Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
Witaj, Rekrucie! Witamy serdecznie na naszym forum. Musisz się zarejestrować, by móc korzystać z forum. Jeżeli jesteś już zarejestrowany biegnij się zameldować!
Pseudonim Zapisz login
Hasło
   
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        [nMag] Shadow Name a inni nadnaturale
[nMag] Shadow Name a inni nadnaturale
Autor Post
18.02.2007 18:49

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Znając prawdziwe imię osoby, Przebudzony może z łatwością ustanowić z nią magiczne połączenie, pozwalające śledzić, a nawet atakować nieszczęśnika z odległości. Wiedząc o tym, magowie przyjmują przydomki, tzw. Shadow Names (na swój użytek przekładam tę nazwę na Zmrokowe Imiona, za polskim przekładem "Patroli" Łukjanienki).

Moje pytanie brzmi: czy nie uważacie, że inni nadnaturale także powinni przejąć ten zwyczaj? Przypuszczam, że magowie niechętnie informują inne istoty o znaczeniu prawdziwych imion (jest to z ich punktu widzenia przewaga w ewentualnych konfliktach), ale istnieje spore prawdopodobieństwo, że przez wieki współistnienia nadnaturali ta wiedza "wyciekła" poza społeczność Przebudzonych.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
25.02.2007 14:04

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Ale tutaj pytanie - czy chodzi o prawdziwe imię - nadawane przy urodzeniu/chrzcinach czy takie jak w "Ziemiomorzu"?


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
25.02.2007 16:30

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Imię nadawane przy urodzeniu - nie ma prawdziwego "tajnego imienia".


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
09.04.2007 19:34

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Takie imię łatwo znaleźć. Broń leży na ulicy :)

A np wampiry też swoich personaliów (te starsze) chyba nie podają do powszechnej wiadomosci...


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
13.04.2007 21:10

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Ja zawsze zakładałem, że wampiry jednak trzymają się swoich imion, choćby jako pomocy w utrzymaniu Człowieczeństwa. Zwłaszcza, że w paranoicznym i polegającym głównie na wymianie informacji społeczeństwie Spokrewnionych trudno jest utrzymać fałszywą tożsamość - w związku z tym zazwyczaj po prostu nie warto. Do tego dochodzi fakt, że nawet, jeśli wampir wie o mocy prawdziwego imienia, nie skorzysta z niej w żaden sposób, o ile nie ma zamiaru skorzystać z "pomocy" maga.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
28.04.2007 21:44

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Zależy od wampira. Nie wmówisz mi, że np dawni Malkavianie czy Nosferatu używali mian ze chrztu. Co innego szlachta - Ventrue, te sprawy...

A na marginesie - możnaby wymyśleć dyscypliny opierające się na znajomości Prawdziwego Imienia :)


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
28.04.2007 22:49

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Cytat
Zależy od wampira. Nie wmówisz mi, że np dawni Malkavianie czy Nosferatu używali mian ze chrztu. Co innego szlachta - Ventrue, te sprawy...

Nie wmówisz mi, że WSZYSCY Malkavianie czy Nosferatu zmieniają sobie imię. Zaburzeniem psychicznym Malka może być np. obsesyjne poszukiwanie jakichś znakomitych śmiertelnych antenatów, a Brzydale lubią w ramach umartwiania się kultywować pamięć o swoim śmiertelnym życiu.

A tak w ogóle, problem dotyczy raczej nWoD, a tu nie ma klanu ani Przymierza, którego każdy członek pod jakimkolwiek względem działa według ścisłego wzoru ;P



______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
29.04.2007 20:58

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Więc równie dobrze mogą być też tacy którzy zmieniaja tożsamości :)


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
29.04.2007 21:42

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Owszem, mogą i nie wykluczam tego. Tym niemniej nie ma takiej grupy wampirów, która robiłaby to "z zasady", a ogólnie nie przypuszczam, żeby takie zjawisko było częste. To jest - przy założeniu, że wampiry nie wiedzą o okultystycznym znaczeniu prawdziwego imienia.

I tu kolejna sprawa. Znajomość prawdziwego imienia nie jest dla magii czynionej na odległość warunkiem sine qua non. Nawet powierzchowna znajomość celu wystarczy do "nawiązania połączenia", choć jest to sporo trudniejsze. Tym niemniej mag ma czas, może pracować nad takim zaklęciem do skutku i żadne ukrywanie imienia nie pomoże. Magowie nie używają Shadow Names, żeby skutecznie uniemożliwić rywalom szpiegowanie - raczej po to, żeby niepotrzebnie nie ułatwiać konkurencji roboty ;)


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
30.04.2007 21:45

Użytkownik jest offline Ufnal
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 333
Żołdak
 0
Czyli mówiac krótko, nie ma po co sobie d*** zawracać? xD


______________________
On and on the rain will fall like tears from a star
On and on the rain will say how fragile we are
01.05.2007 08:52

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
No właśnie nie wiem. Wampiry to jednak paranoicy, świadomość, że ktoś może wykorzystać ich prawdziwe imię w jakikolwiek sposób powinna męczyć nieproporcjonalnie do rwalnego zagrożenia. Ponadto, mogą nie wiedzieć, jak dokładnie to działa. Co więcej, magowie mogą wręcz celowo rozpuszczać plotki o tym, jak to nic nie zrobią bez znajomości czyjegoś imienia, żeby wywołać w innych złudne poczucie bezpieczeństwa. Czyli na dwoje babka wróżyła ;)


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
01.05.2007 12:46

Użytkownik jest offline plugav
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 559
Twardziel
 0
hm, nie czytałem nMaga. czy w przypadku Przebudzonych też chodzi o imię nadane przy chrzcie? bo w dzisiejszych czasach odkrycie czyjegoś imienia i nazwiska szczególnie trudne chyba nie jest...
(jeśli się ma talent, znajomości, a do tego jest się np. wampirem wyposażonym w Auspex, można rozkręcić niezły biznes handlując imionami innych nadnaturali;P)


______________________
Walk with the Devil, avoid the light
Sleep all day, party all night


yesternight.pl
01.05.2007 14:46

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Nie jest dokładnie powiedziane. Zacytuję pewien urywek:
Cytat
Thankfully, he knows that Morvran’s real name is his Welsh family name of Owain Rhys Glamorgan

Czyli chodzi o coś, co nazywa się "real name" - prawdziwe, faktyczne imię. Z tego zdania wynika, że może to być imię nadane na chrzcie, ale nie musi. Jeśli ktoś całe życie używał innego miana, bo np. we wczesnym dzieciństwie "przechrzcili go" koledzy z podwórka, liczy się to imię, choć może nie być wpisane w żadną metrykę ani kartotekę. Dlatego magowie nie tylko zwykli usuwać ślady swojej obecności ze wszelkich ogólnie dostępnych zestawień, ale też zmieniają środowisko, unikają ludzi, którzy znają ich prawdziwe imię.

Inna sprawa - zajrzałem do zasad i choć znajomość imienia nie jest bezwzględnym wymogiem, to jednak znacznie ułatwia sprawę. Mechanika wygląda tak, że rzucanie czarów na odległość daje karę do rzutu w zakresie -2 do -10. Kary rosną skokowo o dwie kostki na poziom znajomości celu. Minus 2 mamy, jeśli chcemy "połączyć się" z osobą bardzo dobrze znaną, np. mentorem czy rodzicem. Minus dziesięć to osoba, której nie widziało się nigdy na własne oczy, zna się ją z opisów innych. Jeśli nie znamy "real name" celu, to jego "kategoria znajomości" spada o dwie w dół, czyli jeśli mentor nie wyjawi nam swojego prawdziwego imienia, to nieważne, ile o nim wiemy, mamy karę -6. A jeśli nie znamy miana osoby, którą widzieliśmy przelotnie lub znamy z opisu, to wiemy zbyt mało, by w ogóle nawiązać połączenie - jeśli modyfikator miałby być większy niż -10, nie można w ogóle próbować. Czyli mag musi albo spotkać się z wampirem i zamienić choć kilka zdań, albo znać jego imię, jeśli chce w ogóle próbować.

Rzeczywiście, sprytny nadnatural mógłby robić biznes na "handlu imionami" nadnaturali. Mógłby je gromadzić, ale też usuwać wszelkie ich ślady, by stać się jedynym dostawcą deficytowego towaru. Obawiam się tylko, że magom (ich problem najbardziej dotyka) nie spodoba się taka działalność i osobnik taki może nie mieć długiego żywota. Oczywiście, wszystko zależy od tego, jak sprytnie będzie grał tak mocnymi kartami. Hm, ciekawy pomysł na minikampanię cross-overową ;)


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
23.06.2007 23:07

Użytkownik jest offline Armand de Morangias
Komandor
Rezerwa

"/>

Założyciel tematu

Liczba postów: 3974
Stara Gwardia
 0
Po zastanowieniu stwierdziłem, że w Armand's World of Darkness imiona wampirów nie będą się liczyły jako "true names" dla zasad działania magii sympatycznej. Powód - mag, który chce dopaść wampira, i tak bez trudu rozsmaruje go po podłodze w ten czy inny sposób, nie ma sensu ułatwiać mu roboty ponad miarę. Z perspektywy wewnętrznej spójności świata gry też jest to wytłumaczalne - ta sama cecha, która zamazuje wizerunek wampira, ochrania go przed rozpoznaniem i wyśledzeniem także na poziomie mistycznym.


______________________
Not every Abyssal game needs to be a blood-soaked adventure of decadence, brutality and treachery, but it's certainly an option.
07.01.2008 21:58

Użytkownik jest offline Lixtetrax
Szeregowy
Służba Zasadnicza

"/>

Liczba postów: 60
Oferma batalionowa
 0
EJ MOMENT!
Ludzie .. pomyślcie chwile! owszem shadow name w podręczniku do Maga wytłumaczono jako swego rodzaju tarczę chroniącą maga przed jego przeciwnikami ale przecież noż kurka wodna @@!!$ jeśli taki mag żyje przez dziesięciolecia posługując sie tylko swoim shadow name'm to etoczka emocjonalna wokół niego może przybrac taką siłe, że wreszcie naż gandalf oberwie... więc ten shadow name moze być skuteczny ale pod warunkiem , zę dana osoba do której się ono odnosi , wie jak i kiedy go używać oraz jak często zmieniac. No .. tyle :P



______________________
Canto alla vita...
Skocz do:
 
Forum
 Pion Gier Fabularnych > World of Darkness
        [nMag] Shadow Name a inni nadnaturale