Valkiria Network | V-Game | Gry komputerowe | Ogniem i Mieczem | Gry fabularne | Dzikie Pola | Neuroshima | Świat Mroku | Warhammer
Film | Star Wars | Literatura | Andrzej Pilipiuk | Jacek Komuda | Zmierzch | Komiks | Planszówki | Karcianki | Wędrowycz | Bitewniaki | II wojna światowa
     
Komuda rusza w Polskę
Valkiria - Polub nas na Fejsie
     (0|0)
  
Cztery monety - dyariusz przygody
09-02-2011, 09:17 | 9705 x przeczytano | hetman_wielki_koronny

CZTERY MONETY DIARIUSZ DO DZIKICH PÓL

TOMASZ "SMOK" WOLSKI

Wstęp: Co mogą wiedzieć PG:

Po wiktorii wiedeńskiej licząca 32 000 żołnierzy armia polsko-cesarska, dowodzona przez Jana III Sobieskiego, maszerowała lewym brzegiem Dunaju na Esztergom. Lekceważąc pobitych pod Wiedniem Turków, podzieleni na kilka znacznie od siebie oddalonych grup. Niespodziewanie 7 października dowodzona przez Stefana Bidzińskiego straż przednia licząca 1000 polskiej jazdy i dragonii wraz z idącą za nią grupą hetmana Stanisława Jabłonowskiego zostały zaatakowane i rozbite przez armię turecką paszy budzińskiego Kara Mehmeda, liczącą 15 000 żołnierzy, w tym 2000 piechoty. - właśnie w tej grupie PG dostali się do niewoli

Sobieski, który miał przy sobie 4000 żołnierzy, ruszył natychmiast z pomocą, zamierzając zatrzymać Turków do chwili nadejścia pozostałych sił. Król uszykował swą jazdę w jedną linię ze słabą rezerwą. Zarówno lewe, jak i prawe skrzydło odparły tureckie natarcia, jednak prawe, dowodzone przez Jabłonowskiego zostało rozbite w pościgu. Ponieważ wojska polskie zostały otoczone, Sobieski wydal husarzom rozkaz szarży na siły tureckie, które znajdowały się na tyłach. Na widok uchodzącej do tyłu husarii pozostałą polską jazdę ogarnęła panika, na skutek której omal nie stratowano króla. Król, widząc panikę, nakazał swemu synowi Jakubowi ucieczkę, a sam bezskutecznie próbował jeszcze zawrócić uchodzące wojska.

Sobieski przez pół mili uciekał wraz z 7 towarzyszami. Razem z królem uchodził koniuszy koronny Marek Matczyński. Gdy dwóch spahisów dogoniło króla, zasłonił go nieznany z imienia rajtar pochodzący prawdopodobnie z chłopów. Sobieski poczuł się bezpieczny dopiero wtedy, gdy dotarł do nadchodzącej polskiej piechoty i regimentów jazdy Karola Lotaryńskiego.

Ścigający Polaków Turcy zadali im znaczne straty. Przed całkowitą zagładą jazdę polską uratowała nadciągająca polska piechota i austriacka jazda, na widok których Turcy wstrzymali pościg. Przez pewien czas Turcy byli przekonani, że Sobieski poległ. Spowodowane było to tym, że znaleźli na pobojowisku ciało wojewody pomorskiego Władysława Denhoffa, bardzo podobnego do króla. Głowę wojewody odcięto i triumfalnie odwieziono do Budy.

1. SYNOWIE GALERY - czyli jak przetrwać śmiertelne zmęczenie

PG zaczynają na galerze tureckiej, jest rok 1684 wzięci do niewoli pod Parkanami 7 października 1683 roku przez ludzi Kara Mahmeda. Nie doczekali wyzwolenia i starcia na pył sił tureckich 9 października. Od czasu bitwy minęło 10 miesięcy (chyba ;)

PG jest czterech, wszyscy zaś to szlachcice zacnych rodów, zatem z nadzieją mogli by czekać na wykup z niewoli, jednako ciężar pracy na galerze nie pozwoli im długo pożyć. Galera ma po 26 wioseł z każdej strony, każde obsługiwane przez 5 jeńców. Jest smukła i szybka, ma dodatkowe ożaglowanie i bogato wyposażony pokład. Na taranie umieszczony jest pozłacany łeb lwa.

Porządku pod pokładem pilnuje gruby MAFED biczownik a na bębnach wybijających rytm wiosłowania siedzi stary HASSAN.  Właściwie tylko oni dwaj na stałe przebywają pod pokładem by pilnować galerników. W czasie posiłku, jedynego w ciągu dnia, słudzy znoszą pod pokład gar z jadłem, które jest rozdawane w drewnianych misach. W trakcie dnia dostęp do wody zapewnia chłopiec JOFET – czarny niewolnik – podaje płyn prosto z bukłaka do ust.

DOPILNOWAĆ:

Ważne: PG wchodzą do namiotu odarci z ubrania tylko w spodniach z zawiązanymi oczami, siadają obok siebie w rzędzie. Do rąk trzeba im dać długi gruby kij imitujący wiosło, do momentu uwolnienia muszą go trzymać oburącz.  W trakcie podany będzie spreparowany posiłek (tylko na spróbowanie by poczuli dziwne smaki).

Nocne wizje – zmęczone organizmy i umęczone dusze imaginują różne sny które dotykają jestestwa PG .

Sny w celu wprowadzenia ich w stan beznadziejności:

Pobożny – zmiana wiary na muzułmanizm, zaszczyty odpowiedzialność za stracenie chrześcijan, opływa w dostatku, kąpie się w klejnotach – Chrystus płaczący na krzyżu „dziecko wróć” – pobudka – ciemność (zasłonięte oczy)

Zalotnik – kuszenie przez HADISE czarnowłosą, doprowadzenie do bratobójstwa za zdradę z nią, krew na rękach – pobudka – ciemność (zasłonięte oczy)

Odważny – bitwa, z której ucieka i pozostawia przyjaciół w beznadziejnej sytuacji, poklepują go trupy chwaląc, że ich zostawił na śmierć a sam się wyratował – pobudka(zasłonięte oczy)

Honorowy – zdrada za pieniądze sprzedaż króla Turkom – poczucie winy, chęć targnięcia się na siebie - pobudka – ciemność (zasłonięte oczy)

(wszyscy budzą się w tym samym momencie, nawet korzystnie będzie to, że słyszą swe sny nawzajem.)


Właśnie umiera PG piaty towarzysz od wiosła, ten najbliżej burty Adam Zareba h. Nałęcz towarzysz także spod Parkan. Ostatkiem sił wyczerpany po infekcji rany, oddaje ducha w ramionach PB zostawiając pozostałej czwórce skrzętnie ukrywaną sakiewkę z 4 monetami. Prosząc by się nimi podzielili w tej niedoli.

(Każdy z PB otrzymuje jedną monetę) bardzo ważne by dopilnować by każdy gracz miał fizycznie swoją monetę.

Drogi monet: - w odniesieniu do ważnych cech postaci PG.

POBOŻNA: umożliwi odkręcenie śruby mocującej łańcuchy i wydostanie się spod pokładu.(strata monety)

ZALOTNA - oddana z dobrego serca jednookiemu kucharzowi – nie da im zatrutego posiłku co mogło by PG pozbawić żywota (strata monety)

ODWAŻNA – w newralgicznym momencie zostanie załadowana do pistoletu i wystrzelona we wroga (strata monety)

HONOROWA – otrzyma też mieszek i zawiesi na piersi – osłoni personę i przyjmie kulę na monetę na piersi (zniszczenie monety)


Usadzenie na ławie:

- burta – trup – honorowy – odważny – zalotnik – pobożny -

 
2. TAJNA MISJA – jak to w nocy statki na morzu napotkać można

Galera PG należy do możnego JSUPA SAHANDŻAKA, jest to specjalny dostarczyciel niewiast do haremu nieokiełznanego IBRAHIM SZEJSZMANA, który to postawił sobie za punkt honoru zebrać żony z całego świata, acz tylko takie w których żyłach płynie książęca krew. Zatem po całym świcie "posłańcy" a właściwie agenci, wyszukują piękności z dworów by je za wszelką cenę w każdy sposób posiąść na rzecz swego mocodawcy. Galera ta właśnie jest w takiej tajnej misji by odebrać jedną z "przesyłek" dla IBRAHIMA SZEJSZMANA. Galera ma się spotkać na pełnym morzu z Portugalskim Galeonem, na którego pokładzie ma być dostarczona "przesyłka". Galeon ma się spotkać z Galerą nieopodal Faszhany (teren morski należący do K. Italii).

PB ciężko wiosłują i nasłuchują wieści z pokładu, skwar, pot, smród, pragnienie, ból pleców, ból rąk, odciski, rozwolnienie, śmierć wokoło. W nocy – opis kostuchy, która przychodzi po swoje (jej oddech słychać jakoby z suchego wora, czujecie słodki zapach, trzeszczenie suchych wiązadeł i stawów, posmak jakoby lukru, w powietrzu gnicia jakowegoś słodycz, ach jakże wabiąca, świst ostrza, przecięcie powietrza, gdzieś z tyłu jęk konającego, czujecie jak stoi, blisko jej szaty ocierają się o was, zaschnięte szpony głaszczą wasze czupryny - "na was jeszcze nie czas") – zapach rozgniecionych daktyli i fig jest tu pomocny jak mają zawiązane oczy – efekt masakra.

 
3. PANIE KAPITANIE RATUJ – jeno ojczysta mowa dopomóc w niedoli może

PG wyraźnie słyszą, że na galeonie ktoś siarczyście przeklina po Polsku rzucając przy tym portugalskie rozkazy. Tak, kapitanem statku i zarazem głównym organizatorem tego spotkania jest Tymoteusz Czapliński h. Ostroga w obecnej chwili zaufany króla Portugalskiego Piotra II Spokojnego z patentem kaperskim. W sam raz niedawno Portugalia odzyskał niepodległość uznaną prze Hiszpanię. JSUPA SAHANDŻAKA przyjmuje Kapitana Galeonu wielką ucztą u siebie na galerze. To jedyna szansa dla PB na ocalenie, muszą się wydostać na pokład by zostać zauważeni. Mogą zaryzykować wtedy prośbę o wykupienie u rodaka.

POBOŻNY – namaca śrubę mocującą łańcuch do statku, jeśli się uda ja odkręcić niepostrzeżenie – mała bójka z Hassanem i Mafedem. Jeśli nie i moneta zostanie utracona przy próbie odkręcenia – pozostaje próba buntu i walka z Turkami a potem negocjacje z Portugalczykami.

– w ramach dopłaty Czapliński wykupuje PB

w wyniku buntu i walki galera uszkodzona – niewolnicy przechodzą na własność Portugalczyków


4. BUNT NA STATKU – ciałem swem wybawce należy nam chronić

Trzymasztowy galeon "Sao Isabele" Św Izabela – 2 rzędy - 80 dział lekkich - 20 ciężkich 18 funtowych 700 ludzi obsługi w tym 100 osobowy odział najemnych polaków na służbie u Czaplińskiego z porucznikiem Janem Sępem h. Sęp jako dowódcą.

Na galeonie pod dowództwem Tymoteusza Czaplińskiego dochodzi do buntu załogi i chęci obalenia kapitana. Bo w skarbczyku u niego wielkie klejnoty i złota wiele (sporo się o tym mówi - zwłaszcza ostatnia dostawa przyniosła 5 skrzyń klejnotów na statek).

Walka na śmierć i życie.

– bunt wychodzi od załogi i bosmana Davida Piresa panowie gracze "włączają" się do buntu, jednako by chronić życie kapitana, polscy najemnicy zostają zblokowani pod pokładem – tu będzie szansa by Honorowy swym ciałem zasłonił kapitana przed zdradzieckim strzałem w plecy.

Bunt wychodzi od galerników – będzie niezła jatka galernicza - PG zechcą powiadomić o nim Kapitana – Honorowy zasłoni go własną piersią na samym początku buntu. Bunt krwawo stłumiony – PG zyskują przyjaźń kapitana.

Walka Davida Piresa z Odważnym pojedynek na śmierć i życie – musi załadować pistolet monetą inaczej nie powstrzyma przeciwnika.

Prawda o "przesyłce" jest taka, że Czapliński dostarcza niewiasty do haremu Ibrahima aleć tylko chętne, (podstawione w zamian za prawdziwe tyćko podobne do oryginału) o niskim stanie, które po krótkim przeszkoleniu za szlachcianki uchodzić mogą, z większym przymrużeniem oka, a za księżne to chyba tylko z totalną ślepotą. Jednako jest to dla niego dobry biznes, na którym zarabia całkiem nieźle. Już 7 sztuk takich atrap dostarczył Turkowi z czego posiadacz bardzo jest uradowany. Atrapy owe zaś żadnego szwanku nie ponoszą opływając w luksusach i miodzie ;)


5. Ostatni posiłek - jeść to czy za burtę machnąć.

Ot na statku ekipa PG nie za bardzo lubianą jest, toż przyczynili się do stłumienia buntu. Na jednym z posiłków nieprzychylni im zechcą ich otruć. Jednooki kucharz ciężko będzie lamentował, że mu ulubiona moneta zastępująca oko gdzieś w zupie przepadła – Zalotnik słysząc to powinien ofiarować mu swoją monetę. Moneta będzie wprost idealnie pasowała w oczodół. Wtedy kucharz zamieni miski z jadłem dla PG co im żywot ocali. I w ten sposób pozamiata się ostatnie zarzewie buntu. Nastanie tedy dla PG spokojny czas podróży i odpoczynku.

(jeśli będzie mało jeszcze PG może wywiązać się mała bójka przed zejściem marynarzy trucicieli)

Tu przygoda się kończy tylko od Panów Graczy zależy dalszy ich los. Czy zechcą wrócić do Ojczyzny czy przyłączą się do Kaperskiej Braci. Wybór należy do nich, ale to już inny Diariusz.

 
Współczynniki głównych wrogów pozostawiam dowolności i sile twórczej Panów Starostów. Mogą być one już dostosowane pod graczy doświadczonych lub początkujących.
 
Piastów 11.08.2010.
 

P.S. Acz gracze twardo się na galerę mi uwzieli na Toporce. Przekabacili Kapitana i zatopili galerę na której byli niewoleni – a potem kaprowanko się zaczeło. ;)

Jak się wam trafią Panie Graczki miast Panów nie rozbierajcie ich do pasa ;) i radzę nie chłostać – acz niechaj grają role męskie ;)

Autor: Tomasz "Smok" Wolski
Redakcja: Artur "ARTUT" Machlowski


 
Komentarze:


 
20-02-2011, 21:43 | hetman_wielki_koronny | Komentarzy w sumie: 5
Jakbym go poprowadził z finale pewnikiem bym wygrał ;)


 
20-02-2011, 20:41 | Rijel | Komentarzy w sumie: 10
I przyczynił się do wejścia prowadzącego do finału konkursu o Złote Topory:).


 
16-02-2011, 18:52 | hetman_wielki_koronny | Komentarzy w sumie: 5
Kujawiaku - Scenariusze u mnie i pomysły to nie problem. Od kąd pamiętam jestem z DP i scenariuszy ci u mnie sporo ;). Mam nadzieję że dobrze będzie się w niego grało PG.
Ten akurat był napisany specjalnie na Toporiadę 2010.


 
14-02-2011, 19:43 | kujawiak | Komentarzy w sumie: 6
Zacny to dyariusz.Hetmana chyba po mp w Veto wzieło na pisanie:):) Czołem..


 
10-02-2011, 16:13 | Sermaciej | Komentarzy w sumie: 2
Zacny dyariusz, dawno nowego nie było widać.



Skomentuj:
Nie posiadasz uprawnień by dodawać komentarze.
   

Witamy w terminalu Militarnej Sieci Valkiria. Wszystkim rekrutom przypominamy o obowiązku rejestracji swych danych w celu podjęcia służby w siłach zbrojnych MSV.

Życzymy owocnej służby!!

* * *
Zaciągnij się do jednostki lub zostań jej dowódcą!

* * *

Szukasz kontaktu z V-Sztabem? Napisz do nas: kontakt[at]valkiria.net

* * *

Wrogą propagandę należy zwalczać! Do tego najlepiej nadaje się rakieta naprowadzana VX456.

* * *


Gdy zostaniesz ranny na polu bitwy, pamiętaj by wzywać Podsystem Medyczny tylko w przypadku bezpośredniego zagrożenia wszystkich funkcji życiowych. Nieuzasadnione wezwania będą karane!

* * *

W przypadku utraty łączności z Terminalem Głównym nie zapominaj o Podręcznym Zestawie Samobójczym!

* * *












Studia - jakie?
Co jest najlepsze na...
Nicea - czy warto polecieć?
W co teraz gracie?
FrostPunk od 11 Bit Studios
The Division
Wiedźmin MMORPG
Wojslawice
Pytanie odnośnie światów...
Aerostaty


Profil użytkownika
Pseudonim

Hasło

Zapisz login

Przypomnij hasło!
Rejestracja

Na służbie:
Żołnierze: 0

Cywile: 24

Statystyki wizyt:
Wizyty: 2928316
Dziś gości: 75
Ten miesiąc: 5397
Rekord gości: 2237
Gości wczoraj: 216




Tako milczy Zaratustra - plansze


Saga o Atlasie i Axisie #3 - plansze


Ralph Azham #8: Nie pochwycisz płynącej rzeki - plansze


Ostatki - plansze


Layers of Fear - screeny


Najnowsze pliki

Interior #1
Interior jest biuletynem z fanowskimi materiałami do gry fabularnej...
Ja, Diablica - fragment
Ymar - fragment
Nowa Fantastyka 08/2010 - zapowiedź
Powrót do Katedry Szkarłatnych Witraży - raport z sesji Klanarchii

$$5#3... transmisja przerwana...

Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera
Magazyn Valkiria
Propaganda
V-Game
E-mail
Imię
Format

-->