ew. najpóźniej w poniedziałek.


A teraz wracam do nauki. Jutro rano egzamin.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
09.06.2005 22:17

Użytkownik jest offline VeeteK
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 6
Kot
Kurde... musiałbym jeszcze raz go przeczytać, bo już nie pamiętam jak to tam dokładnie było :P


__________________________________________________
//VeeteK
10.06.2005 21:15

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
No dobra...
Filoty są podstawowym budulcem całej materii i energii. Filoty nie posiadają masy ani bezwładności. Filoty mają tylko położenie, trwałość i połączenia...

:]

Generalnie wszystko posiada swoje filoty, najbardziej podstawowy jest mezon - każdy ma swoją filotę, potem splatają się w protony, neutrony, elektrony, następnie w atomy i cząsteczki i tak dalej. Sploty większości materii danej planety sięgają w jej głąb, następnie splatają się z centralną gwiazdą. Nie należy absolutnie tego wszystkiego mylić z oddziaływaniami słabymi, grawitacyjnymi lub elektrosilnymi.

Dzięki temu mamy technologię natychmiastowej komunikacji. Mezon rozrywamy na pół, obie połówki przenosimy na dowolną odległość. Filota mezonu wciąż łączy obie części, więc wprawiając jedną w drganie czy rezonans obserwujemy to samo przy drugiej części, nawet jeśli są oddalone o setki lat świetlnych. Komunikacja natychmiastowa.

Teraz protossi i zergowie

Natomiast niektóre ras mogły naturalnie wyewoluować (lub odpowiednio zaawansowana technologicznie, mistyczna rasa z innej galaktyki mogła im to zaimplementować) filotyczne więzi i zdolności do komunikacji myślowej.
W przypadku protossów byłyby to trwałe lub nietrwałe połączenia między osobnikami, osobnik albo by myślał do wszystkich w poblizu.
W przypadku zergów byłaby to koncentryczna sieć, Nadświadomość w centrum, potem cerebranci, następnie królowe, suzereni i plugawce, aż nareszcie każdy zerg z osobna. Nie jako myślący przedstawiciel rasy zergów, ale jak przedłużenie jednej wielkiej istoty, jedno ciało - każdy zerg to jakby osobna kończyna.



uff... o to mi chodzi. Jak widzicie taki koncept na wyjaśnienie komunikacji, telepatii i sposobu istnienia zergów?


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
11.06.2005 16:18

Użytkownik jest offline VeeteK
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 6
Kot
No to mi toto pasuje. I nawet tłumaczyłoby komunikację, telepatię itp itd.
Pozostaje kwestia czy gracze muszą o tym wiedzieć? ;)


__________________________________________________
//VeeteK
11.06.2005 16:36

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
Myślę, że nie ma co ukrywać :-)

Będzie to w rozdziale swiata gry, z ramką że to koncept przeniesiony niemal w całości od Orsona Scotta Carda.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
11.06.2005 17:39

Użytkownik jest offline VeeteK
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 6
Kot
No to kewl. Podróże też pod to podpadają, jak mniemam? Mam na myśli np. skok Roju przed inwazją na Aiur itp.


__________________________________________________
//VeeteK
11.06.2005 20:41

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
Pewno. Uskok Parka i wszystko jasne. W książce co prawda pozwalał on na podróże z prędkością podświetlną, ale co tam - w SC potrzebna jest nadświetlna.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
16.06.2005 11:15

Użytkownik jest offline Spider999
Szeregowy
Służba Zasadnicza


Liczba postów: 33
Żółtodziób
Sądzę, że zawarcie filot w StarCr. byłoby wspaniałym pomysłem - ci, którzy czytali książki Orsona Scotta Carda o historii Endera (swoją drogą są one wspaniałe) potrafiliby lepiej zrozumieć naturę telepatii i podobnych zagadnień.
Myślę jednak, że o samych filotach mistrz powinien tylko wspomnieć graczom, reszty powinni się z czasem dowiedzieć (np. quest związany z przeskokami Parka, i pewne z nimi problemy; pomocy udzieliłby może NPC, który byłby specjalistą w tej dziedznie), wtedy może lepiej by je zrozumieli (podczas wykładu mistrza gry o filotach przeciętny gracz zasnąłby znudzony lub nieustannie przerywał pytając się "do czego mu to potrzebne?".
Jedna poprawka co do natury filot (wybacz Craven, ale jest to istotna rzecz) - Craven napisał, że "niektóre ras mogły naturalnie wyewoluować (lub odpowiednio zaawansowana technologicznie, mistyczna rasa z innej galaktyki mogła im to zaimplementować) filotyczne więzi i zdolności do komunikacji myślowej".
Otóż cam Card pisał, że połączenia filotyczne istnieją między wszystkimi istotami, jednak nie wszystkie one są tego świadome, nie wszystkie one "czują" swoje filoty. Prawdą jest jednak, że niektóre rasy np. Zergowie lub Protossi, nauczyły się używać filot.


__________________________________________________
I think that my PSI is enough to destroy myself...
16.06.2005 16:53

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
Racja z tymi innymi żyjącymi istotami.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
17.06.2005 00:38

Użytkownik jest offline grag
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 16
Kot
Pomysl bardzo fajny. gratulacje. tak trzymac


__________________________________________________
01.08.2005 02:19

Użytkownik jest offline Marines
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 6
Kot
Baaaardzo ciekawe,musze przeczytac ksiazke tego pana:))))....swoja droga gracze by musieli spotkac osobe pokroju Protossa, bo Terran moze nie potrafic im tego wytlumaczyc


__________________________________________________
14.08.2005 16:28

Użytkownik jest offline Mareczek
Szeregowy
Służba Zasadnicza

Liczba postów: 17
Kot
Zbroja dla Standardowego Marnies
Hej sluchajcie mam dylemat ..... jak uważacie która zbroja jest przydzielana marines podczas misji: CMC - 300 (lekka) czy CMC 330 (standardowa) bo powstał tu swego rodzaju ideologiczny konflikt - - niewiadomo która jest zbroją podstawową. Z tego co wynika z opisu obu zbroi trudno to wywnioskować a patrzac na gre SC i na opis pancerzy wnioskuje sie ze wg. gry powinna nia byc CMC 330. Jednakze Craven w opisie zbroi CMC 300 ujol ja w taki sposób ze pada podejrzenie ze to ona jest standardowa (ta zbroja jest przydzielana marines na większość akcji...). Moze ktos mi pomoze bo sie juz gubie :/:/


__________________________________________________
14.08.2005 23:33

Użytkownik jest offline Craven
Admirał
Wydział Operacyjny


Założyciel tematu

Liczba postów: 627
Twardziel
Po pierwsze powinieneś był założyć osobny temat... ten poświęciłęm filotom :(

no ale odpisuję - owszem w grze ganiali w CMC 330. Ale w RPGu 300 to maksimum w "standardowym wariancie" u mnie postaci w kevlarze biegają, na froncie otrzymaliby pewnie 300tki. CMC330 to bardzo potężny sprzęt.


__________________________________________________

Mateusz "Craven" Wielgosz
Admirał w stanie spoczynku
"Protoss wariors aren't made great, they are born great."
Skocz do:
Początek 1 2 Dalej Koniec  
Forum
 Pion Gier Fabularnych > StarCraft RPG
        Filoty w SCRPG