Valkiria Network

Terminal Główny Militarnej Sieci Valkiria to miejsce gdzie znajdziesz najnowsze informacje ze świata ogólnie rozumianej rozrywki, fantastyki i gier wideo. Poznaj nową... Lepszą Rzeczywistość! Chcesz wiedzieć więcej?

Slaider 01

Federacja V-Sieci

Valkiria Network skupia wiele stron tematycznych o różnorodnej tematyce, w tym: grach wideo, technologii, historii, literaturze i fantastyce. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 02

Dołącz do V-Sieci

Zarejestruj się w Valkiria Network! Przeglądaj i komentuj publikacje, dołącz do V-Game, zostań współpracownikiem lub redaktorem MSV. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 03

Zagraj w V-Game

Każdy użytkownik MSV w swoim profilu znajdzie zaimplementowaną grę przeglądarkową w klimacie V-Sieci. Załóż mundur i ruszaj na misję. Chcesz wiedzieć więcej?

Slider 04

Holy Potatoes!

Nasze bohaterki to ziemniaki, a cała galaktyka to jeden wielki warzywny targ. Dobry humor, kosmos, walka, dobra fabuła, to właśnie Holy Potatoes! We're in Space?!

Slider 05

Torment: Tides of Numenera

Mógłbym pisać długo o Torment, szczegółowo opisując jego fenomenalnie rozbudowany świat, przyrodę, postaci, czy fabułę, ale po co, skoro Wy sami możecie tego doświadczyć.

Slider 06

Legendarne Auta PRL

Zobacz zapowiedź nowej serii kolekcjonerskiej "Auta PRL" z klocków COBI. Wyjątkowe modele w skali 1:35 to idealny prezent dla każdego fana motoryzacji!

Slider 07

Necropolis: Brutal Edition

Ta gra to totalny, bezgraniczny i nieprzebrany skarbiec FE-NO-ME-NAL-NEJ zabawy, który otwiera się tak naprawdę dopiero w grze wieloosobowej.

Slider 08
22-07-2005, 16:51 | 17490 x przeczytano | Mar_cus

Cała sprawa z edycją 1.5 rozpoczęła się dla mnie szybciej, niż dla innych. Jeżeli ktoś nie wie – to ja popełniłem korektę nowej Neuroshimy, więc moje zdanie nie będzie całkiem obiektywne. Wspomnę jeszcze, że ta recenzja (lub raczej opis) będzie zawierać jedynie omówienie wprowadzonych zmian, nie ma sensu drugi raz opisywać rzeczy, które pojawiły się w większości recenzji Neuroshimy 1.0.

W sieci pojawi się 17 plików pdf, które będą zawierać nowe rzeczy, więc w takiej kolejności będę je omawiać.

1. Mechanika podstawowa – Zostały procenty! I moim zdaniem bardzo dobrze, to była taka charakterystyczna cecha tego systemu. Do tego pojawia się nowy rodzaj trudności – Fart (-15 lub 160%). Chyba największą zmianą jest jednak wprowadzenie testów otwartych i zmiana testów przeciwstawnych – od teraz nie będziemy testować, czy coś nam się udało lub nie, lecz jak bardzo nam się udało lub jak bardzo nam nie wyszło. Całość jest oparta na Punktach Sukcesu i Porażki, które dość łatwo sobie przyswoić. Całe szczęście - Suwak nie uległ zmianie.

2. Pochodzenia – No cóż, znów wita nas chaotyczny spis, niby w jakiejś kolejności wymyślonej przez Trzewika. Jednak mniejsza o to. W samych pochodzeniach nie zmieniło się zbyt dużo, jedna zmieniona Cecha, pięć poprawionych. To tyle.

3. Profesje – Spotyka nas miła niespodzianka, wszystkie profesje są ułożone według alfabetu, co ułatwia znalezienie tej konkretnej. Oprócz tego, że dodano nową (punkt niżej), wywalono wszystkie Cechy, które dawały jakiś przedmiot i zastąpiono je nowymi. W ten sposób mamy dziewięć nowych Cech i poprawioną resztę (dokładnie osiemnaście). Zapomniałbym napisać o czymś, czego nie znajdziemy w pdfach - wyleciał Radiooperator.

4. Medyk – Pamiętam tę wielką dyskusję na forum Portalu na temat lekarza i medyka, o ich braku w Neuroshimie. Autorzy postanowili wyjść naprzeciw graczom i go napisali. Opis, rysunek i dwie Cechy. Cóż więcej powiedzieć? Sami ocenicie.

5. Umiejętności – W związku ze zmianami w mechanice walki, część pakietów została przetasowana. Znikła Broń egzotyczna, a Bumerang poszedł do Innych umiejętności, dostaliśmy za to Materiały wybuchowe i Kutry. Pojawiła się możliwość dodawania swoich własnych umiejętności, w oparciu o konkretny współczynnik.

6. Sztuczki – Oprócz mechaniki, ten rozdział zmienił się najbardziej. Dużo sztuczek wyleciało, dużo zostało dodanych, także dużo uległo zmianie. Zmieniono także układ graficzny – jest mniejsza czcionka, co druga sztuczka jest w ramce – moim zdaniem to tylko zwiększyło czytelność. Jeszcze inna ważna rzecz, w końcu mamy je uporządkowane alfabetycznie, co jednak może nie spodobać się starym wyjadaczom.

7. Choroby – Na pierwszy rzut oka - pojawia się duża zmiana. Nie można już być zdrowym! Tak jest, od teraz na 20 pojawia się Paranoja (ominięta poprzednio przez przypadek). Zostały zmienione zasady brania leków, teraz nie będzie już takiego oszukiwania, ponieważ niemal codziennie będzie wykonywany rzut (jeżeli się nie dba o leczenie). W tym rozdziale także doświadczamy zmian graficznych, znów wszystko czytelniejsze.

8. Reputacja – Rozdział wygląda, jakby był napisany od nowa. To nie całkiem prawda, jednak najważniejsza rzecz została zmieniona. Pojawiła się mapka Stanów z zakreślonymi mniejszymi terenami, do których będzie odnosić się reputacja i sława postaci.

9. Sprzęt – Najprostszy i chyba najlepszy zabieg. Widzimy tutaj lekko zmodyfikowaną kopię cennika z Suplementu. Znajomości nie uległy zmianie, jednak dostajemy na nie gratis 50 Gambli.

10. Zbrojownia – Niektóre bronie wyleciały, inne zostały dodane. Ilość pozostała taka sama, jednak są bardziej różnorodne. Dla zainteresowanych – doszły dwie snajperki. Wyleciał kaliber, pozostał tylko rodzaj amunicji.  W rozdziale pojawiły się także dokładnie opisane bronie ręczne, dostosowane odpowiednio do nowych zasad.

11. Neuroshima Tactics – Jeżeli ktoś był na bieżąco z informacjami o nowej Neuroshimie, powinien dobrze wiedzieć, co tutaj uległo zmianie. A tak w skrócie. Całkiem nowa mechanika walki wręcz, której nie ma sensu tutaj opisywać. W strzelaniu zmieniły się reguły śrutówek, ognia ciągłego, zaporowego oraz granatów. Dodano przenoszenie ognia i zmodyfikowaną tabelkę zasięgu broni. Nowe zasady pancerzy i ich przebijania... Do tego można znaleźć dość dużo reguł dodatkowych, więc każdy Mistrz Gry znajdzie cos dla siebie. Ogólnie bardzo dużo.

12. Mechanika szczegółowa – Pewnie pamiętacie ten rozdział. Dla każdej umiejętności jedna strona, dużo tabelek i liczb. Teraz już tego nie znajdziemy. Wszystko jest czytelne i opisane po kolei pod zmiany w mechanice, są także testy współczynników i innych rzeczy, których poprzednio nie było.

13. Leczenie chorób – Jest to druga część powyższego rozdziału. Oprócz powstrzymywania chorób standardowych, czyli tych losowanych przy tworzeniu postaci, dowiemy się także, jak leczyć choroby przejściowe, których nabawimy się podczas podróżowania po świecie.

14. Cztery kolory – Opisy te same, jedyną zmianą są reguły opcjonalne, czyli dodatkowe zmiany w mechanice, które dostosują ją do grania w odpowiednim kolorze.

15. Bestiariusz – Stworki zostały te same, jednak ze względu na zmianę mechaniki, trzeba było zmienić też lekko ich reguły. W ten sposób każde ze zwierząt jest jeszcze bardziej niebezpieczne, doszły dodatkowe ataki, utrudnienia i testy. Nie wychodź z domu po zmroku.

16. Karta postaci – Na ogłoszony konkurs przyszło dość dużo prac, jednak głosy z internetu o popularności już obecnych kart także dużo dały. W ten sposób wygrała znana karta Crowa, która niestety musiała ulec zmianie w związku z nową mechaniką. Tak powstała nowa karta, stylizowana kartą Crowa.

17. Mapa – Na samym końcu, luzem przy okładce, jest umieszczona mapa Zasranych Stanów. Można powiedzieć, że jest to połączenie mapy z Suplementu i fanowskiej (zrobił ją Grem). Ogólnie prezentuje się ona bardzo dobrze.

I to wszystkie zmiany, jakie można znaleźć w nowej Neuroshimie. Ja się do nich przyzwyczaiłem już wcześniej, zmiany w mechanice bardzo mi się spodobały. Prawda jest jednak taka, że starej Neuroshimy nie można już nigdzie dostać, więc pozostaje kupowanie nowej, która jest o niebo lepsza.

Oceny na koniec nie wystawiam, ponieważ nie będzie ona całkiem sprawiedliwa. Odsyłam wszystkich na stronę Portalu, na której niedługo powinny się pojawić wszystkie pliki (tak jak obiecano wcześniej) ze zmianami. Jeżeli Ci się nie podoba nowa Neuroshima, będziesz grać na starej, a pliki będą leżeć gdzieś na dysku. Jeżeli czujesz się oszukany wydaniem nowej wersji, wydruk zmian powinien Cię zadowolić. Jednak jeżeli jesteś prawdziwym fanem tego systemu, powinieneś ją zakupić bez zastanowienia.

Redakcja: Marek "Mar_cus" Szumny


Informacje dodatkowe:
 
Kategoria  
 Gra fabularna
Platforma  
 

 
Początek 1 2 Dalej Koniec


 
05-03-2011, 13:20 | Bielu | Komentarzy w sumie: 10
Dla mnie Neuroshima jest najlepszą grą fabularną. Koniec, kropka.


 
09-08-2007, 13:18 | Vanpiel | Komentarzy w sumie: 2
Jaki sens miało dodanie spisu AKCESORIA DO SAMOCHODóW?!? Bo nie za bardzo rozumiem po co spis jeśli nie ma ich opisów np. jest dodatek WIELORYBNIK 25 50%, tylko CO TO JEST??!!??


 
10-04-2006, 08:57 | Xadarth | Komentarzy w sumie: 1
Mission Complete :) Tyle powiem o Twojej pracy


 
28-02-2006, 13:37 | Morog | Komentarzy w sumie: 2
czy są gdzieś dostepne te zmiany, czy trzeba kupowac podrecznikjeszcze raz?


 
24-11-2005, 09:23 | Maximo | Komentarzy w sumie: 7
Dlaczego wyleciały najlepsze sztuczki związane z charakterem... Dlaczego??? Cisza, Znaczące chrząknięcie, Wyczucie kłamstwa... Nie przejrzałem jeszcze dokładnie NS 1.5 pod względem treści ale jest kilka niefortunnych zmian. Co do oprawy graficznej- wyszła naprawdę genialnie.


 
24-11-2005, 09:20 | Maximo | Komentarzy w sumie: 7
Komentarz


 
07-11-2005, 18:34 | Andrei Yergov | Komentarzy w sumie: 11
Znalazłem was. No :)
A NS 1.5 brzmi świetnie - tylko o co biega z ``draśnięciami``?


 
01-09-2005, 13:17 | Ibrachim | Komentarzy w sumie: 219
Czyzby istna samowolka? Rozumiem priorytet tego tekstu, ale są pewne zasady, których łamać nie wolno, a przestrzegać trzeba. Popatrz na Stronę Filmową, tam recenzje premierowych filmów są dodawane w dwa-trzy dni po obejrzeniu. 1 dzień recenaj, 2 dzień redakcja, 3 dzień ostatnie poprawki i wrzucenie na serwer.


 
24-07-2005, 17:00 | Mar_cus | Komentarzy w sumie: 31
Gbysym tego sam nie przeredagował, musielibyście czekać ponad tydzień na aktualizację. A jak tak wam to przeszkadza, to proszbardzo. Podeślijcie mi poprawony tekst albo sami podmieńcie.


 
24-07-2005, 16:13 | el coyote | Komentarzy w sumie: 521
O ile pamiętam, to już kiedyś była rozmowa na temat tego, że redakcję przeprowadzić musi inny redaktor a nie autor tekstu :) To stara jak świat norma.


Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.